środa, 24 czerwca 2015

Blok czekoladowy przepis

Blok czekoladowy przepis

Klasyczny blok czekoladowy z mleka w proszku. Przepis na ten blok ma już sporo lat. Taki blok robiła już moja mama jak byłam mała. Najlepiej smakuje jeśli dodamy do niego dużo herbatników, wafli i ulubionych bakalii.


Dzisiaj przepis na blok czekoladowy, moim zdaniem przepis najlepszy pod słońcem. BLOK CZEKOLADOWY - NAJEPSZY, TRADYCYJNY PRZEPIS - na najlepsze, domowe ciasto bez pieczenia, którego smaku się nie zapomina nigdy. Uwielbiałam, gdy robiła go mama, a potem ja sama. Teraz ogólny dostęp do szerokiej gamy czekolad sprawił, że blok czekoladowy jest trochę zapomniany. Blok czekoladowy – przepis: W rondelku rozpuszczam masło, dodaję do niego mleko, cukier i kakao.


Do gorących i płynnych składników dodaję mleko w proszku a następnie mieszam mikserem do czasu otrzymania gładkiej masy. BLOK CZEKOLADOWY – NAJLEPSZY PRZEPIS pamiętam jak w dzieciństwie pierwszy raz sama przygotowałam blok czekoladowy, byłam z siebie taka dumna, że zrobiłam czekoladę #128578; Wiem, że “tradycyjnie” zamiast masła dawało się margarynę, a zamiast mleka wodę, ale ja wolę taką wersję jak poniżej. Wykorzystaj wybrane przez siebie dodatkowe składniki. Wypróbuj ten przepis i podziel się opinią.


Blok czekoladowy przepis

Ja mam trochę inny przepis na blok czekoladowy, w innej kolejności się wszystko robi, ale mam wrażenie, że może u Pani wychodzić źle przez granulowane mleko. Kiedyś kupiłam takie i miało grudki, a jak normalnie używałam mleka w proszku niegranulowanego wszystko było ok. Jeśli dysponujesz wolną godziną, a po domu szaleją dzieci z przyjaciółmi, zrób im blok czekoladowy i przygotuj się na lawinę pochwał.


Do masy kakaowej z cukrem i kostką do pieczenia Kasia wmieszaj mikserem mleko w proszku, dodaj pokruszone herbatniki oraz ulubione bakalie i przełóż masę do keksówki. Kiedyś robiłam blok czekoladowy na potęgę - teraz dla przypomnienia smaku. Nadal jest pyszny i pomimo, że nie da się go dużo zjeść (naraz) - to w moim domu szybko znika. Prosty blok czekoladowy zwany po niemiecku Kalter Hund to przekładane herbatniki kremem czekoladowym. Gdy wszystko się połączy przelewam do miski.


Wybaczcie, ale zostanę przy niemieckiej nazwie, ponieważ dosłowne tłumaczenie zimny pies nie brzmi w ogóle apetycznie). Blok jest bardzo prosty do przygotowania. Herbatniki nie miękną i pozostają chrupiące w środku. Najsmaczniejsze przepisy kulinarne na: blok-czekoladowy. Wybieraj spośród najlepszych przepisów kulinarnych na blok-czekoladowy.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Jest pyszne zarówno w ciepłe jak i zimne dni. Masę wyłożyć do foremki, ostudzić, schłodzić w lodówce.


Blok kroi się bardzo ciężko, dlatego warto zakupić aluminiowe jednorazowe foremki, przekładać do nich masę, a gdy lekko stężeje, oberwać delikatnie aluminium dookoła bloku i dopiero wówczas wstawić do lodówki - z krojeniem w plastry ani z kruszeniem nie będzie żadnych problemów. Tabliczkę czekolady rozkruszyć. Posiekać około 2g orzechów włoskich (resztę zostawić do dekoracji).


Mleko w proszku przesiać przez sitko. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na blok czekoladowy z herbatnikami. Najczęściej sięgam po mleko w proszku właśnie wtedy, gdy mam ochotę na blok czekoladowy. Zaglądam do szafki i patrzę z czym tym razem go przygotować.


Wolę już zrezygnować z suszonych owoców. Może to być żurawina, wiórki kokosowe, płatki migdałów, orzechy lub kandyzowany ananas. Wszystko zależy od waszych upodobań! Ten smak pewnie zna większość z Was. Mój przepis nie pamięta dawnych czasów.


Mieszać żeby się dobrze połączyły i zagotować. Odstawić do przestygnięcia. TM„Radość gotowania” na str. Jeśli chodzi o ciemne strony, to blok czekoladowy wpisuje się w tą mroczną atmosferę idealnie.


Jest ciężki, ciemny, naszpikowany niepokojącymi dodatkami. Z dnia na dzień staje się coraz smaczniejszy i niestety, jak zaczniesz go jeść, nie możesz przestać, aż do ostatniego okruszka. Smak i zapach bloku daleki od prawdziwej czekolady jakże inny i ów „inność” jest w nim najlepsza poleca Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Blondies in the kitchen.


Co do mleka w proszku to lepiej żeby było w granulkach niż dosłownie w proszku (sprawdzone, potwierdzone). Ja mam swoją własną wersję bloku czekoladowego, mleka dodaję „na oko”, tyle ile uważam za słuszne, byle tylko było gęste, natomiast nie sypię tyle cukru ile jest w przepisach, margaryny daję pół kostki nie więcej, później jeśli chodzi o wodę to dolewam w.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty