poniedziałek, 6 lipca 2015

Przepis na leczo z cukinią i kiełbasą

Idealne na lekki letni posiłek leczo z cukinią i kiełbasą będzie jednocześnie pożywne i szybkie do wykonania. To doskonały sposób na obiad na dwa dni, a więc propozycja dla tych, którzy nie mają ochoty spędzać w kuchni zbyt wiele czasu. Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso.


Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią. To mój ulubiony i szybki przepis na leczo z kiełbasą i dodatkiem czterech podstawowych warzyw.

Moje leczo z kiełbasą i cukinią szykuje się błyskawicznie. Myślę, że to jedno z dań, które obowiązkowo powinnyśmy szykować latem. To też bardzo proste do zrobienia danie jednogarnkowe, więc masz też mniej zmywania. Tym razem wykonana przez mojego męża:) Musimy korzystać z niskich cen warzyw i rozkoszować się ich smakiem póki są.


Bardzo mi miło, że wybrałaś mój przepis :) U nas też leczo już czeka w słoiczkach na zimową porę. Coś ciepłego, sytego, domowego. W wersji mięsnej przygotowywane z dodatkiem wędzonego boczku lub wędzonej słoniny.


Już dawno zagościło na stałe w kuchni polskiej i warto w sezonie na paprykę nacieszyć się jego smakiem.

Do przygotowania leczo z kiełbasą używam wszystkich sezonowych warzyw. Są w nich papryki, najczęściej czerwone, ale mogą być również w innych kolorach lub cały miks kolorów. Pokrojoną kiełbasę podsmaż razem z warzywami – papryką, cukinią, bakłażanem i cebulą. Dla Węgrów jest mniej więcej tym, czym dla nas bigos.


W Polsce przywykło się stosować składniki nie występujące w klasycznej wersji leczo, ale dodatek cukinii czy pieczarek jest moim zdaniem jak najbardziej wskazany. To wyjątkowo proste i pyszne danie, którego przygotowanie nie zajmuje długo. U nas znajdziesz przepis na leczo z cukinią oraz przepis na leczo z kiełbasą. Przedstawiamy kilka przepisów na.


Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Na pierwszy ogień poszło leczo z cukinią i kiełbasą. Proporcje dania są oczywiście dowolne, nie jest to jakiś konkretny przepis. Wyszło bardzo smaczne danie, którym zajadaliśmy się wszyscy na obiad :).


Kiełbasę, cukinię, cebulę i paprykę na leczo z cukinią kroimy w kostkę. Najpierw podsmażamy kiełbasę, później dodajemy po kolei cebulę, paprykę, całość smażymy kolejne min. Jeśli chcecie zrobić tę potrawę np.


Przepis na leczo z cukinią - przepis wideo. To tradycyjne węgierskie danie powinno być zrobione na smalcu i wędzonej słoninie.

Przygotowanie do min Czas gotowania osób Porcja. Ja proponuję wersję lżejszą. Do podsmażenia cebuli użyłam oliwy z oliwek a zamiast słoniny chudą wędzoną kiełbasę. Ponieważ w moim domu leczo.


Najlepsze leczo robi mój Maż. Chodziłam, męczyłam, bo wielką na leczo ochotę miałam, no i się doczekałam. Uwielbiam leczo, a szczególnie leczo z kiełbasą. Ważnym składnikiem, poza papryką czy pomidorami, jest smalec.


Warzywne leczo ma jeszcze inne zalety: możesz wykorzystać niemal dowolne warzywa, a przy przygotowywaniu lecza brudzisz niewiele naczyń. Na blogu króluje mój ulubiony przepis na leczo z cukinią, jednak już od jakiegoś chodziło mi po głowie przygotowanie przygotowanie tego dania według tradycyjnej węgierskiej receptury. W Polsce przywykliśmy do stosowania sporej ilości dodatków, które wbrew powszechnej opinii nie są składnikami stricte węgierskiego przepisu. Ten przepis jest szybki i łatwy, dlatego udaje się każdemu.


Danie to zyskało bardzo dużą popularność w Polsce i jest u nas gotowane najczęściej z dodatkiem kiełbasy. W takiej postaci stanowi pełny posiłek, np. Witam serdecznie, chciałabym zaproponować przepis na leczo z papryką i kiełbasą. Jeżeli nie przepadamy za mięsem, to możemy przygotować.


Ale z domowej kuchni tez będzie wyśmienite. Zapasteryzujcie kilka słoiczków na zimę. Pyszne leczo, pierwszy raz użyłam papryki wędzonej mmmm robi robotę, że tak powiem.


Leczo świetnie nadaje się do wekowania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty