piątek, 30 listopada 2018

Kruche naleśniki

Dzieńdoberek :D Już od nie wiem jak dawna chciałam się z Wami podzielić przepisem na cienkie, kruche francuskie naleśniki. Całą tajemnicą udanych naleśników są placuszki cieniutkie i elastyczne. Oto przepis na idealne ciasto naleśnikowe.


Akurat gotowałam w parowarze zielone szparagi, więc na „gorąco” zawijałam szparaga i „rąbałam”. Ja, która nie przepadam za naleśnikami zjadłam w ten sposób szt.

Teraz nie mogę się ruszyć. Aha, chyba mam mniejszą patelnię, bo wyszło 21szt. Mąż jeszcze nie wrócił z pracy, więc jak dostanie naleśniki będzie w szoku.


Na patelni rwą się, mają problem odejść. Ulubiony przepis czytelników! Dzięki dodatkowi wody gazowanej naleśniki są bardziej delikatne. Jeśli mamy czas, ciasto można przygotować pół godziny wcześniej, aby odpoczęło, ale nie jest to konieczne i naleśniki można od razu smażyć po zmiksowaniu składników.


Przepis na naleśniki zna każda Mama i Babcia.

Naleśniki wyjdą również ze zwykłą wodą. To danie niezwykłe i super uniwersalne, ponieważ naleśniki możesz jeść zarówno na śniadanie, jak i na obiad czy też kolację. W wersji na słodko naleśniki będą cudowne na śniadanie i kolację.


Jak napisałam w punkcie 9. Czasem kruche ciasto musimy jedynie podpiec w piekarniku (np. do spodu sernika lub ciast z owocami). Truskawki umyj, odetnij szypułki, pokrój na kawałki. Przed podaniem naleśniki przysmaż na odrobinie masła. Ja przygotowuję kruche ciasto wcześniej, ale go nie piekę tylko dziele na równe porcje i zamrażam surowe. Usmażyć dobre naleśniki to już nie tylko sztuka, ale także umiejętności kulinarne.


Grzechem podstawowym jest smażenie za grubych placków oraz smażenie bez żadnego tłuszczu. Dodawanie proszku do pieczenia, gdzie można go po prostu zastąpić wodą gazowaną. Nareszcie przepis, z którego ZAWSZE wyjdą naleśniki. Nigdy nie wiedziałam, czy to już taka konsystencja o jaką chodziło, czy nie - naleśniki wychodziły gumowate lub zbyt sztywne. Więc jeśli chcesz zrobić doskonałe naleśniki sprawdź mój przepis.


Na rozgrzanej i posmarowanej lekko tłuszczem patelni smaż naleśniki na złoty kolor z obu stron. Cukier waniliowy możesz sam przygotować w domowych warunkach – przekrojoną laskę wanilii włóż do słoiczka, a następnie zasyp ją zwykłym cukrem, zakręć słoik i pozostaw na kilka dni.

Ciasto na naleśniki - sposób wykonania: Być może jest wiele przepisów na ciasto naleśnikowe, jednak ja zawsze korzystam z tego jednego jedynego. Wg mnie ten przepis na naleśniki jest najlepszy, czy to robimy naleśniki na słodko czy też naleśniki wytrawne. Sezon na śliwki trwa w Polsce mniej więcej od sierpnia do października.


W tym czasie zawsze mamy pod dostatkiem tych owoców, które świetnie nadają się nie tylko do zrobienia przepisu na ciasto kruche ze śliwkami, ale również możemy wykorzystać je w przetworach, zrobić z nich knedle lub wykorzystać do nalewki. Wszystkie prawa zastrzeżone Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody kwestiasmaku. Bezjajeczne, dodatkowo, gdy zamiast masła wykorzystacie olej kokosowy, stanie się ciastem wegańskim.


Jego smak i kolor są najbardziej zbliżone do klasycznego kruchego ciasta. Dzisiejszy wpis nie tyle dotyczy pomysłu na posiłek ile jest wskazówką jak zrobić ciasto na krokiety, które nie pęka przy zwijaniu. Większość osób które robi krokiety ma ten sam problem, a mianowicie że placki podczas zwijania pękają. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę przy smażeniu naleśników z mąki ryżowej, to by patelnia była natłuszczona i odwracać je, kiedy będą dobrze zarumienione, albo po prostu użyć patelni o mniejszym obwodzie. NALEŚNIKI: Drożdże pokrusz i rozpuść w niewielkiej ilości letniego mleka.


Dodaj pozostałe składniki, zmiksuj i odstaw na godzinę. Następnie usmaż na patelni na rozgrzanym oleju naleśników. MASA BUDYNIOWA: Z litra zimnego mleka odlej szklanki, wsyp do niej Budyń i dobrze wymieszaj. Pozostałe mleko zagotuj.


Zrobisz z niego słodkie babeczki lub ciasteczka. Kruche ciasto świetnie sprawdza się w roli spodów do szarlotek, serników i innych wypieków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty