czwartek, 13 sierpnia 2015

Szybki chleb bezglutenowy

Tagi: chleb bezglutenowy chlebek ajurwedyjski czy gluten jest zdrowy jak zrobić chelb bez glutenu na stole odżywianie dla zdrowia przepis na chleb przepisy Agnieszki Maciąg szybki chlebek zdrowa kuchnia zdrowy styl życia. Przepis na prosty i szybki chleb bezglutenowy. Zrobienie go zajmuje godziny wraz z pieczeniem. Według mnie najlepszy, jaki piekłam do tej pory.


Szybki chleb bezglutenowy

Oto więc ściąga dla nich i dla wszystkich tych, którzy chcą przygotować szybki bezglutenowy obia a do tego wiedzieć na co zwrócić uwagę, żeby był on faktycznie bezglutenowy. Jeśli śledzisz mnie od jakiegoś czasu to pewnie wiesz, że bardzo lubię szybkie gotowanie. Rzadko używam wyszukanych składników. W zależności od apetytu na naszym stole pojawia się chleb kukurydziany, gryczany, ziemniaczany albo na naturalnym zakwasie.


Jak wypiek się nie uda, zostaje zmielony na bułkę tartą. Najbardziej lubię chleby razowe, z dodatkiem mąki amarantusowej, kasztanowej czy cieciorkowej, pełne ziaren i przypraw. Prosty chleb bezglutenowy.


Szybki chleb bezglutenowy

Zastanawiałam się, czy jeszcze potrzebny jest wam prosty chleb bezglutenowy? Czy mój przepis na prosty chleb bezglutenowy będzie kolejnym popularnym, lubianym i powtarzanym przez czytelników? Ale doszłam do wniosku, że tak.


Jeśli chcesz upiec chleb samodzielnie w domu, ten przepis będzie idealny. Jest bardzo prosty i szybki w wykonaniu. Nie potrzebujesz drożdży, zakwasu, ani wypiekacza do chleba! Chleb bezglutenowy - bez dodatku jajek, mleka i sztucznych dodatków. Delikatnie lepki w środku, z ładnymi dziurami, z dodatkiem wielu ziaren: słonecznika, dyni, sezamu i siemienia lnianego.


Szybki chleb bezglutenowy

Bardzo prosty w wykonaniu, szybki, bez zagniatania. Składniki wystarczy wymieszać łyżką. Poniższy chleb bezglutenowy jest banalnie prosty i szybki w przygotowaniu.


Podstawowy przepis możesz wzbogacić o ulubione składniki, wedle własnego gustu i upodobań swojej rodziny. Mój pierwszy chleb bezglutenowy cieszył się wśród Was ogromnym powodzeniem i pytaliście o kolejne przepisy. Dziś zachęcam do wypróbowania tego niezwykle prostego w przygotowaniu i pysznego chlebka bez glutenu:-) Robi się go podobnie, potrzebna jest tylko cierpliwość, choć pracy prawie przy nim nie ma:-) Bakterie, które będą nad nim pracować rozpoczną proces fermentacji i tak. Jak widzicie ciasta się nie wyrabia, a jego przygotowanie jest bardzo łatwe i szybkie (nie licząc czasu wyrastania ciasta i pieczenia).


Dodatkowo chleb w przeciwieństwie do bułeczek bezglutenowych jest jadalny dłużej niż jeden dzień - nie czerstwieje tak szybko. Pamiętajcie tylko o jego odpowiednim przechowywaniu, najlepiej owinąć. Podpatrzony u teściowej, więc siłą rzeczy – musi być dobry :) Całe wykonanie jest naprawdę łatwe i nie wymaga od nas posiadania żadnych zaawansowanych sprzętów kuchennych. Szybki i prosty przepis na chleb.


Do jego wyrobienia wystarczy tylko miska i łyżka, więc jak się człowiek uprze, to nie zabrudzi nawet paluszka. Chlebom bezglutenowym długie wyrastanie nie sprzyja. Wysmarować tłuszczem (oliwa, olej, masło czy smalec jak ktoś woli) i obsypać mąką bezglutenową. Jak ciasto troszkę wyrośnie, dobrze je wymieszać i przełożyć do przygotowanej blaszki.


I ponownie zostawić na do 20. Wypieki bezglutenowe są bardzo specyficzne, nie są tak puchate i sprężyste jak pszenne. A akurat ten przepis jest jeszcze bardziej inny, bo prawdziwy chleb się piecze na drożdżach lub zakwasie, nawet bezglutenowy. Jeśli ten nie wyszedł lub nie smakował to proponuję spróbować upiec dla córki jednak chleb drożdżowy.


Próbowałam więc piec chleby bezglutenowe, zarówno na drożdżach, jak i na zakwasie – w końcu osiągnęłam nawet w miarę zadowalający efekt. Ale taki chleb był dla mnie zbyt gliniasty i za ciężki, albo za bardzo się kruszył, a smakowo też nie powalał. Najbardziej spodobał mi się przepis na blogu Veggieola na “szybki chlebek włoski, który uda się każdemu” i to zdanie przesądziło sprawę. Chleb faktycznie udał mi się za pierwszym razem, do tej pory pamiętam, jak skakałam z radości, a było to ponad lata temu. Dodane przez oliwia_winna w: Tylko o kuchni.


Od dawna chciałam zrobić domowy chleb bezglutenowy, zależało mi by choć trochę przypominał ten „normalny” z klasycznych mąk. Zainspirowałam się przepisem z bloga Dorotuś i wyszedł naprawdę fajny chleb zupełnie nie przypominający bezglutenowych „gąbek” sprzedawanych w sklapach ze zdrową żywnością. Bochenek, który wyjęłam z piekanika okazał się być mięciutkim w. Lista przepisów na szybki chleb bez zakwasu z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Czytaj dalej Zobacz więcej. Witam,taki chlebek pryzpomina mi lekkie ciasto jogurtowe,tylko nie jest slodki.


Ten chleb jest dobry,ale sie kruszy,niewiem czemu. Chcialam zapytac po jakim czasie juz po upieczeniu chleba drozdze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty