piątek, 18 września 2015

Gofry orkiszowe przepis

I już standardowo w przepisie nie ma soli (nie używam jej w domu od ponad lat) oraz cukru (sacharozy). Orkiszowe gofry – składniki na sztuk. Robiłam je tego dnia razy, najpierw dla dzieci a potem dla męża. Gofry to sposób na szybki podwieczorek. To chyba najprostszy przepis na gofry.


Nie zawierają cukru ponieważ z założenia miały zostać podane z Kremem Daktylowym oraz Domowym Dżemem.

Przerobiony przepis ze strony essen-und-trinken. Te gofry są pyszne, smakują tak jak kupne, jednak z tą różnica, że są zdrowsze! Te domowe gofry orkiszowe są chrupiące na zewnątrz i miękkie w środku, wykonane są z prawdziwej żywności. Pudełkowe mieszanki są pełne śmieciowych dodatków i składników, których nawet nie chcę wymieniać! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na gofry orkiszowe.


Przepisy, jak zrobić - Smaker. Weekend zbliża się wielkimi krokami, więc pora na smaczny, a zarazem wartościowy deser. Dziś polecam Wam gofry orkiszowe, które doskonale komponują się ze świeżymi owocami.


W ramach wypiekanie na śniadanie tym razem zapraszam na gofry w wersji orkiszowej.

Wniosek nasuwa się sam, stewia nie lubi długiego pieczenia. W gofrach i deserach na zimno sprawdza się za to znakomicie. Wyszło smacznie i bardzo dietetycznie.


Zmodyfikowałam go do własnych potrzeb i przedstawiam poniżej. Robię go od lat i zawsze jest dobry. Lekkie, orkiszowe, idealnie na śniadanie. Porady i wskazówki jak je wykonać by były chrupiące i pyszne.


Puszyste gofry orkiszowe z jogurtem naturalnym i jagodami. Wszystkie składniki miksujemy na gładkie, dość geste ciasto. Na rozgrzana gofrownicę wylewamy porcję ciasta. Pieczemy gofry aż nabiorą złocistego koloru. Z dodatkiem szczypiorku lub ulubionych ziół stanowią znakomitą bazę do śniadań z jajkami i szparagami w roli głównej.


Muffinki, placuszki czy gofry właśnie to świetny sposób, aby zutylizować resztki. Buraczane gofry orkiszowe okazały się strzałem w dziesiątkę. Kalinka już dawno nie zjadła tak chętnie śniadanka, a to co zostało zabrałyśmy na plac zabaw jako podwieczorek. Najlepsze gofry jakie do tej pory udało mi się zrobić. W przepisie znajduje się mleko krowie.


A korzystałam już z wielu przepisów.

Ten dostałam od mamy mojej koleżanki Moniki, która smaży je od lat :) Są najlepsze! Z podanych proporcji wychodzi ok. Moje menu śniadaniowe opiera się głownie na rozmaitych kanapkach, a w sezonie letnim na domowej granoli z mnóstwem owoców. Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku. Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry.


Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka. Następnie wsypujemy cukier, przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, miksujemy do połączenia się składników. Wyszukaj też inne przepisy za pomocą wyszukiwarki przepisów.


Pyszne i chrupiące u mnie z domowym dżemem wiśniowym i brzoskwiniami – pycha takie śniadanie to ja lubię a dzieci to już w szczególności. Do moich orkiszowych gofrów podałam galaretkę z czarnej porzeczki i plasterki czerwonych pomarańczy. Mam nadzieję, że wszystko u was w porządku.


U mnie jak to się mówi spoko. Zdrówko różnie, ale nie narzekam. Ogrom pracy i spraw do ogarnięcia a czasu mało, doba jest dla mnie zdecydowanie za krótka, jak bym mogła to bym ją wydłużyła o kilka godzin. Ostatnio na prośbę jednej z was robiłam gofry, które mają niski indeks. Do ciasta dodajcie cukru i soli wg uznania.


Pamiętajcie, żeby cukru nie dodać za dużo, bo ciasto może się przypalić. Uwaga co do gofrownicy: wiele osób skarży się, że gofry nie są wystarczająco wypieczone.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty