środa, 3 lutego 2016

Chleb graham z automatu przepis

Wychodzi lekko wilgotny, jest świeży nawet po dniach. Piekłam go w maszynie do chleba, na suszonych drożdżach (wyrósł na cm) i odmierzałam tym samym kubkiem. Przepis z tej strony, z moimi zmianami.


Moja pierwsza własna wariacja na chleb z maszyny. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb graham z automatu. Do wanienki automatu wlać wodę o temperaturze pokojowej.

W osobnej misce zrobić mieszankę: oba rodzaje mąki połączyć z zakwasem i solą. Mieszankę wsypać na wodę. Do jednego rogu dodać mió a na środek mieszanki wsypać drożdże. Po sygnale dodać pestki dyni. Ustawić program Razowy (automat Severin - nr 5), chleb duży.


Dodane przez Kwantomanka w: Tylko o kuchni. Obydwa wyszły prawdziwie grahamowe, pyszne. Jest to pierwszy chleb jaki upiekłam, ale już wiem, że będzie pieczony regularnie (bardzo lubimy w domu pieczywo graham).


Jutro próbujemy też przepis na chleb pszenny.

Na pewno będę korzystać z propozycji i przepisów na stronie – porady bardzo cenne. Sprawdzony przepis na chleb graham od MniamMniam. Smacznie, szybko i tanio. Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki!


Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Najsmaczniejsze przepisy kulinarne na: chleb-graham. Wybieraj spośród najlepszych przepisów kulinarnych na chleb-graham. Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.


Chrupiąca skórka, miękki w środku i wyrazisty w smaku. Mąka graham to pszenica, trochę lepiej oczyszczona niż mąka razowa. Na drożdżach a nie na zakwasie więc wykonanie go nie zabiera tyle czasu.


Prosty i szybki przepis w sam raz na szybki wypiek. Charakterystyczny smak nadaje kminek. Proponujemy przepisy na domowy chleb.


Wartość odżywcza pieczywa zależy m. Drożdże są dobrym źródłem witamin z grupy B, a mleko lub serwatka podnoszą zawartość wapnia. Jednak zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdy taką maszynę posiada lub posiadać będzie, więc podaję także tradycyjny sposób wykonania.

Zwykle chleby razowe składają się w z mąki z pełnego przemiału, a pozostałe to mąka pszenna. Kilka dni temu opisywałem przepis, który dostałem od Grażyny, jednej z moich czytelniczek. I Grażyna żaliła się, że chleb ten jej nieco opadł i pytała dlaczego tak się stało. Sugerowałem wtedy, że za dużo drożdży i za dużo płynów. I mówiłem, że zrobię według swoich uwag ten chleb żeby zobaczyć jak wyjdzie.


A dzisiaj chleb z automatu od moje fanki-czytelniczki Grażyny :) Przesłała mi na blogowego maila przepis razem ze zdjęciem. Gotuj razem z nami krok po kroku! Już jeden przepis od Grażyny mam na blogu, na bułki grahamki. Mało z nim zachodu, a można go również mianować chlebem ratunkowym, bo uratował nas kiedy w niedzielne popołudnie okazało się, że nie ma pieczywa.


Trzeba dać mu chwilę na wyrośnięcie, ale w porównaniu z chlebami na zakwasie czas i tak jest dużo krótszy. Zalety: reklamacja produktu bez dokumentów gwarancyjnych, dowodu zakupu itp. Drożdżowy pszenny z pietruszką. Chleb maślankowy z automatu. Wielka ilustrowana encyklopedia domowych wypieków” – podaję go po moich drobnych modyfikacjach.


Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Jak na razie piekę z mąki z Lidla lub innych sklepów gdzie są specjalne mąki do chleba pieczonego w automacie. Na opakowaniach mąki zazwyczaj jest przepis na chleb o wadze 7g. Podzielę się moim przepisem na chleb z automatu, który mam od pół roku.


Przez ten czas coś nie wysżło, coś nie do końca smakowało, ale i tak lepszy niż szklepowy. I wreszcie znalazłam swój smak, chlebek jest po prostu pyszny i bardzo prosty, nie wążę tylko wszystko na miarki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty