poniedziałek, 29 czerwca 2015

Jak upiec chleb na drozdzach

Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.

Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Ponadto możesz użyć pełnej palety dodatków, których – ze względu na koszty – nie dodaje się do „seryjnego” pieczywa. Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach.


Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas. Pieczywo drożdżowe nie musi być nudne, to pieczone w domu jest smaczniejsze niż sklepowe. Pokazuje jak krok po kroku zrobić dobre pieczywo na drożdżach, dzięki tym przepisom zrobicie smaczne bułeczki oraz drożdżową bagietkę.


Po wyjęciu z pieca natychmiast wciągamy z blaszek i ustawiamy do góry spodem na minut, żeby odparował.

Następnie odwracamy i studzimy na kratce. Upieczony chleb studzić na kratce. Na moim blogu jest jeszcze kilka przepisów na chleby domowego wypieku.


Szczególnie polecam Ci: prosty przepis na chleb bezglutenowy – ten przepis na chleb robi furorę na blogu. Jest pyszny i długo zachowuje świeżość. Pyszny chleb z chrupiącą skórką. Mój pierwszy chleb upieczony…ze względu na brak profesjonalnej kuchni i zdezelowany piekarnik elektryczny (delegacja) wyszło rewelacyjnie.


Tym razem chleb żytni, skórka chrupiąca środek mięciutki - jak dla mnie doskonały. Podane składniki przeze mnie są o połowę skrócone, możecie zrobić jak,ja malutki chleb,. Prosty i łatwy do przygotowania chleb na drożdżach, powinien przypaść do gustu zwłaszcza osobom mniej doświadczonym w wypiekaniu domowego pieczywa.


Tu dowiesz się jak upiec chleb na drożdżach, zakwasie, w piekarniku, razowy… Jest w czym wybierać, bo przepisów na pieczenie chleba znajdziesz tu mnóstwo. Korzystając z tych prostych, ale pysznych przepisów dowiesz się wszystkiego o tym, jak upiec chleb. Taki domowy chleb, magiczny i pysznie chrupiący. Kilka wskazówek, jak zrobić idealny chleb na drożdżach.


Do upieczenia chleba potrzeba nam tylko mąki, wody, drożdży i soli. Po pierwsze i najważniejsze, chleby pieczone na drożdżach nie wymagają dodawania horrendalnych ilości drożdży. Takie chleby tylko tracą na smaku. Na 6g mąki wystarczające jest g drożdży.


Jak upiec pierwszy chleb?

Ciasto na drożdżach krok po kroku. Przykładowy przepis na chleb nocny znajdziecie tutaj. Składanie (odgazowanie). Ja pieke chleby na drozdzach. Troche boje sie zakwasu.


Wydaje mi sie, ze to trudna sprawa. Musze jednak rzucic sie na gleboka wode. Przeczytam wszystkie wskazowki dotyczace zakwasu i zrobie. Zmieniłam jedynie mąkę – dodałam mąki razowej i zmniejszyłam nieco proporcje, tak by dostosować je do formy keksówki, choć można go też upiec w formie bochenka. Jeśli czasem spieszy mi się jak zwykle z wszystkim i ciasto wyrasta tylko chwilę albo nawet wcale, w czasie pieczenia chleb pęka ale moim zdaniem to tylko dodaje mu uroku :) Pilnujcie, żeby drożdże były świeże (w sensie dobrej jakości), bo na starych drożdżach chleb Wam nie wyrośnie.


Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny.


Chleb się udał wyśmienicie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty