środa, 22 sierpnia 2018

Przepis na chleb bezglutenowy w piekarniku

Nietolerancja glutenu dopadła i mnie, dlatego znajdziesz na blogu także przepisy bezglutenowe - np. Kasza jaglana pojawia się często, bo lubię dania z kaszy jaglanej. Chleb bezglutenowy Piekę, co drugi dzień chleb bezglutenowy, tak zwyczajnie w piekarniku.


Zaszokowała mnie cena w sklepie pln za parę kromek. Same superlatywy jeśli chodzi o stronę i no i oczywiście blogerkę. Najpierw obejrzałem galerię mąk bezglutenowych a potem przepis na chleb, no i wreszcie dochodzę do sedna.

Już jakiś czas temu odkryłam, że sekretem bezglutenowych wypieków jest mokry dodatek w cieście. Najpierw próbowałam z jajkami, potem z nasiąkniętymi nasionami babki płesznik i ziarnami. Później pojawił się najlepszy do tej pory przepis bezglutenowy na bananowy chleb ryżowy. Pomyślałam jednak, że nie każda osoba na diecie bezglutenowej będzie miała ochotę na słodkawy. Niezależnie od wszelkich opinii, po latach doświadczeń w swojej kuchni i na warsztatach kulinarnych czy koloniach z dietą bezglutenową wiem jedno: najlepszy chleb bezglutenowy to ten domowy.


Upieczony z dobranych przez siebie składników, z miłością matki, męża czy żony #128578; , w domowym piekarniku. W tym tygodniu postanowiłam dopracować przepis na chleb bezglutenowy jasny, tak, by móc się z Wami podzielić. Chciałam, żeby chleb bezglutenowy był możliwie jak najprostszy i jak najsmaczniejszy.


Po kilku próbach udało się i mogę się z Wami nim podzielić.

Tytuł postu z przepisem nie jest, według mnie, na wyrost. Wystarczy wsypać ziarenka do młynka do kawy (lub specjalnej maszyny do mielenia), by powstała mąka, której użyjemy w przepisie. W młynku do kawy mielenie może zająć nam z pół godziny, wliczając w ten czas przerwy „na odpoczynek” dla urządzenia, a w specjalnej maszynie wystarczy chwila. Tu znajdziesz mnóstwo przepisów jak upiec chleb w piekarniku. Od teraz chleb będziesz robiła sama i piekła w piekarniku.


Hmmm to czemu w przepisach na chleby dla maszynistów podają przepis na chleb bezglutenowy? Póki co robiłam mieszany pszenno-ryżowy i pszenno-kukurydziany a obydwa wyszły. Były tylko za i kruche, a doczytałam, że to kwestia większej ilości wody i dodania zakwasu ryżowego. Fantastyczny przepis, robiłam dwa razy i obydwa razy wyszedł – w piekarniku z programem Chleb, dodałam za pierwszym razem oregano i słonecznik na wierzch (warto wbić go w ciasto, bo odpadnie), a za drugim – suszone pomidory posiekane na drobno.


W końcu odnalazłam idealny przepis na chleb! Margot z forum celiakia przepis na domowy chleb bezglutenowy na zakwasie- bez tych świnstw, co wystepują w kupnym chlebie. W kolejnej zmiksuj jajka, dolej mleko, olej, sok z cytryny, ocet balsamiczny i wymieszaj.


Do suchych składników wlej mokre i wymieszaj trzepaczką na gładką masę. Na koniec wrzuć pokrojony w kostkę ser feta. Domowy chleb prosto z pieca nie ma porównania z tym kupnym.


Przejdź na stronę główną. Durszlak Chleb z mąką orkiszową i domowe masło. Wcale nie musisz posiadać urządzenia do wypieku.

W zupełności wystarczy piekarnik, bo to odpowiedni przepis jest podstawą sukcesu. Chleb możesz przygotować na wiele sposobów, wykorzystując różne dodatki - sezam, mak, ziarna słonecznika, siemię lniane. Gotowe pieczywo bezglutenowe jest na ogół znacznie droższe niż zwykłe, dlatego warto upiec je samodzielnie. Jeden z najprostszych przepisów na chleb bezglutenowy opiewa w użycie błonnika, mąki z siemienia lnianego oraz migdałów.


Jak doleję więcej mleka i wychodzi zbyt płynna masa, to wlewam do formy. Jak uda się, zrobić gęstą jak na pizze to formuję kulę. Nie mam jeszcze kamieni, chlebowypiekaczy ani nawet chlebowej łychy.


I wychodzą takie, że żaden nigdy nie przetrwał więcej niż dni. Pieczywo chrupkie domowej roboty to bardzo łatwy i praktyczny sposób na zastąpienie tradycyjnego chleba czymś lżejszym, zdrowszym i dłużej zachowującym świeżość. Najlepszy chleb bezglutenowy. Domowy chleb z ziemniakami to przepis bezglutenowy, dla tych, którzy nie mogą spożywać mąki pszennej.


Weizenbrot: przepis na chleb zimnej fermentacji, bez wyrabiania, bez wysiłku. Ponownie zostawić na całą noc, najlepiej od razu w piekarniku. Rano nastawić piekarnik na 1stopni z termoobiegiem i piec ok.


Kroić dopiero po całkowitym ostudzeniu. Mam pytanko: Czy 5ml wody to nie jest za dużo? Piekę chleby od lat, ale właśnie zrobiłam wg tego przepisu i odruchowo wlałam 3ml ciepłej wody , gdyż tyle trzeba na kg mąki w innych przepisach.


Ciasto wyszło idealnie jak w innych chlebkach. Bezglutenowy obiad na pewno zasmakuje wszystkim członkom rodziny. Taki posiłek jest też gwarancją zdrowia i dobrego samopoczucia. Dobrym przepisem na produkt bezglutenowy przygotowany w domu może być bezglutenowy chleb.


Jest to prosty przepis dla każdego. Wystarczy użyć odpowiedniej mąki (kukurydzianej, gryczanej, ryżowej). Nadmiar możesz również zamrozić, jednak wcześniej zadbaj aby by umieszczony w torebce chroniącej go przed wilgocią.


Ten domowy chleb bezglutenowy jest wspaniałą alternatywa dla osób chorujących na celiakię. W smaku przypomina wiejski chleb na zakwasie, a nie chemiczny chlebopodobny wyrób bezglutenowy, który możemy dostać w sklepach. Do jego przygotowania potrzeba białej mąki ryżowej, mąki z tapioki, cukru, sody oczyszczonej, proszku do pieczenia, soli, siemienia lnianego i maślanki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty