poniedziałek, 28 maja 2018

Przepis na chleb jaglany

Zdrowy, smaczny, delikatny taki nasz jest wspaniały. Przygotowuję go dość często, ponieważ wszyscy go lubimy. W smaku przypomina niesłodką chałkę lub bułkę maślaną.


Jest bardzo delikatny, no i zdrowy :). Jest miękkie, sycący, pełen ziaren.

Nie wysycha, dość długo trzyma świeżość, a w dodatku jego zrobienie nie wymaga od Ciebie wiele. Moje dzieci (czworo od lat do roku) stwierdziły, że to „prawdziwy chleb” :))) Są od miesiąca na diecie bez glutenu, mleka i jajek, a zawsze były fanami chleba ze szklanką mleka i po miesiącu moich różnych poszukiwań i eksperymentów nareszcie stwierdziły, że „to jest, jak chleb babci”, a to największy komplement. Chleb jest fantastyczny! Od roku nie jem pszenicy, ze wzgledów zdrowotnych. Poniewaz wiem od zawsze , że jagły to samo zdrowie, pomyslałam, że musze wykombinowac cos co zatąpi mi chleb.


Po kilku miesiacach prób pieke, wytrwne mufinki. A oto przepis jeśli ktoś chciałby sprobowac.

KROK 1: Wsyp suchą kaszę jaglaną do młynka do kawy i zmiel ją na gładką, sypką mąkę. KROK 2: W misce wymieszaj wszystkie sypkie składniki: wszystkie gatunki mąki oraz sól. KROK 3: Kefir podgrzej lekko w garnuszku. Odlej ½ szklanki, dodaj mąkę i drożdże.


Wymieszaj i pozostaw na minut,. Zainspirował mnie przepis, który znalazłam na opakowaniu kaszy jaglanej. Domowe pieczywo jest znacznie lepsze od sklepowego,a jego przygotowanie łatwiejsze niż się wydaje. Dodane przez oliwia_winna w: Tylko o kuchni.


Jeżeli zakwas jest młody można dodać odrobinę drożdży. Cu że ci ten chleb rośnie, temperatura powyżej kilku stopni zabija drożdże i chleb nie wyrośnie. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb jaglany.


Od soboty do wtorku, każdego dnia, piekłam po bochenków jaglanego chleba bezglutenowego dla dzieci spędzających z nami wakacje. Lubicie eksperymentować z pieczywem? Chciałabym, by przepis ten choć trochę ułatwił posiłki osobom na diecie bezglutenowej. Przepis dostałam od kuzynki.


To przepis na chleb z KASZĄ JAGLANĄ, a nie bezglutenowy chleb upieczony z samej KASZY.

W takim wypadku kasza jaglana jest tu dodatkiem i równie dobrze może być jej gram. Pieczywo domowe smakuje wspaniale i do tego wiemy, co dokładnie znajduje się w naszych bułkach, chlebie, bagietkach czy rogalach. Witam od dawna piekę chleb w domu , rózne przepisy testowałam sama tez tworzę nowe modyfikacje.


Ale nie mam doświadczenia z mąką jaglaną. Piekł ktoś może chleb jaglany ? Szukasz przepisu na chleb? Wszystko o pieczeniu własnego chleba.


Porady i sprawdzone przepisy na chleb na zakwasie, bezglutenowy, razowy i chleb żytni. A jeśli nie macie mąki owsianej ani płatków do zmielenia, użyjcie jakiejkolwiek jasnej mąki bezglutenowej. Eksperymentujcie jak najczęściej i pieczcie dla rodziny dobry i zdrowy chleb bezglutenowy.


Oto mój przepis na chleb jaglany , ale na blogu znajdziecie też przepis na chleb bezglutenowy z kaszą gryczaną. Kalkulator kalorii - sprawdź ile kalorii zawierają twoje posiłki. Tabele kalorii, wartości odżywcze, kalorie produktów, kcal, białko, węglowodany, tłuszcz, tabela kalorii. Wcinałem z chlebem gryczanym, krakersami z ziaren… Ciągle jednak było mi mało.


Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny. Bezglutenowy chleb jaglany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty