czwartek, 13 listopada 2014

Chleb suche drożdże

Drożdże suszone – Mają postać granulek. Wymagają przygotowania rozczynu przed użyciem, z odrobiny mąki i ciepłego płynu (wody, mleka) o temperaturze – stopni. Także występują w postaci granulek, ale nie wymagają wykonania rozczynu co. Niektórzy świeże drożdże mrożą, ale jakoś ta metoda do mnie nie trafia. Dlatego czasem jak mam ochotę przygotować mocno wyrośnięty zaczyn to sięgam po drożdże świeże.


Na co dzień jednak chętniej używam drożdże suszone.

Kupuję spory zapas małych paczuszek i przechowuję je w szafce. Używając ostrego noża naciąć chleb kilkakrotnie, oprószyć mąką. Piekarnik rozgrzać do 230ºC i piec bochenek przez minut. Następnie zredukować temperaturę do 200ºC i piec kolejne - minut. Gotowy chleb powinien być wyrośnięty, brązowy i brzmieć głucho po uderzeniu od spodu.


Dzięki różnorodnym możliwościom jego zastosowania ciasta drożdżowe, aromatyczne chleby i wiele innych wypieków od setek lat gości na naszych stołach. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Mąkę przesiewamy, dosypujemy: drożdże, cukier, sól i dolewamy wodę.

Mieszamy mechanicznie mikserem lub łyżką, potem zagniatamy ciasto ręcznie. Jak jest za dolewamy kilka łyżek wody lub tłuszczu, jeżeli za mokre 2-łyżki mąki. Lista przepisów na chleb pszenny drożdże z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Zaloguj się lub zarejestruj. Ja piekę w maszynie z Lidla.


Chleb piekę 330ml maślanki 1jajko 2łyżki oliwy czsem 1łyżeczka octu 330g mąki chebowej pszennej 100gżytniej chebowej 7i ok. Wychodzi z foremki jest b. Piekłem już dwa razy ten chlebek w temp 200ºC przez godz ale po min mi się góra chleba przypalała to nakryłem folią aluminowąi piekłem do końca. Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Często przed etapem wyrabiania należy połączyć składniki według odpowiedniej kolejności. Dla przykładu umieszczając najpierw w misie składniki (np. mąkę, suszone drożdże, ziarna słonecznika, sól) i stopniowo dodając mokre (np. letnią wodę i oliwę).


Zasada ta tyczy się szczególnie wypieków w automacie. Uwielbiam pizzę i proste przepisy. Dziś polecam przepis na pizzę bez wagi czyli wszystkie składniki przeliczone są na łyżeczki,.


Czynność tą można powtarzać wielokrotnie. Wielokrotnie piekłem chleb na drożdżach i na zakwasie i odpukać, nigdy nie miałem problemu z zakalcem.

Temperatura piekarnika zależy od tego czy jest on tradycyjny czy wspomagany wentylatorem. Mają zarówno swoich zwolenników, którzy przygotowują z nich kuracje mające na celu wzmocnić włosy i paznokcie oraz swoich zaciekłych wrogów, którzy głoszą poglądy o ich szkodliwości i starają się wyeliminować ze swojej diety wszystko, co te drożdże mogłoby zawierać np. Przy wyborze kierujemy się wygodą użytkowania, czasem przeznaczonym na przyrządzanie drożdżowego ciasta, a nierzadko i stopniem trudności użycia.


Dodane przez Pistacja w: Tylko o kuchni. W takiej maszynie można zastosować każdy przepis na ciasto wymagające wyrabiania. I za każdym razem odpowiadałam (z wyjątkiem chleba z ziaren), że chleb musi być na drożdżach (zakwas to też drożdże) i nie ma innej opcji. Moje podejście zmieniło się w chwili, gdy sama musiałam je odstawić.


Lubię ich smak, to jak rosną i cudownie spulchniają ciasto. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb drożdże. Ja tak robię od lat(w szczelnym woreczku) i ciasto mi wyrasta tak samo jak ze świeżych.


Z tym,że przed użyciem trzeba je rozmrozić w temp. Przepisy na chleb z automatu świeże drożdże w wyszukiwarce kulinarnej - wszystkie zbliżone przepisy do chleb z automatu świeże drożdże. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Przepisy na chleb na drożdżach instant w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na chleb na drożdżach instant. składniki na chleb wymieszać, nalać wody i dokładnie mieszając wyrobić luźne ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić na 45minut. Keksówkę posmarować odrobiną oleju.


Zawiera ona radę, by drożdże były bezpośrednio sypane, a ze świeżych trzeba zrobić rozczyn. Otóż jest to nieprawda i nawet nie zaleca się, by taki rozczyn dla automatu robić. Producenci sprzętu zalecają, by drożdże kruszyć bezpośrednio na mąkę tak, by nie stykały się z wodą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty