środa, 29 lipca 2015

Chleb orkiszowy thermomix

Chleb orkiszowy thermomix

Myślałam, że wyjdzie ciężki, twardy i niski - jednak końcowy efekt był zaskakujący. Cieplutki chlebek najlepiej smakuje z samym. Wariacji na temat domowego chleba nigdy dość. Coś w tym pewnie jest, ale kromeczka na śniadanie nie powinna nas utuczyć, nawet jeśli nie będzie to najbardziej wymyślny chleb z owsem, żytem i orkiszem.


Upiekłam ten chleb z mąki orkiszowej i kaszy gryczanej niepalonej, dodałam ocet balsamiczny. Jest szybki i prosty w wykonaniu i najważniejsze bardzo smaczny. Bardzo mnie i mojej rodzinie smakuje. Dodane przez izac w: Tylko o kuchni. Drodzy Smakerowicze, czy ktoś z Was posiada urządzenie thermomix?


Jeżeli tak, to może powymienialibyśmy się ciekawymi przepisami? Taki placek, napełniony ulubionymi warzywami i innymi dodatkami, będzie ciekawą odmianą dla tradycyjnych kromek. Dla odmiany można do domowej pity użyć mąki orkiszowej. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb orkiszowy na zakwasie thermomix.


Lista przepisów na chleb thermomix orkiszowy z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Przepisy na chleb orkiszowy thermomix w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na chleb orkiszowy thermomix. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Prozdrowotne właściwości orkiszu były znane od dawna, jednak przez ostatnie lat ten gatunek zboża był raczej zapomniany. Skorzystajcie z przepisu jurorów i spróbujcie upiec takie cudo samodzielnie. Typy i rodzaje mąki Na rynku mamy wiele rodzajów mąki.


Forum - chleb pszenny thermomix (607) thermomix. Pełnoziarnisty chleb orkiszowy na zakwasie żytnim (Brak ocen) Bezpłatna rejestracja. Poziom trudności średni. Czas przygotowania 10min. O wyszukiwarce przepisów.


Zawarte w nim sterole roślinne obniżają poziom złego cholesterolu oraz blokują rozwój choroby niedokrwiennej serca. Ostatnio zmodyfikowałam jeden z jej przepisów i zrobiłam ten oto chleb :) Lista zakupów na bochenek: 3g wody g drożdży łyżeczka drożdży łyżeczka cukru 3g mąki orkiszowej łyżeczka soli morskiej g płatków owsianych łyżki pestek dyni łyżki pes. Córka uwielbia robić sobie z niego grzanki. Twierdzi, że są najlepsze.


Chleb orkiszowy thermomix

To po stworzeniu zakwasu ile dokładnie mam dodać mąki po dniu robieniu zakwasu przed włożeniem go do lodówki…mam zakwas dodaję mąkę aby zrobić zaczyn, odkładam cześć do lodówki na następny raz…ale ile czego ratunku. Niestety chleb faktycznie jest gorzkawy, widocznie to wina tej mąki. Zagniatanie ciasta trwa niecałą minutę. Wystarczy połączyć ze sobą wszystkie składniki i gotowe!


Odkryj pomysły na temat Bagietka. Bagietka pełnoziarnista. Dzięki zakwasowi chleb nabiera nieco cięższej, wilgotnej konsystencji.


I ta wspaniała konsystencja, z pomocą mąki orkiszowej, która również podobnie na nią wpływa, sprawia, że ten chleb jest prawie niezniszczalny. Przekonajcie się sami, że nawet po kilku dniach, po odkrojeniu kromki jest ona wciąż niczym świeża! Do naczynia wsypać mąkę. Na wierzch rozkruszyć drożdże, zasypać cukrem, zalać połową wody i podsypać mąką z boków. Chleb z ziaren – bez mąki.


Po tym czasie dodać pozostałe składniki i dobrze wyrobić gładkie elastyczne ciasto. Okazja się nadarzyła, bo jeśli śledzisz mojego Fb, to wiesz, że na rocznicę dostałam takie cudo, co samo miesza, kręci i mieli, a nazywa się Thermomix. Mój dotychczasowy ulubieniec wśród chlebów :-) Na blogu pojawiło się już kilka przepisów na pieczywo, jednak dzisiejszy jest jak dotąd moim faworytem. A dlaczego właśnie ten chleb jest moim ulubieńcem?


Pieczenie chleba można zobaczyć na filmie. To właśnie z niej pochodzi również przepis na ciasto pizzowe bez zagniatania. Sama piekę te chleby już trzeci rok (oczywiście od czasu do czasu, głównie właśnie podczas jesieni i zimy). Z mąki pszennej, orkiszowej, korzystam też z przepisów na chleb żytni czy razowy.


Upiekłam dwa chlebki orkiszowe na zakwasie orkiszowym który sama wyhodowałam no i chlebek słabo wyrósł. Robiłam zgodnie z przepisem i nie wiem dlaczego, może za dużo maki a za mało wody. Nie odpuszczam jednak i będę dalej próbować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty