piątek, 21 sierpnia 2015

Chleb bezglutenowy prosty przepis

Chleb bezglutenowy – prosty przepis. Na diecie bezglutenowej najbardziej brakuje mi chyba pieczywa. Ciepłych pajd chleba, bułeczek z ziarenkami czy bagietek z masłem czosnkowym. Prosty chleb bezglutenowy Zastanawiałam się, czy jeszcze potrzebny jest wam prosty chleb bezglutenowy?


Czy mój przepis na prosty chleb bezglutenowy będzie kolejnym popularnym, lubianym i powtarzanym przez czytelników?

Ale doszłam do wniosku, że tak. Ten chleb jest po prostu przepyszny! Nie przypuszczałam, że chleb bezglutenowy może być tak dobry i tak prosty w przygotowaniu!


Podstawowy przepis możesz wzbogacić o ulubione składniki, wedle własnego gustu i upodobań swojej rodziny. Jako dodatek świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju suszone owoce, bakalie i aromatyczne przyprawy, na przykład cynamon. Wszyscy orzekli zgodnie, że to najlepszy chleb bezglutenowy na świecie, a to nie lada komplement.


Niewtajemniczonym dopowiem, że dzieciom i dorosłym, którzy z dnia na dzień muszą przejść na dietę bezglutenową, zazwyczaj najtrudniej polubić bezglutenowy chleb. Przepis na chleb bezglutenowy z ogórkami pierwotnie opracowałam dla swojej mamy tak, aby mogła taki chleb piec w wypiekaczu, teraz sama często go przygotowuję piekąc u siebie w piekarniku.

Od dawna chciałam zrobić domowy chleb bezglutenowy, zależało mi by choć trochę przypominał ten „normalny” z klasycznych mąk. Zainspirowałam się przepisem z bloga Dorotuś i wyszedł naprawdę fajny chleb zupełnie nie przypominający bezglutenowych „gąbek” sprzedawanych w sklapach ze zdrową żywnością. Bochenek, który wyjęłam z piekanika okazał się być mięciutkim w. Mamy różnych czytelników serwisu Smakowitychleb. Bezglutenowy chleb wieloziarnisty na zakwasie to tzw. Mój pierwszy chleb bezglutenowy cieszył się wśród Was ogromnym powodzeniem i pytaliście o kolejne przepisy.


Dziś zachęcam do wypróbowania tego niezwykle prostego w przygotowaniu i pysznego chlebka bez glutenu:-) Robi się go podobnie, potrzebna jest tylko cierpliwość, choć pracy prawie przy nim nie ma:-) Bakterie, które będą nad nim pracować rozpoczną proces fermentacji i tak. Już jakiś czas temu odkryłam, że sekretem bezglutenowych wypieków jest mokry dodatek w cieście. Najpierw próbowałam z jajkami, potem z nasiąkniętymi nasionami babki płesznik i ziarnami. Później pojawił się najlepszy do tej pory przepis bezglutenowy na bananowy chleb ryżowy. Pomyślałam jednak, że nie każda osoba na diecie bezglutenowej będzie miała ochotę na słodkawy.


D ziś dość nietypowy post, ponieważ chcę podzielić się z Wami przepisem na mój ulubiony, a w dodatku prosty w przygotowaniu i bardzo smaczny, chleb bezglutenowy bez jajek i mleka. Kiedy okazało się, że mam alergię na gluten (czy jak kto woli nietolerancję glutenu), wydawało mi się, że. Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej.


A najsmakowitsza jest chrupiąca skórka!

Utrzyj drożdże z ksylitolem i odrobiną ciepłej wody. Odstaw w ciepłe miejsce na kilka minut. Przepis jest prosty w wykonaniu, a chleb jest bez mąki i drożdży.


Zatem oddaję w Twoje ręce skarb – prosty, sprawdzony przepis na przepyszny chleb gryczany na zakwasie. Dodam, że chleb smakuje wszystkim osobom, które deklarują, że nie lubią kaszy gryczanej. Niech Cię tylko nie przerazi wyhodowanie i pielęgnowanie zakwasu, bo naprawdę warto. Wystarczy wsypać ziarenka do młynka do kawy (lub specjalnej maszyny do mielenia), by powstała mąka, której użyjemy w przepisie.


W młynku do kawy mielenie może zająć nam z pół godziny, wliczając w ten czas przerwy „na odpoczynek” dla urządzenia, a w specjalnej maszynie wystarczy chwila. Chlebek okazał absolutnie prosty do przygotowania. Oczywiście brak glutenu przekłada się na to, że chleb nie ma szansy być puszysty, więc nie można tego oczekiwać. Jeśli chcesz upiec chleb bezglutenowy przepis znajdziesz na mojej stronie. Przede wszystkim sprawdzony, smaczny i szybki chlebek, którego musisz wypróbować!


Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Czy znacie jakiś sprawdzony przepis na makowiec? Jeśli mus, to mus, siła wyższa, dyskutować z nią nie ma co. Nawet dla zwykłego zjadacza pszennej czy żytniej mąki, bezglutenowy chleb z mąki gryczanej będzie miłą odmianą.


Ciężko jest trafić na smaczny chleb bezglutenowy. Ale myślę, że ten przepis posmakuje nie jednej osobie. Nie tylko dla smaku, ale i po to, by nie był zbyt suchy.


Prosty przepis na chleb zapiekany w liściach chrzanu. Nietolerancja glutenu dopadła i mnie, dlatego znajdziesz na blogu także przepisy bezglutenowe - np. Kasza jaglana pojawia się często, bo lubię dania z kaszy jaglanej. To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D!


Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Durszlak Poznaj domowy i prosty przepis na chleb bezglutenowy. Wyniki wyszukiwania dostarcza duszlak. Desery Biszkopt który się zawsze udaje. Mocno schłodzone jajka i dodatek gorącej wody sprawiają, że ten biszkopt zawsze pięknie rośnie. Przepisy na chleb bezglutenowy oraz kupowane przeze mnie gotowce.


Popisałam, co mi na języku siedziało, a teraz przechodzę do konkretów. Najzdrowiej jest oczywiście przygotować domowy chleb na bezglutenowym zakwasie, ale zakwas się u mnie póki co nie uchował, a i zapału oraz czasu nieco brak więc działam szybko, ale dalej zdrowo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty