środa, 29 lipca 2015

Prosty chleb pszenny

Przepis na prosty chleb pszenny. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne.


Najprostszy przepis na chleb pszenny na drożdżach suchych. To super szybki przepis na chleb, który zawsze się udaje.

Chlebek jest prosty do zrobienia i smakuje jak wiejski chleb z pieca. Prosty domowy chleb pszenny. Podstawowy przepis na prosty chleb pszenny na zakwasie. Jest puszysty, ale nie przesadnie. Pachnący zakwasem i prawdziwym chlebem, skórka chrupiąca.


Tak, wiemy, wiemy, zwykły prosty pszenny chleb jakby nowością na naszym blogu nie jest. Ale ten chleb ma taką skórkę, jakiej jeszcze nie robiliśmy.

Jest bardzo chrupiąca, ale jednocześnie wcale nie twarda, coś jak na chlebie baltonowskim. Od teraz ten patent będziemy zdecydowanie wcześniej stosować. Chleb wyrasta w koszykach dość obficie wysypanych mąką pszenną zmieszaną z ryżową lub ze skrobią ziemniaczaną.


Nacięcia robię żyletką,chleb również lekko mi opada po nacięciu. Wystarczy aktywny zakwas pszenny połączyć z mąką, solą i wodą. Zawsze zachwyca mnie fakt, że z tak prostych składników powstaje coś tak genialnego.


Taki bardzo prosty, zwyczajny chleb pszenny – zwłaszcza dla osób, które mają niewiele czasu na zabawy z zakwasem i innymi wyszukanymi przepisami. Ciasto przygotowuje się błyskawicznie, chleb bardzo szybko rośnie i na efekty nie trzeba długo czekać. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej.


Bardzo dobry przepis, chleb przepyszny. Ten chlebek robię bardzo często z kilku powodów. Szukałam ostatnio przepis na prosty domowy chleb pszenny – do tego szybki, taki co robi się prawie sam.


Po pierwsze jest bardzo prosty w wykonaniu a ciasto nie sprawia żadnych problemów. Po drugie fantastycznie smakuje, jest puszysty, ma chrupiącą skórkę. Mogłabym dalej wyliczać zalety tego niepozornego bochenka.


Naszło mnie któregoś dnia na pieczenie chleba.

Nie piekę chleba codziennie, ale powiedzmy raz w tygodniu. Postanowiłam upiec chleb, problem w tym, że godzina nie była już zbyt wczesna, a dobry i prawdziwy chleb, lubi sobie podrosnąć #128521; Zawsze. This feature is not available right now.


Super prosty przepis na chleb własnej roboty. Eksperymentowanie z domowymi wypiekami jest przyjemne, ale czasem miło upiec zwyczajny i prosty chleb. Da się jednak temu zaradzić, można mąkę żytnią jasną wymieszać z pszenną.


Chleb pszenny z mąki typu 7różni się nieco od chleba, który jadam na co dzień czyli orkiszowego, pełnoziarnistego na zakwasie żytnim lub orkiszowym czy mieszanym. Niemal rok temu na profilu Fb ChilliBite pokazywałam krok po kroku jak piekłam swój bodajże pierwszy pszenny chleb drożdżowy. Było mnóstwo zabawy i wszystkim udał się pierwszy chleb, ale ponieważ ciężko go odszukać w zasobach Fb, a sporo osób o niego pytało mailem, przypominam ten bardzo prosty przepis.


Dziś chciałam pokazać przepis na szybki (szczególnie latem) i pyszny domowy chleb pszenny. Pieczony na białej mące i drożdżach, więc przy upałach rośnie momentalnie, a jego upieczenie zajmuje około minut. Chleb jest lekki, puszysty i na drożdżach. Do zupy, do kanapek, na tosty. Można go również piec w maszynie do chleba, ale jego konsystencja będzie dość zbita (próbowałam).


Podajemy super prosty przepis na chleb z otrębami. Nasz chleb może być zwykły, pszenny albo upieczony z rozmaitymi ziołami, ziarnami i przyprawami. Pieczenie chleba nie jest ani trudne, ani pracochłonne.


Namawiamy do pieczenia chleba w domu! Dodać sól, cukier i letnie mleko oraz ciepłą wodę. Całość dokładnie wyrobić, pod koniec dodając roztopione masło. Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek.


Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. Ten jest prosty, fenomenalny w smaku, a przepis znalazłam na blogu Liski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty