czwartek, 20 listopada 2014

Domowy chleb z piekarnika

Tak przygotowane ciasto odstawiam jeszcze na kilka minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia i wstawiam na jedną godzinę do piekarnika nagrzanego do temp. Kiedy piekłem ten chleb po raz pierwszy, po wyjęciu z piekarnika odczekałem jakieś minut, bo po prostu nie mogłem dłużej wytrzymać, i odkroiłem ciepłą jeszcze piętkę. Domowy chleb z ziarnami prosto z piekarnika.


Zakocha się w niej cała Twoja rodzina! Chleb wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 2st. Po minutach obniżamy temperaturę do 2st.

C i pieczemy jeszcze przez ok. Po wyjęciu z piekarnika skórkę chleba smarujemy zimną wodą. Dodane przez sonius2w: Tylko o kuchni. Jak zobaczyłam tytuł Twojego postu to się ucieszyłam,bo myslałam ze znajdę przepis na dobry chleb. Mam automat do pieczenia chleba.


Przepis mam jeden prosty. Zaraz go napiszę w moich przepisach. Chleb pełnoziarnisty przepis na domowy chleb z piekarnika.

Chce się więcej i więcej. Wszędzie na świecie chleb jest najważniejszym produktem spożywczym, jedynie w Azji podobne znaczenie przypisuje się ryżowi. Zobacz wszystkie przepisy tego użytkownika.


Stąd też na kuli ziemskiej znaleźć można odpowiednio wiele najróżniejszych. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Kto raz upiekł chleb w domu ten wie, że domowy jest bez porównania lepszy od sklepowego. Zmieniam tylko dodatki by nie smakował wciąż tak samo.


Upiekłam chleb z mąki przennej pomieszanej z żytnią. Drożdże oczywiście świeże. Zagniotłam dość tępo a jeśli chodzi o płyn to wodę zmieszałam z jogurtem. Wszystko pięknie rosło,ale chleb wyszedł jak dla mnie za mało…kwaskowy. No i trochę za płaski,bo nie uznaję żadnych foremek do chleba.


Ma być bochenek albo podłużny. Znajdź przepis na chleb, który łatwo upieczesz w swojej kuchni. Podajemy super prosty przepis na chleb z otrębami.


Nasz chleb może być zwykły, pszenny albo upieczony z rozmaitymi ziołami, ziarnami i przyprawami.

Pyszne bagietki z piekarnika zapiekane z kiełbasą i pieczarkami. Pasztet jajeczny z resztek. Włóż chleb do nierozgrzanego piekarnika i nastaw na temperaturę 2stopni. Piecz około godziny.


Kiedy ciasto wyrośnie i powstanie chrupiąca skórka, wtedy będziesz mógł wyjąć chleb i posypać go sezamem, siemieniem lnianym oraz pestkami z dyni. Wyjmij gotowy chleb z piekarnika i wystaw za okno, aby mógł szybko przestygnąć. Chleb domowy chrupiący - bardzo prosty przepis.


Bez zakwasu, w zwykłym piekarniku. Mało nas, mało nas do pieczenia chleba. Coraz więcej osób sięga po mąkę, drożdże, ziarna i inne składniki, aby upiec pyszny, domowy i zdrowy chleb, który jest o niebo lepszy od tego, który można kupić w sklepie. Upieczenie własnego chleba wymaga jednak sporo czasu, chęci i sprzętów: od foremek, robotów kuchennych, po maszyny do wyrabiania. Dajemy pieczywu wystygnąć do temperatury pokojowej i gotowe.


Oto i chleb na drożdżach w całej swojej okazałości. Składniki były wszystkie:). Możliwe ze wyrabianie za słabe, wyrabiałem mikserem najpierw mieszajac składniki w tym drożdze potem z resztą.


Tak samo jak prosty chleb razowy,który wyszedł dobry, tzn. Czasem się zdarza, że chleb rumieni się szybciej (nie pytajcie dlaczego, nie wiem), wówczas przykrywam go folią aluminiową by się nie spalił. Chleb pieczemy w teperaturze 1stopni Celsjusza przez ok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty