poniedziałek, 19 listopada 2018

Sernik z żurawiną

Urósł mi bardzo ładnie i mocno nie opadł (chociaż miałam obawy że żurawina go powali bo dałam więcej niż w przepisie. Serniczek wyszedł wyśmienity :) Dla gości było to miłe zaskoczenie smakowe. Bez mąki, bez jajek, tylko trzy składniki. Sernik z żurawiną – odwrócony, dietetyczny. Tak bardzo, że naprawdę żal go nie upiec.


Oddzielić żółtka od białek. Gdy zrobi się biały kogel-mogel, dodać twaróg sernikowy (najlepszy jest gotowy, z kubełka). Klasyczny sernik krakowski z rodzaju ciężkich i treściwych.


Czas może lekko się wydłużyć, ale to kwestia kilku minut, w zależności od piekarnika. Nie wymaga wiele pracy a do tego wygląda pięknie i jest bardzo lekki. Przepis na szybki i pyszny sernik. Nie przepadam za rodzynkami, dlatego dodałam żurawinę i trochę kandyzowanej skórki cytrynowej. Do wypieku użyłam suszonej żurawiny (niestety nie było innej pod ręką), od razu dodam, że taka żurawina się nadaje, ponieważ użyłam trochę mniej cukru do ciasta, jednak smakuje jak rodzynki #128578; Muszę w przyszłości spróbować z mrożoną żurawiną, smak pewnie będzie jeszcze lepszy!


Inspiracją do upieczenia tego serniku, była babka drożdżowa pierożkowa. Której przepis mam w moich zbiorach. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Jednym z nich jest wykorzystanie, jako dodatku, smacznych bakalii.


Serca ich miłośników z pewnością podbije sernik z żurawiną , który w sezonie można upiec z dodatkiem świeżych owoców. Poza sezonem proponuję wykorzystać suszoną żurawinę, która doda mu charakterystycznego, kwaskowatego smaku i wprowadzi do. Szybko zagnieć ciasto, zawiń w folię spożywczą i wstaw do lodówki na co najmniej godzinę. Po tym czasie wyjmij ciasto, rozwałkuj na stolnicy i wyłóż nim tortownicę.


Sernik z żurawiną

Najtrudniej się zdecydować… a później to już jakoś idzie ;-) Padło na sernik z żurawiną na zimno…a co! Niby czemu serniki na zimno można robić tylko latem? Zimą takie serniki też smakują, szczególnie takie wyjątkowe jak ten żurawinowy!


Wyszedł pyszny, aksamitny i lekko kwaskowy. Jesienią na pewno warto wypróbować sernik z jabłkami - szczególnie, gdy możemy dostać jabłka starych aromatycznych odmian. W końcu i ja upiekłam sernik - ostatni robiłam chyba na Wielkanoc ;) Trochę płaski mi wyszedł , bo rozłożyłam go na dwie mniejsze tortownice - bałam się , że jest za dużo masy i wykipi z formy podczas pieczenia. W sumie mogłam dać do jednej , bo po ostudzeniu sernik opadł. Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 2st.


Sernik z żurawiną

Składniki na ciasto zagnieść. Ciasto wstawić na minut do lodówki. Po upieczeniu ciasto wystudzić. Sprawdzony przepis na sernik z żurawiną od MniamMniam. Smacznie, szybko i tanio.


Gotuj razem z nami krok po kroku! Wysypać do tortownicy (o średnicy 21cm) wyścielonej papierem do pieczenia. Do rozdrabniacza wsypać połamaną czekoladę, zmiksować. Wsypać czekoladę do śmietanki i podgrzewać w mikrofali, aż. Nowy i fajny pomysł na przepyszny sernik :) Wychodzi wysoki, wilgotny i słodki - po prostu rozpływa się w ustach :) Pięknie się prezentuje na stole - te słodkie warstwy dodają mu uroku!


Wczoraj prezentowałam Wam sernik zebra z nutellą, a dzisiaj w Weekendowej Cukierence możecie znaleźć przepis na sernik ze świeżą żurawiną na kruchym cieście. Nie musimy wcześniej podpiekać spodu – ciasto kruche przygotowujemy i pieczemy razem z masą serową. I takie pieczone i takie na zimno ! I z owocami, i z bakaliami.


Każdy jeden jest dla mnie idealny. Jest z nimi tylko niestety jest jeden problepo ich przygotowaniu trzeba się uzbroić w cierpliwość. Te pieczone muszą porządnie wystygnąć,a te na zimno stężeć #128515;. Po pierwsze wszystkie składniki mają mieć temp pokojową, no to zaczynamy. Do misy wbijamy całe jaja i wsypujemy cukier.


Miksujemy do momentu, aż masa podwoi objętość. Następnie dodajemy rozpuszczone letnie masło, ser z wiaderka i budynie rozpuszczone w mleku. Udekorowany finezyjnymi kształtami z czekolady, wygląda bardzo apetycznie. Można go upiec na dowolnym spodzie np.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Z kartoflanego pola. Tym razem przedstawiam Wam ten sam sernik w wersji z żurawiną. Ciastka dokładnie pokruszyć w malakserze. Masło rozpuścić i wymieszać z pokruszonymi ciasteczkami.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na puszysty sernik z żurawiną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty