wtorek, 9 lipca 2019

Puszysty chleb na zakwasie

Od kilku dni zmagam się z chlebem na zakwasie, raz za twarda skórka, raz za suchy, raz za mokry, a tu nagle bochenek w sam raz! Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Podstawowy przepis na prosty chleb pszenny na zakwasie. Jest puszysty, ale nie przesadnie.


Pachnący zakwasem i prawdziwym chlebem, skórka chrupiąca.

Na razie upiekłam chleby na zakwasie w automacie z przepisów na chleby które miały być pieczone w piekarniku i stwierdziłam że w automacie wychodzą lepiej, nic się nie rozlewa, w smaku są bardzo dobre, a że ich kształt jest jaki jest to już trudno, mnie osobiście już to nie przeszkadza, najważniejsze że chleby są smaczne. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Nie twierdzę, że to najlepsza receptura na blogu, bo są znacznie ciekawsze przepisy, ale da się jak najbardziej taki chleb upiec. Zresztą na pszenno-żytnie chleby na zakwasie też są receptury. Chleb wychodził gliniasty, bo może był źle wyrabiany, albo zakwas rozleniwiony.


Domowy chleb na tradycyjnych drożdżach. Z tego przepisu upieczesz dwa pokaźne bochenki.

Dodatki Chleb pszenny na zakwasie żytnim. Oczywiście chleb zrobiony został na zakwasie. W tym przypadku użyłam zakwasu z razowej mąki żytniej. Zamiennie stosuję zakwas orkiszowy lub mieszany orkiszowo-żytni.


Chleb na zakwasie zawsze pięknie wyrasta, zachowuje długo świeżość i ma puszystą strukturę. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Pełna Kuchnia. Z tym zakwasem to samo zamieszanie. Niektórzy chyba jednak trochę temat demonizują. Jeśli chleb słabo wyrósł można go zostawić jeszcze na dodatkowe pół godziny i zadbać o ciepłe otoczenie.


Piekarnik nagrzać do 1stopni C. Ustawić dwie blaszki z wyrośniętym ciastem na kratce piekarnika w środkowej jego części. Sposób przygotowania przepisu: Puszysty chleb. Zakwas wyjać z lodówki na 2-godziny przed przygotowaniem chleba. Po tym czasie dodać makę żytnia i tyle wody, aby zaczyn miał konsystencję ciasta na racuchy.


Zostawiamy przykryte ściereczka na minimum godzin.

Uwierzcie lub nie, ale jest to przepis, który testowałem najdłużej ze wszystkich. Ponad rok piekę podobny chleb i zawsze coś mi nie pasowało. Chciałem podzielić się z wami superdopracowanym przepisem i oto jestem – rok później. Bardzo dobry polski chleb na drożdżach. Chleb mleczny - prosty przepis na puszysty chleb.


Upiekłam z fioletowymi ziemniakami i serem feta, na zakwasie pszennym. To mój pierwszy chleb na zakwasie z dodatkiem ziemniaków. Nie sądziłam, że chleb z ziemniakami może być tak puszysty i delikatny! Natomiast pani w piekarni miała rację, bo niestety często do chlebów żytnich dodaje się mąkę pszenną, a to głównie dlatego, że jest tańsza, chleb dzięki temu nie jest zbity, lecz bardziej puszysty.


Na pewno z mąki sklepowej można bez problemu upiec 1 chleb żytni na zakwasie w warunkach domowych. Ciasto przy wyrabianiu faktycznie jest luźne i bardzo klejące, ale spokojnie da się je wyrobić ręcznie metodą slap and fold. Chleb pszenny puszysty na zakwasie 1W tym tygodniu w ramach wypiekania na śniadanie, na tapetę został wzięty przepis Gosi ze Smaków Alzacji na chleb pszenny puszysty na zakwasie. Siłą rzeczy przepis musiałam nieco zmodyfikować, gdyż Zobacz więcej.


Od czasu wyhodowania zakwasu żytniego, piekę ten chleb przynajmniej raz w tygodniu. CHLEB NA ZAKWASIE ŻYTNIM RECEPTURA - CHLEB Z VERMONT J. Nie ma nic lepszego niż prawidłowo upieczony bochenek chleba. Idealnie cienka skórka, miąższ puszysty, po zgnieceniu wraca do formy. Chleby na zakwasie zdecydowanie dłużej zachowują świeżość. I bez porównania smaczniejsze od chlebów na drożdżach.


Dzisiaj chleb na zakwasie pszennym ładnie wyrósł, a na żytnim niestety nie, może przyczyną tego było to że dokarmiłam go dzień wcześniej a piekłam chleb dopiero wieczorem, a zakwas stał w kychni na stole prawie cały dzień w taki upał, bo nawet zapach zrobił się taki octowy intensywny. Lista przepisów na puszysty chleb na zakwasie z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Chleb jest nie tylko bardziej puszysty, ale też podczas pieczenia nie rozlewa się tak na boki czyli jest bardziej wysoki niż płaski.


Na zdjęciu nr poniżej mój wyrośnięty chleb po pobycie w lodówce, gotowy do pieczenia:). Wystarczy aktywny zakwas pszenny połączyć z mąką, solą i wodą. Zawsze zachwyca mnie fakt, że z tak prostych składników powstaje coś tak genialnego.


Pierwszy raz pszenny na drożdżach, bo zawsze żytni na zakwasie. Pieknie pachnie, chrupiąca skórka jak nigdy, mieciutki sprężysty środek. Najlepszy chleb jaki jadłam! Ten chleb to jakiś obłęd! Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty