środa, 11 listopada 2015

Gofry temperatura pieczenia

Dodane przez cytryna w: Tylko o kuchni. Spróbuj rozgrzac olej do temperatury takiej jak frytki smażysz,a potem minimalnie zmniejsz. Witam który z kolegów odpowie mi na pytanie jaka temperatura grzania jest optymalna do pieczenia gofrów.


Mam w domu maszynkę i działała bardzo dobrze dopuki mój mądry braciszek nie pokręcił termostatem i rozregulował, i teraz albo spala gofry na węgiel albo wychodzą naleśniki. Zobacz odpowiedzi na pytanie: w jakiej temperaturze piecze sie gofry w gofrownicy? Przepis na domowe gofry jest bardzo prosty, lepszego nie znajdziecie, ten jest po prostu idealny i co najważniejsze setki razy sprawdzony.

Kluczowe są w tym przypadku ciasto na gofry i temperatura pieczenia. Zanim opanowałam to w moim piekarniku, miałam kilka średnio udanych prób, ale teraz moje gofry zawsze są idealne. Jeden z moich ulubionych (i sprawdzonych!) przepisów to ciasto naprawdę bardzo gęste, ale i tak gofry wychodzą rewelacyjne.


Dla mnie te gofry są również dobre, choć nie trzymałam się ściśle przepisu: zmiejszyłam ilość proszku do pieczenia zastępując część mleka wodą gazowaną. Wszyscy zajadali się i nikt nie narzekał. Tuż przed Świętami kupiłam silikonowe foremki do pieczenia gofrów.


Tyle przepisów, ale wszystkie mówią o użyciu do pieczenia gofrownicy. Co byś mi zasugerowała, bym i ja mogła zjeść te pyszne gofry :) ?

Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku. Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry. Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka. Ja mam ulepszony przepis - moje wychodzą fajne chrupiące - szkl mleka, szkl maki, budyń, jajka, łyżki cukry, płaska łyżeczka sody, łyżeczki proszku do pieczenia, szkl oleju. Mój przepis na chrupiące gofry jest prosty, ale trzeba przestrzegać kilku ważnych zasad.


Jedna z nich jest taka, że nie wolno zaglądać do gofrów w trakcie pieczenia. Jest to kluczowe przy przepisie na ciasto na gofry chrupiące. Inaczej gofry zaczynają się pocić a temperatura w grzałkach spadać. Po pierwsze, by zrobić pyszne gofry, trzeba mieć dobry przepis. Naturalne gofry, chrupiące i miękkie w środku, wcale nie muszą zawierać proszku do pieczenia ani sody.


Ta prosta receptura nie zawiera żadnych polepszaczy, a wyrobione ciasto można. Taka Szybka Propozycja Śniadaniowa. Kształt nada im specjalna forma do pieczenia. Myślę, że po dobraniu odpowiedniego czasu i temperatury, wychodzą całkiem podobne do tych z gofrownicy.


Jeśli masz w tym temacie jakieś doświadczenie koniecznie daj znać! Placki przypominające gofry możesz także przygotować za pomocą patelni do gofrów. Temperatura w jakiej się pieką jest za niska – gofry najlepiej pieką się w 190⁰C – gofrownica ma po prostu za małą moc żeby równomiernie się rozgrzać, ogrzać i zamknąć ciasto i jeszcze odparować z niego wodę.

Jeśli gofry się rozklejają, a góra i dół gofra jest już gotowa to znaczy, że gofrownica ma zbyt dużą temperaturę i środek gofra nie zdążył się upiec. Należy obniżyć temperaturę i wydłużyć czas pieczenia. Idealny gofr powinien mieć kolor biszkoptowy! Jedyny punkt, w którym popełniłam błąd to to, że lekko ubiłam całość mikserem, ale moim zdaniem nie zrobiło to znacznej różnicy, błąd musi być w przepisie :) Do tego gofry nie chciały odkleić się od gofrownicy (piekłam w piekarniku, w metalowych formach). Pianę delikatnie połączyć z ciastem przy pomocy kopystki.


Nakładać na rozgrzaną gofrownicę i piec do zrumienienia. Aby gofry były chrupiące należy po upieczniu układać je na kratce do przestygnięcia. Gofry należy piec w uprzednio rozgrzanej gofrownicy. Podczas pieczenia gofrów nie wolno otwierać sprzętu.


Oczywiście na początku bez tego się nie obejdzie, aby wyczuć swoją gofrownicę, więc warto przygotować próbną, gofrową partię. Piekarnik nagrzać do 2stopni i piec około minut. Po tym czasie wyjąć z pieca, wyłożyć gofry na papier do pieczenia i zapiekać jeszcze około minut.


W ten sposób zarumienią się i będą chrupiące. Bitą śmietanę przygotować według przepisu na opakowaniu. Na każdy gofr nakładać dowolną ilość śmietany. Foremkę (ok.21x32cm) wykładamy papierem do pieczenia.


Przykrywamy je drugą warstwą herbatników i wykładamy pozostałą część masy. Na masie układamy pionowo biszkopty (ja je troszkę przycinałam i przyciętą stroną układałam na masie). Nie wiem jak ten przepis może NIE WYJŚĆ, jest bardzo prosty. To jest pierwszy przepis, z którego gofry wyszły mi, chrupiące na wierzchu i pysznie pulchne w środku, tylko trzeba nastawić gofrownicę na maksymalną temperaturę.


W przepisie na ciasto nie podano temperatury i czasu pieczenia? Skorzystaj z naszej tabeli właściwych temperatur pieczenia ciast. Dowiesz się z niej miedzy innymi, że najwyższej temperatury wymagają ciasta francuskie i półfrancuskie, ale czas ich pieczenia jest najkrótszy. Z kolei najniższej temperatury pieczenia wymaga piernik, ale czas jego pieczenia dochodzi nawet.


CHRUPIĄCE GOFRY - IDEALNY PRZEPIS - przepis na idealne, pyszne gofry jak z budki. Gofry smakują idealnie i są bardzo proste. To przepis na najlepsze gofry! Do miski wsypujemy mąkę pszenną, proszek do pieczenia i cukier.


Dolewamy mleko, olej i żółtka. Wszystko dokładnie miksujemy do połączenia składników. Do ciasta dodajcie cukru i soli wg uznania. Pamiętajcie, żeby cukru nie dodać za dużo, bo ciasto może się przypalić.


Uwaga co do gofrownicy: wiele osób skarży się, że gofry nie są wystarczająco wypieczone. Szukasz sprawdzonego przepisu na gofry? Ciasto musi być dobrze napowietrzone i gęste, aby uzyskać chrupiącą skórkę. Należy dobrze ubić pianę z białek i stopniowo dodawać przesiane składniki.


Użyj mąki pszennej, jak i pełnoziarnistej czy kokosowej! Sprawdź nasze przepisy na Polki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty