wtorek, 23 sierpnia 2016

Moje wypieki sernik krakowski

Moje drugie zmierzenie się z sernikiem krakowskim = właśnie wyjęłam z piekarnika i jestem dumna sama z siebie. Sernik wygląda pięknie, pachnie cudownie. Stwierdzam, że jakość składników ma kolosalny wpływ na sernik.


Kupiłam ser tłusty z małej rodzinnej wytwórni (ekologicznej). W składzie tylko mleko i kultury bakterii.

I jestem przekonana, że każdy z Was chociaż raz w życiu go próbował. Cracow Style Cheesecake to przeci. Puszysty sernik na białkach, z pysznym kruchym ciastem. Do upieczenia ciasta potrzebować będziecie ogromnej ilości białek! Na sernik krakowski najlepszy jest dobry, tłusty, prawdziwy twaróg, nie “z wiaderka”.


Jeśli chcecie naprawdę dobry sernik – zaopatrzcie się w dobre składniki. Do ciasta półkruchego proponuję dodatek wody różanej.

Wystarczy odrobina, a podniesie walory smakowe całego wypieku. Każda pora roku jest dobra na wspaniały i puszysty sernik do kawki ;-). Tym razem sernik z wykorzystaniem dużej ilości mleka w proszku. Ten sernik pod wieloma względami będzie przypominał Wam sernik puszysty jak chmurka. Delikatny sernik z jeżynami.


Dzięki pieczeniu w kąpieli wodnej nie opada i zyskuje delikatną, omletową konsystencję, podobną jak w serniku japońskim. Można upiec go też tradycyjnie, bez kąpieli wodnej, sernik dalej będzie puszysty (choć już nie omletowy) a jego środek może opaść. Serniki są naszymi ulubionymi wypiekami, ich nigdy sobie nie odmówimy.


Dziś prezentujemy przepis na tradycyjny sernik krakowski z kratką. Ciężki i “konkretny” czyli taki, który nam smakuje najbardziej ! Naa święta pierwszy raz próbowałam zrobić sernik z powyższego przepisu. Jako, że nie jestem dobra w wypiekach podjęłam się tego, ponieważ wyglądał przepysznie na Pani blogu. Proszę o poradę, ponieważ nie do końca wyszedł taki jak bym chciała. Dodał Paulina Karwowska Obserwuj.


Lista przepisów na sernik krakowski moje wypieki z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!

Wszystkie składniki razem połączyć, szybko zagnieść ciasto i wstawić do lodówki na ponad godzinę. Nasz sklep z akcesoriami do pieczenia w końcu ujrzał światło dzienne! W końcu będziemy mogły dzielić się z Wami przepisami na kreatywne wypieki, a Wy będziecie mogli z nami piec! Czyli allinclusive na Domowych Wypiekach!


Od dziś nie ma wymówek, że nie mam formy i pytań gdzie kupić. Zaloguj się lub zarejestruj. Ale jest tam mąka i mak,a tego też się nie łączy. A żółtko to przecież białko.


Przepisy na serniki pieczone. Prawdziwa dieta nielaczenia wyklucza w ogole wypieki. Chyba,że kokoski z kokosu i białka, bo to białko. Jak to sernik, długo zachowuje świeżość i najlepiej smakuje schłodzony, wyjęty prosto z lodówki. Mimo, że przepis wydaje się pracochłonny wykonanie nie zajmuje zbyt wiele czasu.


Ciasto znakomicie się kroi, a jeszcze. Sama pyszna masa serowa z rodzynkami i kandyzowaną skórką pomarańczową. Polecam piec sernik w kąpieli wodnej, aby pozostał równy, ale nie jest to konieczne.


Jeśli chcemy upiec sernik bezglutenowy to należy zrezygnować z likieru. Wielkanoc już bardzo blisko, czas na zaplanowanie świątecznych dań i wypieków :-) Tradycyjnie biały barszcz lub żurek, faszerowane jajka i sałatka wielkanocna. Koniecznie mazurek i babka.


Ten wyjątkowy sernik krakowski obiecywałam Wam już jakiś czas temu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty