środa, 9 września 2015

Ciasto na pizze ze swiezych drozdzy

Gotuje i pieke od lat, ale z drozdzami nigdy nie bylo mi po drodze. Niby zawsze pizze pieklam ale nie byla taka jakbym oczekiwala. Az przy kolejnym podejsciu trafilam na ten przepis. Wychodzi za kazdym razem (zawsze robie z potrojnej albo podwojnej porcji), ciasto jest puszyste ale dobrze wypieczone i chrupiace. Smaczne i naprawdę bezproblemowe.


Po upieczeniu warstwa ciasta ginie w oczach.

Na następny raz rozwalkuje grubiej tym bardziej ze makowce wyszły chude jak spaghetti. Kwestia proporcji prostokąta? Ale warstwa z ciasta nie wyrosła za mocno, spodziewałam sie większego przyrostu.


Ciasto do pizzy ze świeżych drożdży. Pizza ze świeżych drożdży na średnim cieście. Wyrabianie Ciasta drożdżowego to często zalecane ćwiczenie zalecane przez wykładowców żeby wyrobić sobie siłę w rękach.


PIZZA – Jedni wolą na grubym cieście ( taką amerykańską ) a inni na bardzo cienkim ( prawdziwą włoską ). Ja należę do tych pierwszych smakoszy i im grubsza, to tym bardziej mi smakuje!

Uwielbiam takie puszyste ciasto, z delikatnym wnętrem i chrupiącą skórką. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasto na pizze ze świeżych drożdży g. Wyrośnięte ciasto wyjąć na stolnicę i chwilę pozagniatać. Wyrobione ciasto włożyć do dużej miski, przykryć ściereczką i odstawić na ok. Podzielić na części, uformować z nich kulki i odłożyć na ok.


Blaszki (tortownice) posmarować oliwą. Kolejny przepis na udany spód do pizzy to ciasto na pizze z suchymi drożdżami – instant. Przygotowanie ciasta z suchymi drożdżami jest troszkę łatwiejsze – nie trzeba tak długo wyrabiać ciasta jak w przypadku zwykłych świeżych drożdży. Składniki na ciasto Oto lista składników potrzebnych do przygotowania ciasta (przepis na dwie pizze): dwie szklanki mąki pszennej,.


Czas przygotowania: min. Nie robiłam wtedy tej potrawy,bo po prostu nigdy za nią nie przepadałam. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Teraz robię ją częściej bo ciasto jest bardzo dobre, szybko się robi i szybko rośnie.


Zaczne od tego ze w domu nie mialam swiezych drozdzy ,ktore niemal zawsze uzywam do pizzy- mia Zobacz więcej. Gosia z Wrocka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Gosia gotuje. Prosty i sprawdzony przepis na ciasto na pizzę.


Po przeczytaniu tego artykułu bez problemu przygotujesz ciasto na pyszne i chrupiące pizze.

Pierwszym elementem świadczącym o jakości pizzy jest ciasto, a najlepsze powinno być lekkie, cieniutkie i pięknie wypieczone na brzegach. Chyba ze odwiedzicie akurat kogos, kto wam podpadl, to mozna wrzucic niepozornie za kanape. Najlepiej zagnieść ciasto i wstawić na dzień-dwa do lodówki, gdzie będzie sobie powolutku rosło, dojrzewając.


Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, na stolicy usypać kopczyk i zrobić w nim wgłębienie. Do wgłębienia wlać wodę, oliwę oraz wbić jajko. Następnie rozwałkować na kształt blachy i wyłożyć na wysmarowaną tłuszczem blachę. Na wierzchu ułożyć ulubione składniki.


Większość uważa, że zrobienie dobrego ciasta na pizzę jest strasznie trudne. Też tak myślałem, ale pewnego dnia znalazłem przepis na idealne ciasto na pizzę i od tamtego dnia robię ciasto tylko z tego przepisu! Jedyną trudnością podczas robienia ciasto jest to zagniatanie, ponieważ potrzebuje dużo wysiłku, dlatego zawsze wyrabiam ciasto w robocie kuchennym. Zrobiłam dzisiaj tą pizzę z podwójnej porcji,bo piekę na dwóch dużych blachach piekarnikowych. Pizza w ramach obiadokolacji,i powiem tak,przepis super na ciasto,pięknie wyrasta puszyste, mięciutkie.


Wyszło mi grubsze ciasto ale u mnie domownicy takie uwielbiają,jednak następnym razem rozłożę ciasto na blaszki to wyjdzie cieńsze. Jesli chcemy zrobic bezposrednio ciasto na pizze ( godz wczesniej) musimy uzyc troche wiecej drozdzy. Na maki wystarcza z nawiazka g. Ja polecam do pizzy make OO. Oczywiscie mozemy sobie pomieszac z maka pszenna durum. Mam na imię Olek, mam lat i uwielbiam gotować dla mojej rodziny.


Znajdziesz tu sprawdzone przepisy na ciasto, sosy i pizze. Pozdrawiam w mące ubrudzony, Olek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty