czwartek, 11 lipca 2019

Szybki chleb na zakwasie

Szybki chleb na zakwasie

Szybki chleb pszenno-żytni. Prosty chleb pszenny, na żytnim zakwasie z dodatkiem odrobiny drożdży – dzięki czemu chleb znacznie szybciej rośnie i nie wymaga wielogodzinnego wyrastania, a wciąż zachowuje smak chleba na zakwasie. Dzisiaj upiekłam taki szybki chleb na zakwasie żytnim z dodatkiem świeżych drożdży.


Pracy przy nim mało, a chlebek upieczony w domu smakuje nawet bez masła i obłożenia. Chleb litewski ze słodem. Przepis i sposób wykonania tego chlebka zamieściłam w artykule:“Domowy chleb na zakwasie – łatwo, zdrowo i smacznie” Jednak chciałam spróbować innego chlebka oraz poeksperymentować trochę z pieczeniem.


Od czasu wyhodowania zakwasu żytniego, piekę ten chleb przynajmniej raz w tygodniu. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Upiekłam ten chlebek z mąką żytnią razową, nie miałam pszennej razowej.


Dałam jej jednak dużo mniej, bo bałam się , że chleb nie wyrośnie. Ciasto rosło jak szalone, chleb wyszedł zbyt puszysty, bułkowaty. Poza tym , nie ma jak chleb na zakwasie, to jest zupełnie inny smak. To mój pierwszy chleb pieczony na zakwasie i jest to najlepszy chleb, jaki upiekłam:) Ja piekłam na zakwasie pszenno-żytnim i miąższ jest miękki i lekko klejący. Ciasto przy wyrabianiu faktycznie jest luźne i bardzo klejące, ale spokojnie da się je wyrobić ręcznie metodą slap and fold.


Najbardziej spodobał mi się przepis na blogu Veggieola na “szybki chlebek włoski, który uda się każdemu” i to zdanie przesądziło sprawę. Oto przepis na chleb, który robi się niemal sam. Nawet można zrobić na wakacjach! Nie planowałam piec chlebów podczas naszej miesięcznej podróży, ale gdy dojechaliśmy wieczorem do Splitu to po prostu w piekarni już nie było pieczywa. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni.


Szybki chleb na zakwasie

Staram się od kilku tygodni upiec chleb na zakwasie. Piszę staram się bowiem wyniki moich poczynań są dalekie od oczekiwań. Chciałbym aby mój chleb był jak najbliższy w swojej konsystencji do chleba ze sklepu. Póki jest świeży póty jest miękki a zarazem chrupki.


Może jeszcze nie jest zbyt wyrośnięty, ale to już nie zakalec. Durszlak szybki chleb pszenno-żytni z makiem. Przepis na bardzo łatwy i szybki do wykonania chleb żytni - w sam raz dla początkujących, lub dla tych, którzy chcą świeżym chlebem uraczyć gości wkrótce pukających do drzwi. Wystarczy trochę mąki żytniej, wody i drożdży, i po niecałych trzech godzinach mamy cieplutki, pachnący chleb.


Szybki chleb na zakwasie

Najprostszy przepis na chleb pszenny na drożdżach suchych. To super szybki przepis na chleb, który zawsze się udaje. A do tego jeszcze prostszy w wykonaniu niż pokazywany wcześniej pierwszy chleb nawet na młodym zakwasie;) Ten także wyjdzie na młodym, a co więcej zdecydowanie krócej się na niego czeka, bo znacząco przyczyniają się do tego zarówno sposób robienia ciasta, jaki technika wyrastania. Ten chleb na zakwasie jest naszym ulubionym.


Dopracowywany przez jakiś czas, a od kilku miesięcy pieczony regularnie. Pieczony w całkiem sporej ilości bo wśród znajomych zawsze znajdują się tacy, którzy chętni są przygarnąć pyszny bochenek. Nie robię zaczynu tylko właśnie tak jak Pani, dodaję od razu zakwasu, po kilku godzinach wyrasta, wtedy piekę.


Wracam do tematyki pieczywa, tym razem proponując szybki i bardzo smaczny chlebek na zakwasie zytnim. Moj zakwas mam juz kilka lat, na bieząco dokarmiany i wykorzystywany wlasciwie nie przebywa w lodowce. Pieke bardzo czesto, na zmiane z drozdzowymi chlebami i musze przyznac,ze przyzwyczailismy sie do.


Wiejski chleb pszenny na zakwasie. Dziś mam dla Was przepis na wiejski chleb pszenny na zakwasie pszennym – prosty i bardzo smaczny. Wcześniej podawałam przepis na chleb pszenny na drożdżach – tutaj nie ma ani grama drożdży, za to chleb musi dłużej wyrastać.


Najlepiej chleb orkiszowy na zakwasie, a nie na drożdżach. Dzisiaj podam przepis na domowy chleb, który zawsze się udaje. Takiego chleba jak domowy nie kupisz w żadnej piekarni. Ponadto robiąc chleb samodzielnie masz stuprocentową pewność, że do produkcji został użyty prawdziwy zakwas, a nie sproszkowany. Ale tak jak mówiłem - nie kłócę się :) Ale w porządku, chce mieć prawidłowy chleb to niech ma.


Ale żeby nie było tak prosto i zwyczajnie to zrobiłem go na zakwasie. Zupełnie, bez kawałka drożdży. Trochę trwa wyrastanie takiego chleba niestety, więc to przepis raczej dla cierpliwych. Zasmakowałem go ponad rok temu u szwagra Krzysztofa – ciasto wyrobił wieczorem, rosło całą noc, a poranek przywitał domowników zapachem świeżo upieczonego chleba….


Pieczenie chleba na naturalnym żytnim zakwasie to sztuka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty