środa, 14 marca 2018

Przepis na chleb graham

Obydwa wyszły prawdziwie grahamowe, pyszne. Jest to pierwszy chleb jaki upiekłam, ale już wiem, że będzie pieczony regularnie (bardzo lubimy w domu pieczywo graham). Jutro próbujemy też przepis na chleb pszenny. Na pewno będę korzystać z propozycji i przepisów na stronie – porady bardzo cenne.


Chleb graham na drożdżach. Bardzo prosty i szybki chleb na drożdżach składający się z razowej i jasnej mąki pszennej, z niewielkim dodatkiem żytniej mąki razowej i miodu.

Nie wymaga długiego zagniatania, rośnie bardzo szybko a smakuje… jak chleb graham :-) Jest raczej miękki i puszysty, rewelacyjny również do tostów. Chrupiąca skórka, miękki w środku i wyrazisty w smaku. Mąka graham to pszenica, trochę lepiej oczyszczona niż mąka razowa. Na drożdżach a nie na zakwasie więc wykonanie go nie zabiera tyle czasu. Prosty i szybki przepis w sam raz na szybki wypiek.


Charakterystyczny smak nadaje kminek. Przepis na pyszny, domowy chleb graham. Robi się go naprawdę łatwo i daję głowę, że zostanie zjedzony dosłownie w kilka chwil.

Jego zapach, i chrupiąca skórka sprawiają, że ciężko. Mieszanka na chleb zawiera wyłącznie naturalne składniki (bez polepszaczy, GMO, konserwantów). Przygotowuję go na zakwasie.


Wersja z foremki keksówki. Proponujemy przepisy na domowy chleb. Wartość odżywcza pieczywa zależy m. Piekłam go w maszynie do chleba, na suszonych drożdżach (wyrósł na cm) i odmierzałam tym samym kubkiem. Na zdjęciu pokrojony jeszcze ciepły;). Na pierwszy ogień zatem poszedł najprostszy chleb graham, na który przepis znalazł Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Grahamka, weka i kajzerka. Składniki: szklanki mąki pszennej, szklanki mąki z pełnego przemiału, łyżki soli, szklanki ciepłej wody, dkg drożdży. Moja pierwsza własna wariacja na chleb z maszyny. Mało z nim zachodu, a można go również mianować chlebem ratunkowym, bo uratował nas kiedy w niedzielne popołudnie okazało się, że nie ma pieczywa.


PIECZYWO – CHLEB – BUŁKI – NAJLEPSZY PRZEPIS – w tym dziale znajdziecie moje najlepsze przepisy na domowe pieczywo. Lista przepisów na chleb graham na zakwasie z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Dodane przez Kwantomanka w: Tylko o kuchni.

Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Aby przyrządzić chleb bezglutenowy, należy przygotować: g drożdży, łyżeczkę cukru, szklankę wody lub mleka, 2g mąki kukurydzianej, g mąki sojowej i pół łyżki soli.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb graham z automatu. Podczas jego produkcji wykorzystywane są drożdże, a nie zakwas,. W niektórych gotowych mieszankach mąki na chleb też są ulepszacze.


Zwykle chleby razowe składają się w z mąki z pełnego przemiału, a pozostałe to mąka pszenna oczyszczona. Trzeba dokładnie czytać etykietę. Tutaj mamy nie tylko pewność co do razowości naszego chleba, ale i do tego, że nie zawiera żadnych polepszaczy. Graham (chleb Grahama) – chleb z grubo mielonej (razowej) mąki pszennej.


Często w okresie letnim do ciasta jest dodawany kwas mlekowy spożywczy w celu zapobiegnięcia rozwojowi laseczki Bacillus subtilis. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na minut do wyrośnięcia. Następnie przekładamy ciasto chlebowe do keksówek, posypujemy ziarnami, przykrywamy ściereczką i ponownie odstawiamy w ciepłe miejsce na minut. Po tym czasie wstawiamy chleb do nagrzanego piekarnika i pieczemy przez godzinę i minut w 1stopniach.


Jeśli to będzie wasz pierwszy chleb – zdecydowanie na warsztat bierzcie przepis z bloga Plate of Joy. Wyrobiłem mikserem, końcówkami-hakami na miękkie plastyczne ciasto. W razie potrzeby należy dolać wody lub dodać mąki. Przykryte ,tak jak w przypadku zaczynu odstawiłem na - godziny, co minut parokrotnie składałem ciasto. Po tym czasie włożyłem do formy, zwilżyłem lekko wodą, posypałem otrębami i odstawiłem do wyrośnięcia na około 1- godziny.


Jest to wyrób dosyć lekkostrawny, dlatego sprawdza się przy problemach żołądkowych oraz dla osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy. A dzisiaj chleb z automatu od moje fanki-czytelniczki Grażyny :) Przesłała mi na blogowego maila przepis razem ze zdjęciem. Już jeden przepis od Grażyny mam na blogu, na bułki grahamki.


Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek.


Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty