środa, 19 czerwca 2019

Przepis na idealne naleśniki

Przepis na naleśniki każdy powinien znać - składniki zazwyczaj mamy w domu, a są proste do zrobienia. Dzięki prostym sztuczkom naleśniki wyjdą idealne. Musiałam tu wrócić i napisać komentarz.


Szczęście że się udały bo robione pod baczną obserwacją wszystko lepiej wiedzącej teściowej. Całą tajemnicą udanych naleśników są placuszki cieniutkie i elastyczne.

Jak zrobić takie naleśniki? Oto przepis na idealne ciasto naleśnikowe. Idealne naleśniki są delikatne i sprężyste, nieco podrumienione. Takie, które można podawać zarówno z serem i owocami, słodkim dżemem czy konfiturą, jak i wytrawnymi dodatkami takimi.


Z tej receptury korzystam od wielu lat- zawsze się udaje. Ten przepis na ciasto naleśnikowe nadaje się zarówno do przygotowania naleśników na słodko jak i na słono. Trochę mnie nie było na blogu ale już jestem i podaje przepis na moje idealne naleśniki.

Szukałam, szukałam i wreszcie znalazłam taki przepis, dzięki któremu naleśniki zawsze się udają. Ulubiony przepis czytelników! Dzięki dodatkowi wody gazowanej naleśniki są bardziej delikatne. Jeśli mamy czas, ciasto można przygotować pół godziny wcześniej, aby odpoczęło, ale nie jest to konieczne i naleśniki można od razu smażyć po zmiksowaniu składników.


Naleśniki wyjdą również ze zwykłą wodą. Może za mało rozgrzewam patelnię. Rzeczywiście najlepszy sposób, to patelnię smarować słoninką. Ja zawsze robię na wodzie naleśniki.


Jej przepis jest bardzo podobny do naszego przepisu na naleśniki, aczkolwiek są pewne małe różnice. Wybrałam przepisy na naleśniki z owocami, czekoladowe, tradycyjny przepis mojej mamy (w moim domu od zawsze), z lodami, kokosowe, razowe z owocami, z budyniem i malinami, z jabłkami i waniliową bitą. NALEŚNIKI PRZEPIS IDEALNY – na słodko. Chochelką nabieramy nasze ciasto naleśnikowe i zaczynamy smażyć naleśniki. Przewracamy go na drugą stronę w momencie gdy jego spód będzie już lekko zarumieniony i ścięty.


Jeśli chcemy przyrządzić naleśniki na słodko to do ciasta podczas miksowania dodajemy łyżkę cukru pudru. Nie, proszę pani, to nie jest idealny przepis na naleśniki.

Mierny, w najlepszym przypadku. Moja Mama smaży naleśniki cieniutkie i jasne jak papier ryżowy. To mój ulubiony, sprawdzony przepis na ciasto naleśnikowe. To również uniwersalny przepis na naleśniki, bo sprawdzają się w wersji słodkiej, ale też wytrawnej – np.


Dodane przez Sklep-Rafa_pl w: Tylko o kuchni. Racja,tylko weź też pod uwagę,że nie każdy ma na tyle doświadczenia aby robić to na oko i dlatego proporcje nie wychodzą odpowiednie,a w efekcie samo ciasto. Dobry przepis dla kogoś komu nie wychodzą naleśniki.


Ja osobiście robię je już od kilku lat i właściwie robię je całkowicie na oko… dodaję trochę wody, trochę mleka, soli i innych przypraw na jakie akurat mam chęć. Idealne takie właśnie powinny być naleśniki, ale uwaga na mojej ceramicznej patelni nie chcą się same odkleić (tyczy się to tylko tej pierwszej strony następna się idealnie ślizga :)) dodam tylko że przepis robiny idealnie według wagi co do grama a wymieszane mikserem. Puszyste naleśniki jak u Babci - przepis na idealne, puszyste i mięciutkie naleśniki z serem, podawane z bitą śmietaną lub serkiem waniliowym oraz świeżymi owocami. Dzięki odpowiedniej konsystencji ciasta, będzie dało się je łatwo rozprowadzić na patelni, a gotowe naleśniki będą idealnie cieniutkie.


Jeśli chcemy zrobić na naleśnikach wzorek odkładamy kilka łyżek gotowego ciasta do miseczki i mieszamy z kakao. Kakaowe ciasto powinno być. Szukasz przepisów na naleśniki idealne? Sposobów na przyrządzenie naleśników.


Każdy, kto choć raz robił naleśniki, wie, że płynne ciasto lubi na patelni płatać figle. Jak usmażyć naleśniki tak, by były idealne? By nie były grubsze na środku, bez dziur i równo zarumienione? Problem ten spędzał sen z powiek dwóm fizykom zajmującym się zawodowo dynamiką płynów.


Postanowili oni przeanalizować proces smażenia naleśników i zoptymalizować go tak, by. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na idealne ciasto na naleśniki. Zanim na blogu pojawią się bardziej skomplikowane przepisy na naleśniki z nadzieniami na słodko i słono, zacznę od podstawowego przepisu na domowe naleśniki.


Są bardzo proste do przygotowania, a wraz z przepisem wrzucam Wam garść moich porad jak zrobić naleśniki idealne. Jeśli mamy zwykłą patelnię, dla pewności możemy ją delikatnie natrzeć ręcznikiem papierowym nasączonym odrobiną oleju. Ciasto smażymy na delikatnie złoty kolor.


Usmażone naleśniki smarujemy ulubionymi dodatkami - miodem, dżemem lub słodkim serkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty