wtorek, 3 listopada 2015

Przepis na chleb ciemny

Mam pytanko który z pani przepisów na chleby na zakwasie jest podobny w składzie do tego chlebka na drożdżach. Rodzince bardzo smakował i szukam odpowiednika dla tego chlebka. Upiekłam chleb prosty razowy ze strony przepis na chleb wyszedł rewelacyjnie. Czy już teraz mogę pięć wszystkie chleby na zakwasie czy zacząć od białych. Chleb orkiszowy razowy na drożdżach.


Do chleba można dodać dowolne ziarna.

Ciasto jest łatwe do wyrobienia, a przede wszystkim bardzo szybko rośnie. O zaletach mąki orkiszowej chyba już nie ma co wspominać :). Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb razowy ciemny. Dodane przez Kwantomanka w: Tylko o kuchni.


Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny.


Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Piekłam ten chleb regularnie co 3-dni przez lata, zawsze z mąki tego samego producenta, wychodził pyszny, wszyscy się zajadali.

Po dwóch latach stwierdziłam, że trochę mi się znudził i przerzuciłam się na chleb orkiszowy. Po jakimś czasie wróciłam do tego. Mąka ta sama, piekarnik ten sam, a chleb nie wychodzi już tak pyszny.


Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek. Sprawdź nasze najlepsze przepisy! Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Podobnie jak Pani uważam, iż z diety nie należy wykluczać chleba, o ile jest z pełnego ziarna.


Uważam, iż pieczenie chleba w domu jest o 100x lepsze niż kupne, często spotykając chleb ciemny barwiony barwnikiem - karmelem. Sposób przygotowania: Włóż drożdże do szklanki, dodaj kilka łyżek letniej wody i dobrze rozmieszaj. Do pozostałej letniej wody włóż mąkę, dodaj ocet, wlej rozprowadzone w letniej wodzie drożdże.


Pumpernikiel, w porównaniu z chlebem pszennym, zawiera więcej błonnika i dłużej zachowuje świeżość. Zamiast kupować małą paczuszkę pumpernikla w sklepie, w domu możesz upiec dwa okazałe bochenki. Oto przepis na chleb pumpernikiel.


Dodajemy również mąkę orkiszową i gryczaną. Od kiedy pieczemy swój chleb, to ten sklepowy już nam nie smakuje. Pamiętam emocje jakie mieliśmy przy robieniu zakwasu i pieczeniu pierwszego chlebka.


Nie był nadzwyczajny, ale był nasz.

Znajdź przepis na chleb, który łatwo upieczesz w swojej kuchni. Domowy i pyszny pełnoziarnisty chleb razowy. U mnie ze słonecznikiem i siemieniem lnianym, ale ziarna można wybrać w zasadzie dowolne i wszystko, co pasuje do chleba tutaj także się odnajdzie.


Ciężki, wilgotny chleb przypominający tradycyjny razowiec. Rzucają się na niego wszyscy: i ci uczuleni na gluten, i ci którzy mogą jeść pszenne i żytnie pieczywo. Chce się więcej i więcej.


Przenoszę chleb bardzo delikatnie, wstawiam do piernika nagrzanego do 2stopni, piekę minut a następnie zmniejszam temperaturę do 1i piekę kolejne minut. A ty – jaki chleb lubisz najbardziej? Dla mnie pieczywo to smak, to zdrowie, to przyjemność jedzenia.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga posmakujto! Lista przepisów na chleb ciemny z ziarnami z polskich blogów kulinarnych. Ciemny chleb litewski na słodzie 627.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Ekspresowy i prosty chleb razowy pszenno-żytni, na drożdżach, z dużą ilością siemienia lnianego, słonecznika i otrąb. Jeśli tylko posiadacie składniki, to już za niecałe godziny możecie cieszyć się domowym, pachnącym chlebem! Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie.


Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny. Z przepisu otrzymamy nieduży, ale konkretny bochenek chleba o wilgotnym, dość zwartym miąższu i twardej, chrupiącej skórce. Jest aromatyczny i ma lekko kwaśny smak.


Jego jedyną wadą jest kilkugodzinny czas wyrastania. Grillowane, duszone, pieczone - każdy je zna. Odsłon kulinarnych żeberek jest mnóstwo, jednak przygotowane, jako potrawy jednogarnkowe według przepisu Roberta Sowy - wygrywają. Szybko, bez zbędnego bałaganu a do tego pysznie, do tego pajda chleba i kolacja gotowa. Choć słyszałam to jakieś lat temu – nadal wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, co faktycznie sprzyja, a co przeszkadza w redukcji masy ciała.


Długo czekałam na tę właściwą recepturę na prawdziwy ciemny, pachnący karmelowym aromatem słodu, miodem i kminkiem chleb, którego smak i uwielbienie mam najpewniej zapisane w genach. Brakowało mi jednego, ale tego najbardziej kluczowego składnika - żytniego słodu. Natomiast ze smutkiem przeczytałam część komentarzy, gdzie goście czepiają się sposobu prezentacji, wyglądu, etc.


Mam nadzieję, że obie panie wcale się takimi komentarzami nie przejmują. Dziękuję za dobey przepis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty