czwartek, 18 sierpnia 2016

Chleb z otrębów bez mąki

Szukałam przepisu który pozwoli mi bezkarnie rozkoszować się smakiem pieczywa. Bułki z otrębów - bez mąki. Jak przygotować zdrowy chleb bez mąki, bez jajek, bez sera? Przepis jest banalnie prosty, wymyśliłam go sama, wystarczy do jego zrobienia miska, łyżka i wybrane składniki. Z tego przepisu wychodzi płaski chlebek, który kroimy na niezbyt grube kromki.


Ciemny, żytni chleb z dodatkiem otrębów.

Z przepisu otrzymamy nieduży, ale konkretny bochenek chleba o wilgotnym, dość zwartym miąższu i twardej, chrupiącej skórce. Jest aromatyczny i ma lekko kwaśny smak. Jego jedyną wadą jest kilkugodzinny czas wyrastania. Chleb pozostaje dość długo świeży. Lista przepisów na chleb z otrębów i płatków bez mąki z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Piekę podobny, nieco inne proporcje – na 5ml wody 5g mąki. Bardzo prosty w przygotowaniu, nie wymaga zakwasu ani drożdży.


Mi zawsze wychodzi:) Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren.

Chce się więcej i więcej. Mąka ryżowa Ciemna, zawiera wszystkie składniki z otrębów, ligniany i fitoestrogeny. Pełnoziarnista ryżowa mąka ma delikatny słodkawy smak, nadaje. Składa się z samych ziaren, płatków, otrębów, itp.


I naprawdę smakuje doskonale. Osobiście lubię zwykłą pszenną mąkę, lubię, gdy chleb aż tętni smakowitym glutenem, ale to pieczywo jest tak dobre, że z pewnością raz na jakiś czas będę je robił. Do tego jeszcze jest naprawdę sycące.


Pszenicę jemy praktycznie codziennie, najczęściej w postaci wypieków z mąki pszennej. Z pszenicy wytwarza się także różne kasze: od znanej manny i popularnego kuskusu, przez nieco zapomnianą kaszę pszenną z całych ziaren, po egzotyczne bulgur, frikeh czy kuskus izraelski. Tym razem polecamy chleb z otrębami, który świetnie.


Zawiera sporo widocznych otrębów, ma zdecydowany posmak, ciemniejszy kolor i wymaga użycia większej ilości wody niż inne mąki. Wypieki z mąki razowej wychodzą cięższe i bardziej zbite niż z mąk jasnych, można je jednak mieszać z mąkami lżejszymi, dzięki temu można otrzymać zdrowsze i puszyste wypieki. Chleby piekę stosunkowo rzadko, ale chyba muszę to zmienić, bo są przepyszne, a ich smaku nie można porównać do tych sklepowych. Ostatnio piekłam żytni na zakwasie, teraz postanowiłam zrobić chleb bez mąki. Dzisiejszy chleb powstał z myślą o wszystkich gryczanych ulubieńcach.


Nie każdy lubi smak gryki, zdaję sobie z tego sprawę. Dlatego decydując się na chleb z mąki gryczanej, warto się zastanowić, czy taki smak będzie Wam odpowiadał. Ja dodatkowo dodałam do niego miód gryczany, który wpasował się idealnie.


I wiesz co, wyszła niezla sztuka chleba.

Zrobiłam z podwójnej porcji na dwie foremki. Użylam mąki pszennej, 1szk mąki zytniej i 1szk mąki orkiszowej, 400ml maslanki i resztę wody, zamiast pestek dyni -slonecznik i zurawinę. Foremki włożyłam do zimnego piekarnika, na 1i termoobieg. Prosty i szybki w przygotowaniu: nie rośnie, więc też nie opada, bez konieczności wyrabiania i poradzą sobie z nim nawet osoby, które nigdy chleba nie piekły. Nie, nie jestem na diecie Dukana.


Ale wiem, że wielu z Was tak. Jak pokazują statystyki, blog odwiedza wiele osób z portali dietetycznych, różnych grup wsparcia, osób z alergiami pokarmowymi, itp. Bardzo dobry chleb, przygotowany na zaczynie żytnim razowym. Co prawda – do ciasta dodaje się jasną mąkę pszenną, jednak właśnie dzięki temu żytniemu zaczynowi chleb jest nieco cięższy, bardziej trwały i pięknie pachnie.


Postanowiłam pójść krok dalej i podzielić się z Wami kolejnym przepisem na chleb, ale tym razem z samych ziaren, bez mąki. Dla osób na diecie bezglutenowej będzie dobrą odmianą od tego za zakwasie. Ciężko jeść w kółko ten sam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty