piątek, 25 maja 2018

Przepis na ciasto zebra

Dziś mam dla Was najprostszy i najszybszy przepis na ciasto jaki znam – przepis na zebrę. Zebra to popularny wypiek, który swoją nazwę zawdzięcza połączeniu ciemnego i jasnego ciasta. Do jego przygotowania będziesz potrzebować mąki przesianej z proszkiem do pieczenia, kostki do wypieków, drobnego cukru oraz jajek.


Robię je często, bo po pierwsze jest szybkie, po drugie zawsze wychodzi, a po trzecie jest pyszne! Potem w dorosłym życiu rzadko ją piekłam, bo zawsze były jakieś ciekawsze ciasta do upieczenia.

Ostatnio przypomniał mi o niej mąż i po kilku dniach, na stole stała dumnie moja zebra #128578; Cudo! Osoby, które wolą mniej słodkie desery, mogą postawić na ciasto zebra bez oranżady, w którym słodki napój zastępuje woda gazowana. Kroki wykonania: Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym , następnie dodajemy resztę składników i wszystko razem mieszamy , ciasto rozdzielamy na dwie części ,do jednej z części dodajemy łyżki mąki a do drugiej części ciasta łyżki kakao , następnie tortownicę smarujemy margaryną i posypujemy bułką tartą zaczynamy nakładanie ciasta od środka formy , łyżki.


Przepisy z kategorii ciasto zebra. Pamiętam je z dzieciństwa, wraz z mamą piekłyśmy zebrę na święta, uwielbiałam wyjadać surowe ciasto palcami i obserwować jak rośnie. ZEBRA - TRADYCYJNY PRZEPIS - na piękne i smaczne ciasto w paseczki, które sprawdza się na każdą okazję.


Proste, smaczne, efektowne – oto ciasto zebra w całej swojej okazałości.

Przyciąga spojrzenia ze względu na fantazyjne wzory, jakie ukazują się naszym oczom po odkrojeniu kawałka. Po wymieszaniu podzielić masę na dwie równe części - do jednej części dodać łyżki mąki, a do drugiej kakao. Do jednej dodać łyżki kakao, a do drugiej łyżki mąki.


Ciasto podzielić na dwie części. Wlewać na środek tortownicy ciasto ciemne na przemian z jasnym (lub nakładać, na przemian, po parę łyżek ciemnego i jasnego ciasta). Oryginalnym składnikiem zebry jest oranżada, która nie tylko wzbogaci smak ciasta, ale doda mu puszystości.


Zmiksowaną na gładko masę podziel na dwie części i do jednej z nich wsyp dwie łyżki kakao, natomiast do drugiej dwie łyżki mąki – dzięki temu obie będą miały taką samą konsystencję. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Tortownicę o średnicy 26cm wysmarować masłem lub margaryną i posypać bułką tartą. Zebra to ciasto, które jest bardzo łatwe i bardzo szybkie do przygotowania ale co najważniejsze świetnie wygląda, bardzo oryginalnie dzięki sprytnemu połączeniu. Kiedy rozpoczynałam swoją przygodę z pieczeniem ciast, żałuję, że nie spotkałam się z przepisem na ciasto zebra.


Jest bardzo proste do zrobienia, a jednocześnie tak efektowne! Puszyste, lekko wilgotne z przeplatanym smakiem kakao. Zdecydowanie odróżnia się od pozostałych ciast na wszystkich imprezach.


Dodane przez Kasiusw: Tylko o kuchni.

Po przekrojeniu zachwyca pięknymi, czarno-białymi paskami przypominającymi paski zebry. Moim zdaniem ciasto smakiem też szału nie robi, ale to kwestia gustu. Samo w sobie przypomina nieco ciasto na babkę, dla mnie zdecydowanie potrzebuje dodatku. Jeśli nie kremu do tortu, to chociaż dobrego dżemu do przełożenia :) Piekłam je w dużej foremce o średnicy cm. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Chciałabym, żeby tort urodzinowy cieszył nawet po rozkrojeniu :) i tutaj idealnie pasuje mi ciasto zebra! Kiedy masa będzie sztywna dodajemy szklanki mąki wymieszanej z proszkiem, mieszamy, następnie olej, mieszamy i wodę. Można go robić także w prodiżu. W swoich przepisach wyniesionych jeszcze z rodzinnego domu znalazłam przepis na zebrę. Lista przepisów na ciasto zebra na duża blachę z polskich blogów kulinarnych.


Całe wieki go nie piekłam, postanowiłam go odkurzyć i upiekłam to pyszne, wilgotne ciasto. Osoby, które mało pieką również nie powinny mieć najmniejszego problemu z jej wykonaniem. Zrobienie tytułowej “zebry” jak się okazuje jest bardzo proste, a po upieczeniu dość efektowne. Na środek formy nakładać na przemian po łyżki ciemnego i jasnego ciasta (ma się stopniowo rozlewać).


Jeśli tylko macie ochotę, to możecie go zamienić na lekki sernik na zimno, zastępując jogurt naturalny właśnie twarogiem sernikowym (minimum 3-krotnie mielonym lub takim z wiaderka, ale dość gęstym). Poniższy przepis na ten jogurtowiec na zimno możecie potraktować jako bazę, którą można dowolnie modyfikować. Prosty przepis na pyszne ciasto zebra. Ma wspaniały śmietankowo czekoladowy smak i dosłownie rozpływa się w ustach.


Do formy na babkę nałożyć dwie łyżki jasnego ciasta, a na nie wyłożyć łyżkę ciemnego ciasta. Tak powtarzamy tę czynność, aż do wyczerpania składników. Na końcu wyrównujemy ciasto w blaszce lekko nią obracają w poziomie. Polecane przepisy: przepis na zebrę ciasto bez oranżady Zobacz więcej.


Proste ciasto, do którego trzeba odrobinę cierpliwości. Ale wszystko zostanie nam. Jest to można by rzec taki sernik na zimno bez sera… lub trafniej – jogurtowiec na zimno. Jeśli macie ochotę na coś orzeźwiającego i niezbyt słodkiego, to gorąco polecam ten przepis na zebrę jogurtową. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ewa wachowicz ciasto zebra.


Gazowy piekarnik, który był na stanie, potrafił spalić ciasto dokumentnie z wierzchu i od spodu, zostawiając surowy środek – niebywały wyczyn. Przypomina mi smak dzieciństwa, moja mama często robiła babki na oleju i kakaowe zebry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty