piątek, 28 sierpnia 2015

Przepis na chleb ze słonecznikiem

Przepis na chleb ze słonecznikiem

Prosty chleb ze słonecznikiem to jeden z tych chlebów, które musicie zrobić, ja zazwyczaj przygotowuję go wieczorem, piekę, jeszcze lekko ciepły zawijam w szmatkę a rano mam przepyszny chleb na śniadanie. Dodatek słonecznika sprawia, że każdemu będzie smakować, ot takie klasyczne pieczywo. Zajmuję się wypiekiem chleba od lat. Wypróbowałem różne przepisy ale przepisy na chleby drożdżowe omijam szerokim łukiem.


Przepis na chleb ze słonecznikiem

Tylko chleb na zakwasie można przechować kilka dni, również zamrozić. Sposób przygotowania przepisu: chleb żytni ze słonecznikiem - najprostszy. Chleb drożdżowy jest dobry góra dni.


Kromki takiego domowego chleba będą smakować zawsze i każdemu. Dodane przez sonius2w: Tylko o kuchni. Jak zobaczyłam tytuł Twojego postu to się ucieszyłam,bo myslałam ze znajdę przepis na dobry chleb. Mam automat do pieczenia chleba.


Zaraz go napiszę w moich przepisach. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Taki właśnie powinien być chleb. Jeśli dziś piątek, to znaczy, że mam dla Was kolejny przepis na chleb na weekend - chleb razowy na zakwasie ze słonecznikiem.


Pszenno-żytni chleb ze słonecznikiem na drożdżach. Obejrzeliśmy trzy filmy, objadłem się creme brulee, tartą cytrynową z bezą (przepisy na te smakołyki za będą jakiś czas), a w międzyczasie upiekłem jeszcze dwa chleby. Nie te, na które przepis wam teraz dajemy, inne zupełnie. Historia tych chlebów jest zupełnie inna, ale.


Odstawiamy ponownie na pół godz co jakiś czas chleb zwilżamy ciepłą wodą. Przed włożeniem do piekarnika smarujemy chleb ciepłą wodą i posypujemy słonecznikiem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 1stopni ok minut. Chrupiący chleb na suszonych drożdżach z dodatkiem ziaren słonecznika. Nasze Przepisy Na każdą okazję.


Ja przed włożeniem ciasta do piekarnika wkładam na najniższą półkę piekarnika blaszkę z wodą, a blaszkę z pieczywem na środkową półkę. Tworzy się poniekąd piec konwekcyjny - domowym sposobem. Nie ma nic wspanialszego niż świeży, gorący, domowy chleb. Przedstawiamy sprawdzoną recepturę na domowy chleb pełnoziarnisty ze słonecznikiem (źródło witaminy E, witamin z grupy B, magnezu oraz tłuszczów omega-6). Znajdź przepis na chleb, który łatwo upieczesz w swojej kuchni.


Fantastyczny przepis, robiłam dwa razy i obydwa razy wyszedł – w piekarniku z programem Chleb, dodałam za pierwszym razem oregano i słonecznik na wierzch (warto wbić go w ciasto, bo odpadnie), a za drugim – suszone pomidory posiekane na drobno. Pyszny i banalny przepis, trzeba tylko pamiętać o porządnym wymieszaniu masy. Tak przygotowane ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na co najmniej godzinę. Wyrośnięte ciasto przekładamy na podsypaną mąką stolnicę i rękami delikatnie rozciągamy je na kształt prostokąta o grubości około cm.


Przykrywamy ciasto na minut ściereczką by ponownie zaczęło rosnąć. Z ciasta formujemy wałek. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb żytni ze słonecznikiem. Teraz wyrabiamy ciasto ostatni raz i wkładamy do formy od babki prostokątnej i maczamy ręce w wodzie i wygładzamy chleb. Posypujemy słonecznikiem i przyciskamy do ciasta by się przykleiło do niego.


Przepis na chleb ze słonecznikiem

Nacinamy nożem w poprzek na skos. Do pieca wkładamy czarną blaszkę z wodą i nastawiamy piec na 2stopni góra i dół. Na bazie chleba pszennego razowego powstał całkiem smaczny chleb z prażonym słonecznikiem. Co mnie najbardziej dziwi to fakt, że i pszenny razowy i ten ze słonecznikiem utrzymują dość długo świeżość. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś.


Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty