wtorek, 17 listopada 2015

Moje wypieki gofry belgijskie

Najbardziej popularne są gofry brukselskie (gaufres de Bruxelles) oraz gofry z Liège (gaufres de Liège). Gofry z Liège - uzależniające gofry belgijskie, chyba najczęściej kojarzone z Belgią i tak popularne na brukselskich ulicach :-). Gęste drożdżowe ciasto z dodatkiem dużych kryształków perłowego cukru, który w trakcie pieczenia się karmelizuje, pozostawiając gofry chrupiące, mocno słodkie, o smaku karmelu. Moje pierwsze gofry i wyszly naprawde super.


Na poczatku wydawalo mi sie, ze ciasto jest troche za rzadkie, ale wyszly ok. Z moja MPM Gofrownica MGO-metoda prob i bledow nastawiam moc na maximum i pieke minut (zalecenia producenta minut) - no i wychodza idealnie chrupiace gofry.

Muszę przyznać, że gofry belgijskie do najlepsze gofry jakie jadłam #128578; Nie za duże, chrupiące, karmelowo-cynamonowe, a do tego bardzo sycące (najadłam się dwoma i nawet mój „głodek” nie nakłonił mnie na trzeciego ;)). Chrupiące gofry belgijskie są mniejsze niż tradycyjne gofry, zdrowsze, bo na drożdżach oraz mają ciekawszą strukturę - ich brzegi są chrupiące, a środek mniej miękki niż tradycyjnych gofrów na proszku. Stylowa Kuchnia do Gofry. Dodaj do swojej kolekcji Edytuj Lubię to Ustaw jako okładkę kolekcji Komentuj. Healthier Chocolate Banana Waffles - Domestic Gothess.


Gofry są pyszne, z zewnątrz chrupiące, w środku mięciutkie. Choć sporo też zależy od dobrej jakości gofrownicy. Jestem facetem i od lat robię tylko to ciasto.


Nie wiem czy istnieją lepsze ciasta, ale jest ono tak niewiarygodnie świetne, że nie potrzebuję lepszego.

Szwedzi natomiast robią gofry w zasadzie bez cukru, a jak dodadzą solone masło, to one wychodzą bardzo słone i dla nas, Polaków, to też jest nieco dziwne. Mi osobiście belgijskie gofry bardzo smakują, ale jestem w stanie zjeść jednego, bo są po prostu zbyt słodkie, bym mogła skonsumować ich więcej na jeden raz #128578; Dobrego. Gofry belgijskie to pyszny, lekki wypiek zrobiony z rzadkiego ciasta drożdżowego bez cukru. Popularne są szczególnie w Belgii (stąd nazwa), gdzie sprzedaje się je w budkach na ulicach miast, ale chętnie jedzone są także poza jej granicami.


Zrobienie gofrów belgijskich jest na tyle proste, że bez problemu można zrobić je samodzielnie we własnej kuchni. Delikatne, proste, ale piękno i siła tkwi w prostocie :-). Bardzo smaczna jest także wersja ze startą marchewką lub ziemniakami pół na pół. Biją na głowę te w Mikołajkach, których należy spróbować po zejściu z łódki. Chociaż tęsknie muszę przyznać, że łódka plus gofry jest lepsza niż gofry belgijskie:)) Zrobiłam sztuk i okazało się, że cztery osoby potrzebują przynajmniej półtorej porcji a najlepiej dwóch.


Drożdżowe gofry belgijskie Uwielbiam drożdżowe gofry belgijskie! Zresztą uwielbiam każde gofry za ich konsystencję, smak, zapach i za to, że są goframi :D. Spędzając wakacje u babci jako maluszek nie obserwowałam, jak babcia na starym opalanym drewnem piecu kładła żeliwną patelnię i nalewała gęstą masę na gorące krateczki.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na gofry belgijskie. Te, które jadłam w belgijskich miasteczkach były niezapomniane. Cynamonowe, z bitą śmietaną.


Jedzone w deszczu, z dzieckiem za rękę. A z ciasta przygotowanego wieczorem można rano upiec smaczne gofry. Gofry budyniowe Były już placuszki budyniowe, były naleśniki budyniowe, nadszedł czas na gofry budyniowe – chyba tym sposobem wyczerpałam już możliwe typy budyniowych pancakesów – jeśli coś ominęłam, to koniecznie dajcie mi znać #128521;.

Dzisiejsze gofry budyniowe, to taka trochę wariacja na temat gofrów belgijskich – a więc mamy tu słodzone ciasto drożdżowe podobnie jak. Samych przepisów na ten nietuzinkowy przysmak jest wiele, ale ich belgijska wersja jest warta zachodu. Z goframi belgijskimi jest więcej pracy niż tylko zamieszanie składników mikserem. Używamy drożdży także cały proces zajmuje około godziny. GOFRY BELGIJSKIE (GOFRY NA DROŻDŻACH) cytując mojego synka „są przepyszne” #128578; Do przygotowania tych gofrów najlepiej jest użyć grubego cukru perlistego, ale wychodzą równie smaczne z użyciem zwykłego cukru kryształu (przeważnie robię je z takim cukrem).


Ponieważ cukier dodaje się do wyrośniętego już ciasta, nie rozpuszcza się w nim, tylko karmelizuje w czasie. W budkach z goframi maja gofrownice o mocy ok. W To gwarantuje że gofry są szybko upieczone i są chrupkie. Mając gofrownicę o mniejszej mocy niestety gofry pieką się ciut dłużej i jest ryzyko że nie będa tak chrupkie jak powinny. Podstawowa różnica to taka, że gofry belgijskie przygotowane są z ciasta drożdżowego, a nie z naleśnikowego.


Druga istotna rzecz, to spora ilość cukru w cieście i to cukru. Zacznij od przygotowania ciasta na gofry. Mleko wymieszaj z drożdżami, dodaj pół łyżeczki cukru.


Następnie wsyp pozostała mąkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty