poniedziałek, 10 czerwca 2019

Pieczenia chleba na zakwasie

Przyprawiłam kminkiem bo bardzo go lubię. Chleb mógłby się nazywać „murzynek”, taki ciemny mi wyszedł. I taki trochę gliniasty w konsystencji. Wysokiej jakości formy do wypieku chleba.


Ceramika nie pochłania zapachów, dzięki czemu przechowywane, przygotowywane i serwowane w niej produkty nie tracą swojego aromatu oraz smaku. Czas pieczenia chleba na zakwasie.

Moja piekarnia to strona dla miłośników domowego wypieku chleba - w szczególności na zakwasie. Znajdziesz tu moje porady wynikające z własnych doświadczeń, przepisy na chleb i inne przydatne informacje. W przypadku chleba na zakwasie dodatkowo będziemy potrzebowali słoik, wysokiej jakości niechlorowaną wodę i gazę.


Popularny i przede wszystkim zdrowy chleb na zakwasie kusi niepowtarzalnym smakiem i doskonałą wilgotnością. Nie da się zapomnieć smaku i zapachu domowego chleba, wypieczonego we własnej kuchni. Pytanie dotyczące pierwszego pieczenia chleba na zakwasie żytnim.


Zaczęłam sama robić zakwas z mąki żytniej typ 720. Dostałam przepis od gospodyni z agroturystyki. Przez pierwsze dni karmiłam co godzin mąką i taką samą ilością ciepłej wody.

Od dnia dokarmiam raz dziennie (co rano o godz.8). Dziś mój zakwas ma dni i. Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje. Forma do pieczenia chleba na Allegro. Wejdź i znajdź to, czego szukasz! Znajdź przepis na chleb, który łatwo upieczesz w swojej kuchni.


Zasmakowałem go ponad rok temu u szwagra Krzysztofa – ciasto wyrobił wieczorem, rosło całą noc, a poranek przywitał domowników zapachem świeżo upieczonego chleba…. O istnieniu wynalazku o nazwie „zakwas do chleba” wiedziałem już dawno, ale jakoś ciężko było mi się przemóc do jego zrobienia. Pieczenie chleba na naturalnym żytnim zakwasie to sztuka. Kiedy już przekonałem się do pieczenia chleba, przez dłuższy czas piekłem chleb na bazie drożdży, którego przygotowanie i pieczenie zajmowało bardzo mało czasu. Upiekłam dziesiątki chlebów na zakwasie, pasztetów, ciast z kwaśnymi owcami w różnych tanich formach które były potem myte, szorowane, namaczane wg potrzeby.


Więc jeśli jesteś w miarę cierpliwy, spróbuj. Dzisiaj przedstawię Wam chleb, którym powróciliśmy do pieczenia na zakwasie. Przepis pochodzi z Mojej Piekarni, tutaj też znajdziecie mnóstwo informacji jak zabrać się za tę zabawę z. Chciałabym podziękować za ten blog, za naukę pieczenia chleba Dyrektorze #128578; Za opisanie krok po kroku produkcji zakwasu, zaczynu i pieczenia chleba – po ponad latach zjadłam właśnie kolejny raz chleb na zakwasie.


Btw, Jeśli chodzi o mój zakwas, to jakiś szalony musiał być. Przymierzam się dziś do pieczenia chleba na zakwasie pszennym, który wyhodowałem z Twojego przepisu. Piszesz tutaj w poradach, żeby chleb piec w piekarniku metoda „góra – dół”.


Niestety mam zwykły piekarnik gazowy bez opcji grzania z góry.

Do pieczenia chleba na zakwasie możesz używać różnych mąk, niekoniecznie żytniej. Do pierwszych chlebów oprócz zakwasu dodaj również niewielką ilość suszonych drożdży (5-łyżeczki) – sam zakwas będzie jeszcze za słaby i chleb nie wyrośnie. Po kilku tygodniach i dokarmieniach powinien się wzmocnić i sam da radę. Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. Chleb na zakwasie w automacie do pieczenia – tak, to możliwe!


To jeszcze nie był idealny chleb! Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie. Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne. Nasze babki dodałyby pewnie, że niezbędny jest również talent do wypieków i serce, które w domowy chleb włożyć trzeba silną ręką gospodyni. Czy kupiłabym raz jeszcze?


Nadaje się świetnie do pieczenia chleba pszennego, mieszanego i bezglutenowego z mieszanek. Nawet osoba zupełnie „zielona” w temacie wypieku chleba poradzi sobie z nim bez problemu. Później najlepiej postępować zgodnie z punktem 6. Jeśli nie mamy czasu, chleb można wypiec w maszynie zgodnie z jej programem pieczenia.


Do formy do pieczenia wlewam wodę, dodaję cukier, sól, olej i zakwas, wszystko mieszam drewnianą łyżką (aby nie porysować teflonowej powłoki). W tym czasie odmierzam mąke i mieszam ją w osobnej misce (maszyna dokładnie jej nie wymiesza, wiem z doświadczenia).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty