środa, 17 lutego 2016

Ciasto na gofry bezglutenowe

Gofry bezglutenowe z domowej mieszanki mąk bezglutenowych (kukurydzianej, ziemniaczanej i ryżowej). Mąż uwielbia te gofry w wersji amerykańskiej - polane syropem klonowym i posypane odrobiną cynamonu, koniecznie z kubkiem Americano ;-) Ja preferuję z dodatkami - dużą ilością świeżych owoców sezonowych. Ciasto na gofry bezglutenowe. Ponieważ moja codzienna kuchnia jest bezglutenowa to gofry takie wpisują się idealnie do naszego menu. Zdrowe gofry z quinoa fajnie chrupiące o bogatym, pełnoziarnistym smaku.


Są dość wytrawne w smaku dla mnie idealnie.

Na nagrzaną płytę gofrownicy nakładać odpowiednią ilość ciasta (wcześniej można natrzeć ją odrobiną oleju, żeby ciasto nie przywierało) i smażyć gofry na rumiano. Gotowe gofry studzić na kratce, dzięki temu nie staną się gumowe. Bezglutenowe gofry, pyszne i bardzo chrupiące. Rozgrzewamy gofrownicę, smarujemy ją delikatnie olejem - najlepiej za pomocą pędzelka, nakładamy łyżką porcję ciasta i pieczemy gofry na rumiano. Ja mam gofrownicę o małej mocy, tak więc u mnie pieczenie trwało dość długo.


Ale warto naprawdę, bo gofry są pyszne. Potwierdzam, najlepszy przepis jaki znalazłam na bezglutenowe gofry. Robiłam z mlekiem ryżowym i dałam na tą porcję g masła klarowanego i wyszły przepyszne.

Polecam przepis każdemu, i powiem szczerze, że nawet bardziej mi smakują niż z mąki pszennej, ktorej staram się unikać. Właściwą konsystencję ciasta i wyjątkowy smak zapewni użycie drobno zmielonych migdałów. Smak gofrów uatrakcyjnisz również dzięki wykorzystaniu ziarenek z połowy laski wanilii.


Wszystkie składniki wymieszaj na gładką masę, następnie odstaw je w chłodne miejsce na sugerowany czas. Upieczone gofry możesz podawać na różne. Odstaw ciasto na minut. W tym czasie rozgrzej dobrze gofrownicę.


Gofrownicę posmaruj olejem i wlewaj na nią ciasto. Podawaj z ulubionymi dodatkami. Lista przepisów na gofry bezglutenowe z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Gofry piec przez około - minuty lub przez czas podany w instrukcji gofrownicy. Nakładamy ciasto chochlą i wypukłą stroną łyżki rozprowadzamy ciasto dokładnie po całej powierzchni. Moje pierwsze gofry i wyszly naprawde super. Na poczatku wydawalo mi sie, ze ciasto jest troche za rzadkie, ale wyszly ok.


Prosty przepis na pyszne gofry bez glutenu. W zasadzie wystarczy zamieszać wszystkie składniki do uzyskania ciasta o śmietanowej konsystencji i już! Pierwsze ale mam nadzieję, że nie ostatnie bezglutenowe gofry bez jajek.

Tym razem wersja na słono z dwóch powodów. Po pierwsze, wszystkie przepisy na gofry jakie do tej pory umieściłam na blogu były w wersji słodkiej, a po drugie zabrakło mi tego dnia chleba, więc gofry były idealnym, szybkim zamiennikiem pieczywa bezglutenowego. Gdy chcesz użyć silikonowej formy, nagrzej piekarnik do około 1stopni C. Do formy wlej porcje ciasta i wstaw do piekarnika na około minut.


Po tym czasie energicznym ruchem wyłóż gofry jaglane bezglutenowe z formy na blachę piekarnika, tak, aby podpiekła się bledsza strona. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Szukasz sprawdzonego przepisu na gofry?


Należy dobrze ubić pianę z białek i stopniowo dodawać przesiane składniki. Użyj mąki pszennej, jak i pełnoziarnistej czy kokosowej! Sprawdź nasze przepisy na Polki.


Bardzo smaczne, puszyste gofry bezglutenowe przygotowane na mące kukurydzianej. Nasze ulubione gofry bezglutenowe. Gofry większości kojarzą się z czymś niezbyt zdrowym i grzesznym, ale dzisiejszym przepisem chciałbym Wam pokazać, że gofry mogą być wartościowym i zdrowym śniadaniem, a nie tylko tuczącym deserem.


Ja zaserwowałem sobie na śniadanie bezglutenowe gofry z truskawkami i syropem klonowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty