środa, 9 września 2015

Chleb graham przepis na drożdżach

Chleb graham na drożdżach. Bardzo prosty i szybki chleb na drożdżach składający się z razowej i jasnej mąki pszennej, z niewielkim dodatkiem żytniej mąki razowej i miodu. Nie wymaga długiego zagniatania, rośnie bardzo szybko a smakuje… jak chleb graham :-) Jest raczej miękki i puszysty, rewelacyjny również do tostów.


Obydwa wyszły prawdziwie grahamowe, pyszne. Jest to pierwszy chleb jaki upiekłam, ale już wiem, że będzie pieczony regularnie (bardzo lubimy w domu pieczywo graham).

Jutro próbujemy też przepis na chleb pszenny. Na pewno będę korzystać z propozycji i przepisów na stronie – porady bardzo cenne. Chrupiąca skórka, miękki w środku i wyrazisty w smaku.


Mąka graham to pszenica, trochę lepiej oczyszczona niż mąka razowa. Na drożdżach a nie na zakwasie więc wykonanie go nie zabiera tyle czasu. Prosty i szybki przepis w sam raz na szybki wypiek.


Charakterystyczny smak nadaje kminek.

Mało z nim zachodu, a można go również mianować chlebem ratunkowym, bo uratował nas kiedy w niedzielne popołudnie okazało się, że nie ma pieczywa. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Z bardzo chruuupiącą skórką :-).


Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Po kilku nie do końca satysfakcjonujących mnie próbach upieczenia drożdżowego razowca z mąki żytniej, stwierdziłam, że mam chwilowo focha na żytnią, a biorę się za pszenną pełnoziarnistą, która jest mniej humorzasta #128512;.


Robi się go naprawdę łatwo i daję głowę, że zostanie zjedzony dosłownie w kilka chwil. Jego zapach, i chrupiąca skórka sprawiają, że ciężko.

Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Smaczny c hleb z dodatkiem mąki graham - j eden z moich ulubionych. Wychodzi lekko wilgotny, jest świeży nawet po dniach. Piekłam go w maszynie do chleba, na suszonych drożdżach (wyrósł na cm) i odmierzałam tym samym kubkiem.


Na zdjęciu pokrojony jeszcze ciepły;). To mój ulubiony, super prosty przepis na chleb na drożdżach instant. Piekę go według przepisu na uniwersalne ciasto drożdżowe na pizzę. Mam dzisiaj dla was przepis na pyszny i szybki chleb na drożdżach. Jest bardzo łatwy do przygotowania i każdy z sobie z nim poradzi, nawet osoby, które jeszcze nigdy nie piekły domowego pieczywa.


Domowy chleb pszenny ETAP 1: Do drożdży z cukrem dodajemy mąkę przesianą przez sito Masło roztapiamy, studzimy. Drożdże rozkruszamy do miski i łączymy z cukrem (rozcieramy je, aby zrobiły się płynne) Wlewamy wodę, mieszamy. Dodajemy mąkę przesianą przez sito, sól i roztopione masło. Jeśli nie macie dość siły w rękach do wyrabiania ciasta, można użyć robota kuchennego ze specjalnym hakiem na niskich obrotach. Gdy upieczecie chleb raz, rozsmakujecie się w nim na zawsze.


Najbardziej spodobał mi się przepis na blogu Veggieola na “szybki chlebek włoski, który uda się każdemu” i to zdanie przesądziło sprawę. Jeśli jednak nie wyczerpałam tematu śmiało pytaj w komentarzach. Natomiast jeśli interesuje Cię przepis na chleb pełnoziarnisty na zakwasie to znajdziesz go w artykule Domowy chleb na zakwasie sprawdź, że łatwo zrobić da się!


W kategorii chleby natomiast znajdziesz przepisy na inne moje chlebki. Dziękuję za wspanialy przepis na chleb! Pierwszy raz pszenny na drożdżach, bo zawsze żytni na zakwasie. Pieknie pachnie, chrupiąca skórka jak nigdy, mieciutki sprężysty środek.


Ten chleb to jakiś obłęd! Najlepszy chleb jaki jadłam! Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa. Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb.


Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek.


Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty