wtorek, 27 marca 2018

Jakie ciasto na pizze

Jak zrobić ciasto na pizze. To najlepszy przepis, aby zrobić cienkie lub grube ciasto na pizze. Tego, jak zrobić ciasto na pizze nauczyłam się wiele lat temu. Często zadajecie mi różne pytania w komentarzach i mailach. Ciasto na pizze cienkie czy grube – jakie wybrać?


Grubość ciasta to kwestia, która dzieli fanów włoskiego przysmaku.

Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią grube i syte ciasto na pizzę oraz na tych, którzy preferują cienką i kruchą wersję. Zanim zabierzesz się za przygotowanie ulubionego spodu, warto wiedzieć, że za strukturę i grubość ciasta odpowiada nie tylko. Większość uważa, że zrobienie dobrego ciasta na pizzę jest strasznie trudne.


Też tak myślałem, ale pewnego dnia znalazłem przepis na idealne ciasto na pizzę i od tamtego dnia robię ciasto tylko z tego przepisu! Jedyną trudnością podczas robienia ciasto jest to zagniatanie, ponieważ potrzebuje dużo wysiłku, dlatego zawsze wyrabiam ciasto w robocie kuchennym. Sprawdź jak wyrabia się ciasto, czy łatwo się je wałkuje, jak smakuje po wyjęciu z pieca. Potem dolej do tego olej i gnieć aż ciasto stanie się odpowiednie.


Prosty i sprawdzony przepis na ciasto na pizzę.

Po przeczytaniu tego artykułu bez problemu przygotujesz ciasto na pyszne i chrupiące pizze. Przepis na oryginalne, idealne ciasto na cienką, włoską pizzę oraz prawdziwy sos. A także kilka pora które pozwolą Wam osiągnąć w domowych warunkach rezultat jak z włoskiej pizzerii. Ponieważ to właśnie odpowiednie ciasto oraz dobry sos, stanowią bazę pizzy i decydują o jej ostatecznym smaku.


Z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy mam dla Was jeden z najprostszych przepisów, jakie do tej pory pokazały się na blogu, a jednocześnie jeden z najbardziej autentycznych. Wyrobione ciasto włożyć do dużej miski, przykryć ściereczką i odstawić na ok. Wyrośnięte ciasto wyjąć na stolnicę i chwilę pozagniatać. Podzielić na części, uformować z nich kulki i odłożyć na ok.


Blaszki (tortownice) posmarować oliwą. Zawsze zastanawiałam się jak zrobić najlepsze ciasto na pizzę. Próbowałam wielu różnych przepisów na ciasto na pizzę, ale nigdy nie były one takie jak w pizzerii we Włoszech.


Czasem zbyt wyrośnięte, czasem zbyt gumowate czy zbyt ciężkie. Aż trafiłam na przepis z kanału „Kocham gotować”. Ciasto delikatnie rozciągamy lub wałkujemy na okrągły i cienki placek. Można także podzielić je na części i przygotować mniejsze i bardziej cienkie pizze. Tak przygotowane ciasto smarujemy ulubionym sosem i wykładamy składnikami.


Idealne i cienkie ciasto na pizzę, z małą ilością drożdży, z klasycznymi grubszymi brzegami, lekko chrupiącymi, ale miękkimi. To ciasto nie ma sobie równych!

Zeby nie było takie bardzo drożdzowe? Do tej pory robiłam na kruchym-takim bez drożdzy ale ono jest za bardzo chrupiące a chciałabym takie zeby nie było za grube ale zeby też nie było twarde jak blacha. Dodane przez Fretka0w: Tylko o kuchni.


Potrzebuję przepis na pizzę, która mi trochę wyrośnie, żeby miała puszyste ciasto. Zrobiłam dzisiaj tą pizzę z podwójnej porcji,bo piekę na dwóch dużych blachach piekarnikowych. Pizza w ramach obiadokolacji,i powiem tak,przepis super na ciasto,pięknie wyrasta puszyste, mięciutkie.


Wyszło mi grubsze ciasto ale u mnie domownicy takie uwielbiają,jednak następnym razem rozłożę ciasto na blaszki to wyjdzie cieńsze. Jakie dodatki moge dodać do pizzy? Macie jakieś fajne przepisy np. Mam zamiar zrobić pizze ale nie wiem jaie bym na nią dać dodatki. Pierwszym elementem świadczącym o jakości pizzy jest ciasto, a najlepsze powinno być lekkie, cieniutkie i pięknie wypieczone na brzegach.


Jeśli macie jakieś pomysły to pisać? Najważniejszym czynnikiem decydującym o smaku domowej pizzy jest ciasto – mój wielokrotnie sprawdzony przepis to idealny sposób na smaczne danie bez wychodzenia z domu. Dobre ciasto na pizze wymaga dobrej mąki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty