czwartek, 22 listopada 2018

Krokiety z

Krokiety z

Wielokrotnie dostawałem zapytanie: Co zrobić z mięsem z rosołu? Jest wiele pomysłów: pasztet, smarowidło na chleb, farsz do pierogów, obsmażenie kawałków mięsa na maśle z cytryną i natką pietruszki. Za najfajniejsze rozwiązanie uważam przygotowanie krokietów z mięsem z rosołu. Dzięki za przepis na krokiety - zrobiłam je już teraz i wyszły pyszne. Dodałam jednak więcej pieczarek, kapustę dosyć mocno przepłukałam, aby nie była za kwaśna, a cebulę zwykła zamieniłam na czerwoną.


To dobry sposób na wykorzystanie pozostałego z wywaru mięsa. Mielimy je razem z warzywami z rosołu (marchewką i pietruszką) oraz z podsmażonymi z cebulą pieczarkami. Tak przygotowane krokiety obtaczać w jajku roztrzepanym z mlekiem i Vegetą, i panierować w bułce tartej. Smażyć, do zrumienienia z obu stron, na rozgrzanym maśle lub oleju.


Podawać na gorąco z surówką albo jako dodatek do czystych zup np. Smaczną potrawą, która ma zastosowanie w kuchni tradycyjnej, jak też wegetariańskiej, są krokiety z kapustą. Wszystko zależy od tego, jaki farsz wybierzemy. A nie muszą to być tylko krokiety z mięsem lub krokiety czy z kapustą i grzybami.


Ta potrawa daje nam ogromne pole do eksperymentów i wariacji. Bo pasuje do nich i farsz mięsny i warzywny, z kaszami, grzybami, serami czy nawet. A właściwie barszczykiem. U nas w domu, o czerwonym barszczu z buraków mówiło się, nie wiedzieć czemu – „barszczyk”. Kiedyś zupełnie, ale to całkowicie nie lubiłam.


Ser również jest świetnym pomysłem, tylko ja dałam plaster sera na naleśnik i później na to farsz. Panierować krokiety z mięsem w roztrzepanym jajku, a następnie obtaczać z obu stron w bułce tartej. Smażyć na rozgrzanym oleju ze wszystkich stron na złoty kolor. Smażymy cienkie naleśniki z obu stron na złoty kolor.


Boki naleśników składamy do środka i zwijamy krokiety. Na każdy naleśnik nakładamy około 1-łyżek farszu. Składniki dowolnie zmieniaj, smaczne krokiety z robisz też z pietruszką, selerem lub fenkułem.


Pełne warzyw i kolorów są również krokiety wielkopańskie. Sprawdź nasze przepisy, wybierz swoje ulubione i przyrządź z ich pomocą świąteczne krokiety! Krok 3: Zwijamy krokiety.


Smakują wyśmienicie podane z dodatkiem barszczu czerwonego, najlepiej oczywiście takiego domowego, przygotowanego na zakwasie lub ugotowanego z buraków i kwaśnych jabłek. Uwielbiam krokiety z farszem z kapusty i grzybów za ich bezmięsny. Podawaj na gorąco z surówką albo jako dodatek do czystych zup, np.


Dodane przez margow: Tylko o kuchni. PYSZNIUTEŃKIE KROKIETY Z PIECZARKAMI I CEBULKĄ - banalnie proste! Pierogi z gryczaną i grzybami. Ułożyć na ręczniku papierowym. Gotowe krokiety z anurzać w jajku roztrzepanym z mlekiem, panierować w bułce tartej.


Jednym ze smaczniejszych dodatków do czerwonego barszczu są krokiety, z kapustą i grzybami albo z dodatkiem przesmażonych z cebulą pieczarek, doprawionych „od serca” pieprzem i posypanych tartym żółtym serem. To jedyny w rodzinie „niejadek”, który, w. Jednak tę tradycyjną polską potrawę podawać można nie tylko od święta. Choć ich przygotowanie zajmuje trochę czasu, rekompensują ten trud swoim smakiem.


Sekretem dobrych krokietów jest farsz. Pyszna potrawa na słono idealnie pasuje na jesienne i zimowe chłody. Przygotuj krokiety z mięsem razem z Barszczem czerwonym Ekspresową Zupą WINIARY, a będziesz mieć sycący i smaczny posiłek na obiad lub na kolację. Obiecałam to są moje krokiety z jajkiem i szczypiorkiem.


Krokiety z

Ponieważ przez większość życia uwielbiałam krokiety z jajkiem, więc były one stałym elementem naszego domowego menu, podobnie jak pasta jajeczna, która ma swój urok i wiąże się u mnie z wieloma wspomnieniami. KROKIETY Z KAPUSTĄ Idą święta więc przepis na krokiety z kapustą i grzybami musiał pojawić się i już! Pamiętam jak sama krokiety z kapustą robiłam często o tak, bez żadnych specjalnych uroczystości.


Podać solo lub polane sosem. Kluczem do sukcesu jest odpowiednio przygotowany farsz, ale również ciasto na naleśniki. Niektórzy zamiast pieczarek dają suszone grzyby.


Krokiety z

Wersja z pieczarkami jest równie smaczna i tańsza. Idealnie smakują polane domowym sosem czosnkowym ( PRZEPIS TUTAJ ). Składniki: Naleśniki PRZEPIS TUTAJ pojedynczy filet z kurczaka kilka sztuk pieczarek papryka (użyłam pół żółtej i pół czerwonej papryki) mała cebula. Jestem ogromnym fanem krokietów.


Niestety, w sklepach spożywczych na wegańskie nigdy nie natrafiłem, a coraz większe ciśnienie na ich pochłonięcie skłoniło mnie do skierowania się w stronę kuchni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty