środa, 27 sierpnia 2014

Chleb bezglutenowy najprostszy

Ten chleb jest po prostu przepyszny! Nie przypuszczałam, że chleb bezglutenowy może być tak dobry i tak prosty w przygotowaniu! Najprostszy chleb bezglutenowy. Od dawna chciałam zrobić domowy chleb bezglutenowy, zależało mi by choć trochę przypominał ten „normalny” z klasycznych mąk. To chyba najprostszy przepis na chleb bezglutenowy:-) Zobaczcie koniecznie, bo to wspaniała alternatywa do chlebów żytnich na zakwasie.


Kombinuję z tymi chlebami ostatnio sporo, bo żaden kupny bezglutenowy chleb nie nadaje się do jedzenia, wg nas.

I czasem tak przekombinuję, że też jest to niezjadliwe :) Kiedyś mi się wydawało, że wystarczy zamienić mąkę i po problemie. Ciężko jest trafić na smaczny chleb bezglutenowy. Ale myślę, że ten przepis posmakuje nie jednej osobie. Wysmarować tłuszczem (oliwa, olej, masło czy smalec jak ktoś woli) i obsypać mąką bezglutenową. Jak ciasto troszkę wyrośnie, dobrze je wymieszać i przełożyć do przygotowanej blaszki.


I ponownie zostawić na do 20. Od czegoś trzeba rozpocząć, a ta mieszanka daje nadzieję na dobre wypieki, jest łatwa do opanowania, nawet jak przerośnie, to po odpowietrzeniu urośnie drugi raz. Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie.

Chleb bezglutenowy najprostszy. Był zwarty, z chrupiącą skórką i. Oto przepis na bardzo prosty domowy chleb bezglutenowy! Jest taki łatwy, że ten chleb można piec codziennie. Bez wyrabiania, wszystko miksuje się w robocie kuchennym.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na najprostszy chleb drożdżowy. Jeden chleb zwykły pszenny, drugi chleb z ziarenkami. Oba naprawdę proste w wykonaniu i szalenie smaczne.


Planuje dodac olej do nastepnego wypieku, efektem pewnie bedzie mniejsze „klejenie” sie masy do miski, w jakiej. Przekładamy chleb do wysmarowanej foremki i pieczemy w temperaturze 2stopni (bez termoobiegu) przez min. Wiele zależy tutaj od piekarnika – dlatego co pewien czas trzeba rzucić okiem, żeby chleb za bardzo się nie przyrumienił. Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Tak, wiemy, wiemy, zwykły prosty pszenny chleb jakby nowością na naszym blogu nie jest.


Ale ten chleb ma taką skórkę, jakiej jeszcze nie robiliśmy. Jest bardzo chrupiąca, ale jednocześnie wcale nie twarda, coś jak na chlebie baltonowskim. Kilka razy próbowałam zrobić bezglutenowy chleb – jednak zawsze wychodził bardzo suchy i zbyt się kruszył.


Tym razem było zupełnie inaczej! Bananowo-kokosowy chlebek.

Poniższy chleb bezglutenowy jest banalnie prosty i szybki w przygotowaniu. Domowe bułeczki pszenno – żytnie. Podstawowy przepis możesz wzbogacić o ulubione składniki, wedle własnego gustu i upodobań swojej rodziny.


Jako dodatek świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju suszone owoce, bakalie i aromatyczne przyprawy, na przykład cynamon. Jeśli macie w domu piekarnik i dowolne urządzenie do blendowania, zróbcie go koniecznie! W tym tygodniu postanowiłam dopracować przepis na chleb bezglutenowy jasny, tak, by móc się z Wami podzielić. Chciałam, żeby chleb bezglutenowy był możliwie jak najprostszy i jak najsmaczniejszy. Po kilku próbach udało się i mogę się z Wami nim podzielić.


Tytuł postu z przepisem nie jest, według mnie, na wyrost. Sama osobiście nie lubię zagmatwanych receptur chociaż według wielu z nich wychodzą fantastyczne potrawy. Mój pierwszy chleb bezglutenowy cieszył się wśród Was ogromnym powodzeniem i pytaliście o kolejne przepisy.


Dziś zachęcam do wypróbowania tego niezwykle prostego w przygotowaniu i pysznego chlebka bez glutenu:-) Robi się go podobnie, potrzebna jest tylko cierpliwość, choć pracy prawie przy nim nie ma:-) Bakterie, które będą nad nim pracować rozpoczną proces fermentacji i tak. Bardzo prosty i niesamowicie pyszny - bezglutenowy CHLEB BEZ MĄKI? Gdy pokazałam zdjęcia świeżo upieczonego chleba z kaszy gryczanej na moim facebooku, nie spodziewałam się aż tak pozytywnego odzewu! Jest wręcz śmiesznie łatwy do zrobienia i co najważniejsze – nie wymaga długiej listy składników, bo tak naprawdę trzeba kupić tylko kaszę. Przepis na prosty i szybki chleb bezglutenowy.


Zrobienie go zajmuje godziny wraz z pieczeniem. Według mnie najlepszy, jaki piekłam do tej pory. Nie jest suchy jak większość chlebów bezglutenowych. Można go przechowywać do 4-dni. Wszyscy orzekli zgodnie, że to najlepszy chleb bezglutenowy na świecie, a to nie lada komplement.


Niewtajemniczonym dopowiem, że dzieciom i dorosłym, którzy z dnia na dzień muszą przejść na dietę bezglutenową, zazwyczaj najtrudniej polubić bezglutenowy chleb. Mąki wsypujemy do miski, dodajemy sól, cukier, słonecznik, siemię lniane i ewentualnie inne dodatki. Drożdże rozprowadzamy w pół szklanki ciepłej wody. Następnie dodajemy do suchych produktów. Dokładnie mieszamy łyżką, aż do uzyskania gładkiej, jednolitej konsystencji.


Postanowiłam trochę odczarować mój stary automat, wyjęłam go z szafki, aby upiec najprostszy chleb jaki się da. Dzięki temu będziecie mogli modyfikować przepis o ulubione dodatki. Każdy automat jest trochę inaczej zaprogramowany, ale większość z nich po pierwszym wyrabianiu wydaje z siebie charakterystyczny dźwięk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty