piątek, 8 lutego 2019

Szybki sernik pieczony

Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Szybki sernik pieczony

Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Natomiast ze smutkiem przeczytałam część komentarzy, gdzie goście czepiają się sposobu prezentacji, wyglądu, etc. Dziękuję za dobey przepis.


Mam nadzieję, że obie panie wcale się takimi komentarzami nie przejmują. Chleb wstawiam do zimnego piekarnika, który nastawiam na temp. Kiedy kilka dni temu wpadł mi w oko ten przepis postanowiłam go wypróbować. C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut.


Szybki sernik pieczony

Moim sekretem jest wymieszanie dwóch mąk – pszennej razowej, z żytnią razową. Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Domowe pieczywo na zakwasie. Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty.


Polecam Składniki: Zakwas 70g mąka. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Pieczenie własnego chleba nie jest niczym trudnym i wbrew. Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu.


Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Chleb razowy na zakwasie - ze słonecznikiem - najlepszy! Nie robię zaczynu tylko właśnie tak jak Pani, dodaję od razu zakwasu, po kilku godzinach wyrasta, wtedy piekę. Zagniatać (ręką albo mikserem z końcówkami haki) aż uzyskamy klejące ale nielejące się ciasto.


Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę. Dodać sól i cukier, cebulę i słonecznik i wyrabiać jeszcze chwilę. Zdrowy i smaczny chleb z dodatkiem nasion słonecznika, pestek dyni i ziaren sezamu lub z suszonymi śliwkami i siemieniem lnianym.


Piekłem go z duszą na ramieniu, bo zakwas był młody, siedmiodniowy zaledwie, bałem się, że chleb nie wyrośnie bo po trzech godzinach nic się jeszcze nie działo, ale w końcu ruszył i po sześciu już się nadawał do piekarnika. Jeden pszenny i jeden żytni. Chleb pszenny razowy na zakwasie z automatu W grudniu otrzymałam pocztą od Domi w kuchni dwie porcje suszonego zakwasu.


Choć nie jestem na diecie, przepis na jej chleb zaintrygował mnie, gdyż jest niezwykle prosty, zawiera wyłącznie mąkę żytnią i do tego prezentuje się wspaniale. No i upiekłem swój pierwszy chleb na zakwasie, żytni razowy z ziemniakami. Prosty chleb wiejski na zakwasie i drożdżach Prosty chleb w stylu wiejskim, pachnący i smaczny.


Nie wymaga pracochłonnego robienia tradycyjnego zakwasu. Do tej pory piekłam chleb na zakwasie, wychodził pycha, ale dzisiaj się skusiłam na ten i jest przepyszny, prosty, szybki i nie trzeba się bawić z zaczynem. Bardzo dobry przepis, chleb przepyszny. Warto wiedzieć: razowy chleb z mąki żytniej jest uważany za najzdrowszy. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia.


Warto jednak pamiętać, że istnieją różne rodzaje chleba żytniego. Najbardziej ceniony jest chleb żytni na zakwasie. Chleb na zakwasie jest szczególnie wartościowy, ponieważ fermentacja zakwasu (naturalna).


Szybki sernik pieczony

Kiedyś musiałem zrobić sobie ten przepis, jak nie miałem zakwasu, a to, że jedna łyżeczka tych drożdży jest tak mocna jak ruski czołg, to wystarczy nie wiele, żeby podnieść kilo ciasta. Chleb jest taki bardzo podobny do tego z przepisu na zakwasie w smaku i nie czuć w ogóle drożdży. Ja pamiętam zapach pieczonego chleba u mojej Babci – to jest ze mną od dzieciństwa. Taki chleb z mąki żytniej przed pieczeniem można posypać dowolnymi ziarnami.


Przepis na prosty, żytni chleb wypiekany na domowym zakwasie. Inne to oczywiście smak, zapach i walory zdrowotne, jakich nadaje mu orkisz i dodatek zakwasu. Ten przepis to także idealna okazja do przetestowania dopiero co przygotowanego zakwasu.


Korzystając z tych prostych, ale pysznych przepisów dowiesz się wszystkiego o tym, jak upiec chleb. To jeden z powodów, dla których go uwielbiam. Taki domowy chleb, magiczny i pysznie chrupiący.


Tu dowiesz się jak upiec chleb na drożdżach, zakwasie, w piekarniku, razowy… Jest w czym wybierać, bo przepisów na pieczenie chleba znajdziesz tu mnóstwo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty