środa, 3 lutego 2016

Sernik z kratką

SERNIK Z KRATKĄ - przepis mojej mamy. Kruche ciasto: Mąkę, cukier puder, proszek do pieczenia siekamy z zimnym masłem, dodajemy, żółtka, śmietanę i szybko zagniatamy ciasto, wstawiamy do lodówki na co najmniej godzinę. I jestem przekonana, że każdy z Was chociaż raz w życiu go próbował. Choć czaiłam się na niego długo.


Sernik z kratką

Cracow Style Cheesecake to przecież słodki specjał, z którego słyniemy. Skoro już udało mi się kupić dobry twaróg, to koniecznie chciałam zrobić taki porządny, klasyczny sernik, jaki jadało się u nas na deser w niemal każde święta. Poszperałam w kuchennych zeszytach i znalazłam w jednym z nich przepis na sernik z kratką , zwany również krakowskim, który od razu podbił moje serce. Upiekłam więc z takiego i na szczęście nic się nie stało. Mąż z synem kupili mi twaróg w kostkach 2g , ale już mielony z lokalnej mleczarni.


Najbardziej obawiałam się, że masa będzie zbyt rzadka i zatopi mi się kratka. Duża familijna blaszka sernika na domowej roboty kruchym cieście, z dużą ilością świeżych jagód (u mnie w tej roli borówka amerykańska) i z kratką z kruchego ciasta. Sernik ze spodem z ciasta kruchego, bez bakalii. Doskonałe ciasto na święta i nie tylko! Ilość na typową dużą blachę sernikową.


Tradycyjny sernik z kratką z kruchego ciasta ma w sobie coś magicznego. Ilekroć go upiekę, znika błyskawicznie. Nina Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Nina w kuchni. Z ziarenkami wanilii i rodzynkami.


Na Boże Narodzenie przygotowuję specjalny sernik z kratką na wierzchu. Taki sernik z kratką nie tylko doskonale smakuje, ale też świetnie się prezentuje na świątecznym stole. Zaletą tego przepisu na sernik z kratką na wierzchu jest to, że ciasto zawsze świetnie wyrasta. Ponieważ traktujemy o serniku z Wiednia obowiązkowo należy dodać do masy serowej na sernik krakowki ubite białko. Ciasto na sernik można wykonać korzystając z przepisu na ciasto kruche lub półkruche.


Sernik krakowski musi mieć kratkę, koniec i kropka ! Tworzymy ją za pomocą pasków z ciasta kruchego. Aby nasz sernik z kratką wyszedł idealny potrzebujemy dobrego i sprawdzonego twarogu sernikowego z wiaderka. Przepis na sernik z kratką. Najważniejsza jest jednak masa serowa.


Tym razem jest to sernik z kratką. Jak widzisz musisz przygotować sporo jaj - ale warto spróbować tego pysznego ciasta. Myślę, że jest bardzo dobry na każdą okazję.


Sernik z kratką

Zachęcam do pieczenia i życzę smacznego. Odkąd upiekłam go na podstawie Twojego przepisuje bije furorę na ostatnich imprezach przedszkolnych. Składniki: kruche ciasto:, mąka pszenna typ-5- dag, masło dag, cukier g, żółtka z jajek szt. Serniki są naszymi ulubionymi wypiekami, ich nigdy sobie nie odmówimy.


Ciężki i “konkretny” czyli taki, który nam smakuje najbardziej ! Dziś prezentujemy przepis na tradycyjny sernik krakowski z kratką. To sernik, który zawsze się udaje i wszystkim smakuje. Klasyczny sernik krakowski z rodzaju ciężkich i treściwych.


Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Droga Lisko, Sernik bije furorę w Przedszkolu w Michałowicach pod Warszawą. Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


A co za tym idzie od razu wiele Mam prosi o przepis,ZAWSZE udostępniam go z podaniem linku do strony na której jest przepis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty