wtorek, 3 kwietnia 2018

Sernik z kilograma twarogu

Tym razem wybrałyśmy z mamą sernik na zimno z twarogiem z wiaderka. Za przepiękną owocową dekorację odpowiada mama, a z owoców zostały wykorzystane truskawki i jeżyny. Sernik jest przepyszny i naprawdę mało słodki!


Twaróg z wiaderka znakomicie sprawdza się do przygotowania sernika na zimno. Przepis pochodzi z bloga I Love Bake. Jeśli tylko macie ochotę na tradycyjny sernik, sięgnijcie po ten przepis.

Dodane przez ewulkaw: Tylko o kuchni. Trzeba było więc wymyślić własną wersję czyli Prosty Sernik, tak po prostu, nie-do-popsucia :) Dzisiejszy przepis wymaga niewiele pracy. Kolejny sernik na zimno z twarogu, tym razem truskawkowy. Moje wyobrażenie o nim to suchy gliniasty kawał twarogu, który koniecznie trzeba czymś popijać.


G Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ogrodnik w podróży. To jedno z ulubionych ciast w mojej rodzinie. Robię różne serniki na zimno: z serków homogenizowanych, ze śmietany kremówki, ze zwykłego twarogu, z mieszanki śmietany i serków.


Kilka lat temu wymyśliłam brzoskwiniową pasję, która okazała się domowym przebojem i którą również polecam. Z serka homogenizowanego wyszedłby zakalec.

Nie zaliczam sie do amatorów pieczenia ,ale dlaczego mój sernik z rosą po upieczeniu nie jest puszysty tylko taki zbity? Dopiero gdy zobaczyłam w moim sklepiku gruszki już wiedziałam czego pragnę :) SERNIKA Z GRUSZKAMI ! Ciasto wyszło bardzo smaczne, cynamon dodany do spodu wspaniale podkreśla smak sera i gruszek, a migdały są przyjemnie. Nie jest z tych najlżejszych deserów serowych, ale może właśnie w tym tkwi sekret jego niesamowitego smaku. O, a tu się zdziwiłam, bo używam zwykle twarogu z Włoszczowej i jak dla mnie był bez zarzutu, a ostatnio zrobiłam sernik nowojorski na twarogu z OSM Ozorków i wg wszystkich jedzących był to sernik idealny! Aby sernik nie p opękał w czasie pieczenia niektórzy proponują umie szczenie dużego naczynia (większej brytfanny od tej, w której piecze się ciasto) z wrzątkiem na półce pod sernikiem.


Największe plusy sernika to smak - nie jest słodki, tylko po prostu fajny serowy, druga sprawa to łatwość i szybkość wykonania sernika - każdy jest w stanie go upiec i nie ma opcji by się nie udał. Zdaje sobie sprawe, ze sernik z innych serkow nie wyjdzie dokladnie taki sam jak. Fakt, że nie trzeba do niego wielu. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na sernik z rodzynkami z wiaderka.


A leniwe zawsze z normalnego twarogu :-) Usuń. Ser z wiaderka musi być bardzo gęsty – po wyjęciu z opakowania musi trzymać kształt nawet jak osiągnie temperaturę pokojową – jeśli zacznie się rozpływać to znaczy, że jest kiepskiej jakości i nie nadaje się na dobry sernik (te wymagania spełnia wiaderko z Piątnicy). Najpewniejszy jest jednak własnoręcznie zmielony ser. Masa serowa: kilograma tłustego twarogu.


PrzygotowanieUmyć truskawki, osuszyć na ręczniku papierowym i usunąć z nich szypułki. Połowę truskawek zmiksować na mus. Ser wymieszaj z cukrem i podziel na dwie części, do jednej z nich dodaj połowę musu truskawkowego. Rozgnieść widelcem ser, dodać cukier i żółtka i krótko zmiksować.


Dodać do sera mąkę, kaszkę, cukier waniliowy i wymieszać.

Na końcu łyżką połączyć delikatnie z pianą i skórką pomarańczową Formę posmarować masłem, wyłożyć ciastem i posmarować marmoladą lub dżemem. Wilgotna masa otoczona chrupiącą panierką z herbatników digestive, ze śmietankową wierzchnią warstwą. Tradycyjnie podaje się go bez żadnych owocowych dodatków.


Zamiast kruchego spodu można użyć herbatników typu petitki. Klasyczny przepis na polski sernik ze zmielonego twarogu, z utartym masłem i żółtkami. Pieczony do zrumienienia się wierzchu i posypany po upieczeniu cukrem pudrem. Możecie zrobić go w wersji waniliowej lub pomarańczowej czy cytrynowej (dodając wanilię lub skórkę z pomarańczy czy cytryny). Wydaje się, że można zrobić z całości twarogu, aczkolwiek jak dla mnie ta wersja z mascarpone jest delikatniejsza.


Będę jeszcze kiedyś dawać na blog dokładnie ten sam serniczek tylko z masą czekoladową. Osobiście bardzo mi sernik w tej wersji smakuje. Zdarzyło mi się, że z kilograma twarogu po ocieknięciu zostawało 6g!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty