czwartek, 14 sierpnia 2014

Biszkopt czekoladowy

Najlepszy przepis na pyszny, czekoladowy biszkopt. Nie wierzę, że mi się udało za pierwszym razem i to bez proszku do pieczenia :-D czy jest możliwość, aby podał mi ktoś ilość składników w przeliczeniu na formę cm? Pozdrawiam i dziękuję za tak wspaniałą stronę, mam teraz motywację by próbować innych. Duży i puszysty tort z kakaowych biszkoptów przełożonych pysznym musem czekoladowym i świeżymi czereśniami w konfiturze wiśniowej. Biszkopt z dodatkiem kakao.


Aby biszkopt czekoladowy zawsze był wyrośnięty i puszysty, warto wcześniej wyjąć jajka z lodówki i odczekać, aż będą miały temperaturę pokojową. Jeśli nie ma takiej możliwości, można włożyć je na kilka minut do ciepłej wody. Ważne, żeby nie była gorąca. Prosty i bardzo smaczny biszkopt czekoladowy. Puszysty i lekki, dobrze się kroi.


Jego zrobienie trwa mniej więcej tyle co nagrzanie piekarnika. Przełożony dowolnym kremem będzie pięknym tortem. Urośnie bez proszku, z małą górką. Układam go zaraz po lekkim przestudzeniu do góry nogami, wtedy tort ma równy wierzch. Wiele przepisów, na biszkopt czekoladowy , opiera się na dodaniu do mikstury kakao.


Biszkopt czekoladowy

Natomiast w skład naszego biszkoptu, wchodzi masa z prawdziwej, rozpuszczonej czekolady. Dzięki temu, w efekcie końcowym otrzymujemy pyszny, aromatyczny, naprawdę czekoladowy biszkopt, o apetycznym, ciemno-brązowym kolorze. Klasyczny biszkopt bez proszku do pieczenia, tym razem o czekoladowym lub, jak kto woli, kakaowym smaku czyli biszkopt czekoladowy do tortów, ale nie tylko :). Jest bardzo delikatny, lekki i puszysty, wyrasta na pianie z białek, a przygotowuje się go bez dodatku tłuszczu i mąki ziemniaczanej.


Podczas pieczenia wytwarzają się bańki powietrza , zapiekają się one w cieście , ale nie znikają. Przed godziną zrobiłem biszkopt genueński czekoladowy z jaj na formę cm. Masło 65g wymieszałem z trzema łyżkami ubitej masy jajecznej. Ubitej jajka mieszam z mąką skrobką w dużej półokrągłej misie, bo jest to wygodniejsze niż w misie robota planetarnego.


Dodaję masę maślano-jajeczną i nic ie opada. Jeśli tort będzie jedzony w sobotę, to biszkopt można upiec już we wtorek. Do krojenia używam noża strunowego, dzięki czemu nie mam poszarpanych blatów. Cukier dodajemy do sztywnej piany.


Wiele osób prosiło mnie o przepis na biszkopt. Dziś mam dla Was mój autorski przepis, który stosuje od dawna. Nie wiesz, jak zrobić puszysty biszkopt czekoladowy ? Wystarczy czekolada deserowa lub gorzka. Kluczem są dobrze ubite białka na sztywno z dodatkiem cukru.


Biszkopt czekoladowy

Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na biszkopt czekoladowy. Mój sposób na idealny biszkopt? Upuszczenie go z wysokości pół metra ;) Pierwszy raz zobaczyłam biszkopt rzucany na blogu Moje Wypieki. Dobrze, jeśli jego góra jest równa – wtedy łatwo można pokroić go na warstwy. Idealny biszkopt powinien być lekki i delikatny.


Dodane przez agusw: Tylko o kuchni. Wychodzi super smak i aromat. Do tego jest potrzebny idealny przepis i ten poniżej właśnie taki jest! Wypróbowałam już wiele przepisów na biszkopt, ale ten jest najlepszy, zawsze wychodzi, pięknie i równo wyrasta, no i oczywiście jest bardzo smaczny. Zaczynam od przepisu na biszkopt idealny, a w innych wpisach znajdziecie kilka propozycji na wykorzystanie biszkoptu.


Doskonały jako podstawa do tortów czekoladowych, przekładańców i biszkoptowych kostek. Przepis jest prosty, a przygotowanie ciasta szybkie i łatwe. W poszukiwaniu idealnego przepisu na biszkopt czekoladowy przekopałam się przez co najmniej zylion różnych przepisów. Większość też upiekłam #128517;.


Ale było warto, bo w końcu znalazłam. I tutaj bardzo dziękuję autorce bloga Słodkie Fantazje, bo to właśnie tam znalazłam idealny przepis na biszkopt czekoladowy. Kroki wykonania: Białka ubić na sztywno,dodać do żółtek. Mąkę razem z kakao przesiać do masy, delikatnie wymieszać. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 1stopni na około minut.


Dodaj mąkę, proszek do pieczenia i kakao, wymieszaj. Ciasto wylej na blachę wysmarowaną masłem i posypaną bułkę tartą. Czekoladowy biszkopt z kremem budyniowym i polewą czekoladową to doskonały pomysł na smakowity deser, który zawładnie sercem każdego, kogo tylko nim poczęstujesz.


Mieszanka kremu budyniowego i polewy czekoladowej z pewnością przekona do siebie wszystkich łasuchów. Aby zrobić biszkopt w innym kolorze, np. Wówczas bardzo często dodaje się również szczyptę proszku do pieczenia. Najczęściej szykujemy duże torty.


Popularny jest również biszkopt na tort prostokątny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty