środa, 31 sierpnia 2016

Przepis na świąteczny sernik

Szukasz inspiracji na świąteczne ciasto? Ten klasyczny sernik z gwiazdkami to propozycja idealna dla Ciebie. Składniki (utrzymane w temperaturze pokojowej) dokładnie wymieszaj i stopniowo dodawaj do nich po jednym żółtku, ciągle mieszając. Masa uzyska intensywny smak, gdy dodasz do niej aromat migdałowy lub sok z cytryny.


Przepis na świąteczny sernik

Przepis na ten sernik dostałam od dobrej koleżanki, Ani. Właśnie w momencie, kiedy myślałam, że już wszystkie najlepsze serniki zostały kiedyś przeze mnie wypróbowane i nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć. Wszystkie najlepsze przepisy na serniki w jednym miejscu. Zobacz sprawdzone przepisy na pyszne serniki na kruchym spodzie, na herbatnikach lub bez ciasta.


Znano go już w starożytności, a na polskim stole pojawił się prawdopodobnie za sprawą Jana III Sobieskiego, który sprowadził go, wracając z odsieczy wiedeńskiej. Od tego czasu sernik należy do grona ulubionych ciast Polaków. Dla urozmaicenia: Świąteczny sernik tysiąca smaków możesz przyozdobić masą krówkową i ulubionymi.


Dziś przepis na świąteczny sernik i zarazem najlepszy sernik jaki jadłam! Dzięki temu sernikowi wiem już, że przepieczony sernik to nic dobrego. Ten przed wyłączeniem piekarnika jest blady i trochę płynny w środku - zostawiamy go w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami i wtedy się dopieka.


Sernik to deser kojarzący się ze świętami. Przyznam, że jak byłam dzieckiem to za sernikiem nie przepadałam. Teraz nie tylko lubię piec serniki ale również je jeść. Każda gospodyni pewnie ma swój ulubiony przepis na sernik. Ja lubię wszystkie, ale świąteczny sernik najbardziej.


Przepis na świąteczny sernik

Upieczony sernik studzimy. Przed jej nałożeniem możemy delikatnie ściągnąć przyrumieniony wierzch ciasta. Kremowy sernik o smaku pomarańczowym ze skórką pomarańczową. Z dodatkiem rodzynek, na czekoladowym spodzie z dodatkiem aromatycznej przyprawy piernikowej (możemy ją pominąć jeśli sernik nie ma mieć świątecznego charakteru). Wierzch sernika wykończyłam puszystą pianką ze śmietany zmiksowanej z dżemem pomarańczowym.


Przepis jest prosty, przygotowanie masy serowej łatwe (jeśli na początku ser zmielimy najlepiej trzykrotnie i przygotujemy wszystkie składniki), pieczenie trwa około - minut, a efekt kończowy rewelacyjny. To naprawdę świąteczny sernik, który na pewno posmakuje każdemu. W przepisie podaję kilka trików (pieczenie z wodą, studzenie w piekarniku) i jeśli się do nich dokładnie zastosujecie, sernik powinien udać się przepięknie. Na Boże Narodzenie lub Wielkanoc piekę zawsze świąteczny sernik. Jest to przepis mojej mamy, kolejna kulinarna perła z lamusa.


Najlepszy na drugi dzień po… Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Jeśli macie swój sprawdzony przepis na sernik, warto wykorzystać go jako bazę, dodać tych kilka magicznych składników i stworzyć przepyszny sernik świąteczny. Bardzo łatwo jest zmienić ulubiony przepis w bardziej wykwintny i zachwycający niewielkim wysiłkiem. Jesteśmy pewnie, że Wasi goście się nie zawiodą!


Można go przygotować na tyle sposobów, ile podpowie Wam wyobraźnia. My przygotowaliśmy dla Was z okazji świąt dwa przepisy na świąteczne serniki, które na pewno trafią w gusta zasiadającej przy stole rodziny. Dla wielbicieli bardziej klasycznych smaków mamy sernik czekoladowy z warstwą makową. Marchewkowy sernik wg przepisu Marthy Stewart. Wielkanoc coraz bliżej, więc czas zacząć myśleć o świątecznych wypiekach #128578; Dziś pierwsza propozycja – bardzo niestandardowa i raczej w Polsce nie spotykana (można go znaleźć w Stanach Zjednoczonych).


Nie ma lepszego ciasta na święta niż biały sernik z polewą przybrany kandyzowaną skórką pomarańczy. Lekki, kremowy, wilgotny po prostu rozpływa się w ustach! SERNIK WIEDEŃSKI – przepis na klasyczny sernik pieczony. Jest to mój ulubiony sernik, ponieważ jest wilgotny i szlachetny. Możemy cieszyć się pysznym smakiem pieczonego sera.


Dodatek do tego sernika mogą stanowić rodzynki czy skórka pomarańczowa. Ja jednak pozostawiłam go w nieskazitelnej. Serniczek nadał się na pierwszy w tym sezonie sernik na zimno, majówkowy:-) Co tu dużo pisać: przepyszny, świetne połączenie smaków. WYKOŃCZENIE: Na upieczony sernik wykładamy masę kajmakową. Zagapiłam się i zrobiłam galaretki zgodnie z przepisem z opakowania a nie z połowy wody ale i tak wyszedł intensywny.


A te kontrastujące kolory pięknie się prezentują na talerzyku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty