poniedziałek, 24 czerwca 2019

Pieczenie chleba z termoobiegiem czy bez

Dotąd piekłam chleb w piekarniku z termoobiegiem - 1stopni, minut. Co potrzebuję zmienić w procedurze pieczenia? Ja piekę z termoobiegiem, lubię i ciasta się udają. Bezpieczniej jednak piec bez niego, zwłaszcza jeśli ktoś rozpoczyna przygodę z pieczeniem lub nie zna dobrze swojego piekarnika. Termoobieg wymyślono nie tak dawno, wcześniej świetnie się piekło bez niego :).


Pieczenie chleba to coś więcej niż tylko zajęcie kulinarne. Niektórzy uważają, że to wręcz przeżycie egzystencjalne. Zapach świeżego bochenka, po wyjęciu go z pieca, przyciąga wszystkich domowników. Podpowiadamy, jak samodzielnie upiec wspaniały, chrupiący chleb. Dokarm zakwas, zrób ciasto tylko z mąki żytniej, nie wyrabiaj, lecz tylko solidnie wymieszaj (wskazówka z odrywaniem się wyrobionego ciasta od rąk jest wg mnie dobra w przypadku pieczenia ciast z mąki pszennej o niskim typie, a nie chleba z mąki żytniej), odstaw do wyrośnięcia na godz.


Pomysły dla: pieczenie chleba termoobieg. Niezliczone pomysły na aranżacje wnętrz i design w świetnym stylu - w każdym produkcie i każdym detalu. Portal dla osób ceniących sobie niebanalny wystrój wnętrz w domu oraz w miejscu pracy.


Przejrzyj najlepsze projekty wnętrz, zobacz jak można się urządzić. Zawsze do nagrzanego piekarnika sie wklada, piec ok. Jesli chodzi o zamrozenie to nie mam pojecia bo nigdy nie zamrazalam sernika. Ciasta do pieczenia z termoobiegiem. Dodane przez Mateuszw: Tylko o kuchni.


Ja wszystko piekę z termoobiegiem i nigdy mi się nie zdarzyło, żeby coś opadło. Nigdy nie piekę ciast z termoobiegiem. Właściwie nie próbowałam, bo boję się, że ciasta będą za.


Witam wszystkich pasjonatów kuchni:) Uwielbiam gotować ale od niedawna zaczęłam eksperymentowaqć z pieczeniem (w końcu trzeba się kiedyś nauczyć:)). A propos właśnie suszenia bezy. Na innych blogach byl zdecydowanie krótszy czas pieczenia,ale czytając komentarze i wnioskujac stwierdzilam, że zaufam Pani stronie i. Beza leciutko opadla,ale balam sie o smak. Mam piekarnik z termoobiegiem, i zrobilam 100st na 5godz pozostawiajac do wystudzenia. Piekarnik z termoobiegiem piecze w jednolity sposób, dzięki przepływowi powietrza i rozpraszaniu ciepła, podczas gdy piekarnik statyczny wydziela ciepło na boki lub pionowo.


Niezależnie od preferencji pieczenia, trzeba wiedzieć, że różnica temperatur pomiędzy tymi dwiema metodami to około °C, tj. C w piekarniku statycznym. Jak upiec dobry sernik – z termoobiegiem czy bez? W jakiej temperaturze powinno się piec sernik?


Na pewno nie wyższej niż 180°C, a niektóre przepisy zalecają nawet temperaturę maksymalną 150°C, co ma zminimalizować ryzyko popękania. Piec najlepiej na środkowym ruszcie w piekarniku, bez termoobiegu, z grzaniem góra-dół. Dzisiaj mam propozycję na pieczeń do chleba, którą doprawiłam czosnkiem, cebulą i majerankiem. Chleb bez maki, bez pieczenia, bez glutenu czy to możliwe.


Udało mi się stworzyć coś takiego i na dodatek bardzo smaczny. Mój nowy elektryczny piekarnik niestety szalał i nie mogłam dojść z nim do ładu albo przypalał od góry albo nie dopiekał z dołu. Po jakimś czasie przestałam sugerować się tym co napisane jest w instrukcji i na własną rękę przestawiałam opcje pieczenia w zależności od potraw i sprawdziło się.


Bardzo dobry przepis, chleb przepyszny. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba , mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Najwięcej w życiu upiekłam chyba bez.


Nawet nie serników, bez właśnie. Kiedy pracowałam jeszcze w studiu fotograficznym, bezy z piekarnika wyciągałam co drugi dzień. Wszyscy je kochali, z bitą śmietaną i owocami. Ja też je kochałam, bo beza to szybka piłka. Ubić białka z cukrem, dodać trochę octu i skrobi.


Takie pieczenie chleba powinno się robić w bardzo dużej temperaturze i jak wiadomo w piecu specjalnie przygotowanym do pieczenia chleba. Właśnie dlatego wiadomo że w domu mamy co najwyżej piekarnik i dlatego większość osób próbuje upiec w nim chleb na różne sposoby choćby takie jakie wam właśnie przedstawimy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty