poniedziałek, 23 listopada 2015

Chleb żytni na drożdżach instant

DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Dzisiejszy przepis na chleb żytni na bazie drożdży jest dla tych, którzy są na etapie początkującym, jeśli chodzi o wypiek domowego chleba. Już wkrótce na stronie pojawi się także przepis na chleb żytni na zakwasie. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb na drożdżach instant.


Chleb żytni na drożdżach instant

Pszenno - żytni chleb z dodatkiem ziemniaczanego puree, dzięki któremu dłużej zachowa świeżość (dzień wcześniej gotujemy ziemniaki do wykorzystania w pieczywie). Puszyste wnętrze, delikatny i lekko klejący miąższ. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ewa w kuchni. To mój ulubiony, super prosty przepis na chleb na drożdżach instant. Piekę go według przepisu na uniwersalne ciasto drożdżowe na pizzę.


Ten niezastąpiony przepis wykorzystuję tez do innych wypieków na słono. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Szybki chleb bez zagniatania!


I co ważne, zgodnie z Waszą prośbą taki zdrowszy, bo z dodatkiem mąki żytniej razowej, ale nadal na drożdżach, czyli wymarzony chleb dla wszystkich początkujących, niecierpliwców lub po prostu zabieganych. Ja ten chleb pszenno-żytni robię dość często ostatnio, bo przygotowanie zajmuje niewiele czasu, bochenek wychodzi spory i starcza na kilka dni. Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu. Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże.


Przepisy, jak zrobić - Smaker. Witam, zrobiłam chleb wg przepisu na mące żytniej z dodatkiem płatków owsianych i zmielonych orzechów włoskich. Piekłam w 2stopniach w piekarniku elektrycznym z termoobiegiem.


Ja mam taki problem ze żadne ciasto na drożdżach mi nie wychodzi … nawet pizza. Pszenne chleby na drożdżach mają to do siebie, że wysychają dość szybko. A co do najlepszego to kwestia smaku i gustu. Ja średnio lubię chleby na zakwasie.


I nawet nie jestem wyjątkiem, jest sporo osób, które preferuje pszenne pieczywo na drożdżach. Długo poszukiwałam chleba, który mimo że przygotowany na drożdżach – ma odpowiedni smak, konsystencję, a przede wszystkim długo zachowuje świeżość, nie krusząc się. W końcu metodą prób i błędów opracowałam poniższy przepis, który spełnia moje oczekiwania :).


Chleb pszenno-żytni na drożdżach. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży.


Coraz bardziej się wciągam w pieczenie chleba. Ten jest prosty, fenomenalny w smaku, a przepis znalazłam na blogu Liski. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby.


CHLEB PSZENNO-ŻYTNI NA DROŻDŻACH – ŁATWY PRZEPIS jest wilgotny, miękki i świetnie smakuje nawet dwa dni po upieczeniu (myślę, że wytrzyma dużej, ale nie dane mi było jeszcze się przekonać, bo szybko go zjadamy). Nie zdążyłam kupić pieczywa na weekend a jutro wszystko zamknięte. Może ktoś podzieli się jakimś najprostszym przepisem na chleb na drożdżach instant, gdyż tylko takie posiadam. Ponadto mam mąkę przenną i orkiszową.


Na drugi dzień po upieczeniu jest nadal miękki i świeży. Z żytnią nie, bo znowu mnie się trochę chleb żytni przejadł ale próbowałam dodawać mąki kokosowej oraz w ogóle zamienić pszenną na gryczaną z dodatkiem kokosowej, jak do tej pory zawsze wychodził, tylko z mąką kokosową jest innej struktury, taki trochę jak bułki mleczne. Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa.


Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Z podanych proporcji wychodzi naprawdę spory bochenek. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś.


Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty