poniedziałek, 4 lutego 2019

Najprostszy chleb

Piękny, chrupiący chleb na drożdżach. Na blacie kładziemy dużą miskę, w której mieszamy ciepłą wodę z drożdżami i solą. Chrupiący, świeży, domowy chleb… marzenie, prawda? A gdyby tak można było upiec przepyszne bochenki i mieć go zawsze pod ręką?


Z tym przepisem to naprawdę możliwe:) Przygotowanie tego chleba zajmuje nie więcej niż godziny, z czego “czystej pracy” jakieś minut, reszta to czekanie na wyrośnięcie ciasta oraz pieczenia. Chciałabym, by przepis ten choć trochę ułatwił posiłki osobom na diecie bezglutenowej. Najprostszy chleb pełnoziarnisty na drożdżach.


Sama osobiście nie lubię zagmatwanych receptur chociaż według wielu z nich wychodzą fantastyczne potrawy. No dobra takie zostawiam sobie “od święta” jeśli mam więcej czasu i chęci do. Od dawna chciałam zrobić domowy chleb bezglutenowy, zależało mi by choć trochę przypominał ten „normalny” z klasycznych mąk. Zainspirowałam się przepisem z bloga Dorotuś i wyszedł naprawdę fajny chleb zupełnie nie przypominający bezglutenowych „gąbek” sprzedawanych w sklapach ze zdrową żywnością. Bochenek, który wyjęłam z piekanika okazał się być mięciutkim w. Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie.


Najprostszy chleb

Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny. Pszenny chleb na drożdżach z dodatkiem płatków owsianych i otrębów pszennych to najprostszy domowy chleb, jaki tylko znam - bez wyrabianie i wyrastania. Przekładamy chleb do wysmarowanej foremki i pieczemy w temperaturze 2stopni (bez termoobiegu) przez min. Chleb się udał wyśmienicie!


Wiele zależy tutaj od piekarnika – dlatego co pewien czas trzeba rzucić okiem, żeby chleb za bardzo się nie przyrumienił. Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Dzisiaj przedstawiam Wam najprostszy chleb na zakwasie. Mimo, że przez jakiś czas wykorzystywaliśmy zakwas, to najczęściej były to wypieki na drożdżach.


Zakwas wydawał nam się zbyt uciążliwy i pracochłonny. Postanowiliśmy wrócić do niego, kiedy poczytałam więcej o całym. Kiedy kilka dni temu wpadł mi w oko ten przepis postanowiłam go wypróbować. Miałem dzisiaj piec z dynią (gotowa mieszanka), wsypałem dałem wodę i drożdże - upiekło się ładnie. Najlepszy chleb razowy jaki do tej pory udało mi się upiec.


Zarazem najprostszy do wykonania samemu. Polecam zwłaszcza osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z zakwasem. Tak, wiemy, wiemy, zwykły prosty pszenny chleb jakby nowością na naszym blogu nie jest. Ale ten chleb ma taką skórkę, jakiej jeszcze nie robiliśmy. Jest bardzo chrupiąca, ale jednocześnie wcale nie twarda, coś jak na chlebie baltonowskim.


Najprostszy chleb

To chyba najprostszy przepis na chleb bezglutenowy:-) Zobaczcie koniecznie, bo to wspaniała alternatywa do chlebów żytnich na zakwasie. Ten chleb powinien wyjść każdemu, jest naprawdę dziecinnie prosty do przygotowania i wyjątkowo pyszny:-) Zrobienie własnego chleba bezglutenowego jest prostsze niż myślałam i serdecznie Wam polecam wypróbowanie tego przepisu:-) Zajmuje to trochę. Unsubscribe from Tomek Lach?


Prosty do zrobienia chleb na zakwasie #127838;#127838;#127838; Kliknij tu, aby subskrybować mój. Zapach pieczonego chleba to coś niezapomnianego! Jeśli Twoja przygoda z pieczeniem chleba dopiero się zaczyna lub szukasz prostego i szybkiego przepisu na domowy chleb, to moja. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?


Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Postanowiłam trochę odczarować mój stary automat, wyjęłam go z szafki, aby upiec najprostszy chleb jaki się da. Dzięki temu będziecie mogli modyfikować przepis o ulubione dodatki.


Każdy automat jest trochę inaczej zaprogramowany, ale większość z nich po pierwszym wyrabianiu wydaje z siebie charakterystyczny dźwięk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty