wtorek, 26 sierpnia 2014

Gofry na maśle

Najlepsze gofry na maśle. Pamiętam, jak byłam w ciąży z Antkiem i miałam kosmiczne zachcianki. W ostatnim trymestrze nie koniecznie były one pożywne i zdrowe.


Wstyd się przyznać, ale moim. Gofry pięknie pachną i są chrupiące.

Mi nie chciało się oddzielnie ubijać białek więc na początku ubiłam całe jajka z cukrem kryształem. Niestety trochę przebiłam aż mi się zaczęło warzyć więc musiałam dodać jeszcze trochę mąki. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Chrupiące gofry z cynamonem (na maśle) Dziś przychodzę do Was z przepisem na pyszne chrupiące gofry pachnące cynamonem. Z podanej porcji wyjdzie Wam około gofrów.


Pamiętajcie, aby dobrze rozgrzać gofrownicę, bo od tego zależy chrupkość gofrów. Bananowe gofry podane z masłem orzechowym, twarożkiem, dżemem i figami.

Jeszcze tylko jutro i mogę odsapnąć na te dni. Do miski z żółtkami, cukrem i masłem dodajemy stopniowo przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz mleko. Mieszamy tak długo, aż ciasto będzie miało aksamitną konsystencję, następnie dodajemy białka.


Na sam koniec możemy dodać alkohol. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na gofry na maśle. Gdy dzieciaki nachodzi ochota na coś słodkiego, to pojawia się od razu przepis na gofry. Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku. Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry.


Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka. GOFRY Z MASŁEM ORZECHOWYM – PRZEPYSZNY PRZEPIS – te gofry są tak pyszne, że nie można powstrzymać się przed zjedzeniem wszystkich #128578; Polecam! Postaram się w miarę możliwości nadrobić zaległości. Dziś zapraszam na pierwszy przepis z które najczęściej robię gofry. Wymieszaj dokładnie mleko, żółtka i stopione masło.


Wlej tę mieszaninę do suchych składników i wymieszaj (mieszaj od środka wgłębienia na zewnątrz). Białka ubij na miękką pianę, a następnie dodaj je do ciasta. Nalej porcję ciasta do rozgrzanej gofrownicy i piecz, aż gofry będą gotowe.

Teraz dodaj wystudzone masło. Zmiksuj tak, aby ciasto na gofry nie miało grudek. Delikatnie wmieszaj je do ciasta na gofry belgijskie, odstaw na minut w ciepłe miejsce, by drożdże zaczęły pracować. Rozgrzej gofrownicę, piecz w niej gofry przez 3-minut, aż będą złociste. Od jakiegos czasu szukam dobrego przepisu na pyszne gofry , ale nigdy nie wychodzily mi smaczne.


Dzukalam w ksiazkach, szukalam w necie i nie moglam znalezc nic dobrego. Na końcu wlać stopniowo maślankę, miksując do połączenia. Gofrownicę rozgrzać i przed smażeniem posmarować olejem. Ciasto odstawić na minut.


Usmażone gofry najlepiej wyłożyć na chwilę na kratkę z piekarnika, wtedy zrobią się bardziej chrupiące. Przypadkowy przepis okazał się strzałem w dziesiątkę! Te ze zdjęć smażyłam w gofrownicy o mocy 8W.


Bo nie są puszyste, a żeby były chrupiące - trzeba je sporo dłużej trzymać w gofrownicy. Ale są tak rewelacyjnie pyszne, że mogę je jeść bez dodatków - bez dżemów czy owoców! Każdego lata próbujesz dociec, co takiego zawierają przepisy na ciasto na gofry, sprzedawane w budkach turystom - i wciąż nie udaje ci się poznać ich sekretu. Jeśli marzą ci się złociste, chrupiące gofry, wypróbuj nasze sprawdzone przepisy na ciasto na gofry.


Poznaj słodką tajemnicę. Piec w gofrownicy na rumiano (kilka minut). Do ciasta dodajcie cukru i soli wg uznania.


Uwaga co do gofrownicy: wiele osób skarży się, że gofry nie są wystarczająco wypieczone. Masła w tym przepisie nie jest aż tak dużo, bo 1g na całkiem sporą ilość ciasta. Mam pytanie: czy użyłaś proporcji jakich w przepisie?


Bo zupełnie nic innego mi nie przychodzi do głowy i nie wiem co innego, jak nie proporcje, mogłaby wpłynąć na fakt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty