środa, 15 sierpnia 2018

Domowy chleb razowy

Domowy chleb razowy

Witam, zrobiłam Pani pyszny chleb, ale zamiast mąki pszennej chlebowej dałam mąkę pszenna 5bo niestety nie do stałam u siebie innej. Wiem też, że sporo czytelników poszukuje najłatwiejszych przepisów i taki też jest dzisiejszy przepis na prosty chleb razowy. Czas na szybki i prosty chleb razowy. Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?


Domowy chleb razowy

Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Chleb razowy o niskim IG upieczony według tej samej technologii co ten wyżej. Woda co najmniej 4g – przy mąkach razowych trzeba więcej niż przy mąkach lekkich.


Z chlebem razowym postępujemy tak jak ze zwykłym chlebem, wieczorem mieszamy mąkę, wodę, drożdże i sól, a rano. Pyszny drożdżowy chleb razowy z ziarnami na pełnoziarnistej mące, napakowany został zdrowymi nasionami, a co najważniejsze nie zawiera żadnych zbędnych substancji dodatkowych! Dzięki przepisowi na chleb razowy z ziarnami już nigdy więcej nie dacie się nabrać na chleb barwiony karmelem czy tez z dodatkiem spulchniaczy.


Dodatkowo chleb razowy z ziarnami jest bardzo prosty w. Poznaj przepisy na pyszne i zdrowe pieczywo! Zanim jednak weźmiesz się za pieczenie, przeczytaj o tym, jak spożywanie chleba wpływa na ludzkie ciało i jakie pieczywo będzie dla Ciebie najlepsze. Znajdź przepis na chleb, który łatwo upieczesz w swojej kuchni. Szybciutki i łatwy chleb razowy na drożdżach. Jest wyjątkowo smaczny i sycący, mi wystarcza jeden kawałek żeby się najeść.


Przygotowuję go już od ponad lat i nigdy się na nim nie zawiodłam. Jak upiec pierwszy chleb. Proste chleby drożdżowe. Chleby z chrupiącą skórką, z ziarnami, z makiem, z pieczonymi ziemniakami. Przenoszę chleb bardzo delikatnie, wstawiam do piernika nagrzanego do 2stopni, piekę minut a następnie zmniejszam temperaturę do 1i piekę kolejne minut.


A ty – jaki chleb lubisz najbardziej? Chleb wyjmuję z blaszki i papieru i studzę na kratce. Dla mnie pieczywo to smak, to zdrowie, to przyjemność jedzenia. Chleb wstawiam do zimnego piekarnika, który nastawiam na temp. C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut.


Mąkę wymieszaj w sporej misce z drożdżami i solą oraz ewentualnie ulubionymi dodatkami. Do wody dodaj miód i mieszaj, aż się połączą. Tym razem upiekłam chleb razowy z gotowej mieszanki na chleb razowy żytni. Nie zawiera konserwantów ani ulepszaczy. Mieszanka na chleb jest oparta na naturalnym wysuszonym zakwasie żytnim.


Chleb na zakwasie piekę od kilku lat (zakwas mam kilkunastoletni #128521; ) Eksperymentuję z różnymi przepisami, dodatkami… mam kilka ulubionych przepisów, z których chleb wychodzi mi zawsze ale są to przeważnie chleby mieszanej mąki (pszenno-żytniej). Kiedy kilka dni temu wpadł mi w oko ten przepis postanowiłam go wypróbować. Domowy chleb razowy na zakwasie – przepis.


Pieczenie własnego chleba nie jest niczym trudnym i wbrew. Prawdziwy żytni razowy chleb, bez dodatków innych mąk, tylko żytnia razowa i pieczony tylko na zakwasie, bez dodatku drożdży. Taki chlebek lubię chyba najbardziej.


Lekko wilgotny i lepki w środku, ze Zobacz więcej. CatarinkaObserwuj bloga Obserwujesz bloga Smaczy. Jeśli sięgniemy po chleb razowy, zauważymy że spożywamy go mniej, a mimo to czujemy się bardziej syci. Chleb pełnoziarnisty przepis na domowy chleb z piekarnika.


Chce się więcej i więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty