poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Przepis na chleb żytni z maszyny

A w mailu przepis na chleb na zakwasie. Tak więc poniżej wkleję maila, w którym Rafał dokładnie wszystko opisał. Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi!


Przepisy na chleb z automatu.

Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby. CHLEB ŻYTNI PSZENNO-RAZOWY (z maszyny). Ja oczywiście troszkę zmodyfikowałam składniki - zmiany podaję w nawiasach poniżej. Prawda jest taka, że oprócz tego, że chleb żytni jest zdrowy, to przede wszystkim jest smaczny #128578; Dzisiejszy przepis na chleb żytni na bazie drożdży jest dla tych, którzy są na etapie początkującym, jeśli chodzi o wypiek domowego chleba.


Już wkrótce na stronie pojawi się także przepis na chleb żytni na zakwasie. Oetkera, z Cykorii trzeba dać paczki) ewentualnie 1g ziaren (słonecznik, sezam, siemie lniane, pestki dyni - jeden rodzaj lub mieszane) z tych proporcji wychodzi chlebek o wadze ok. Chleb żytni na zakwasie (z maszyny) SMACZNE.

Polecane przepisy: żytni chleb na zakwasie z automatu Zobacz więcej. Mój pierwszy chleb z maszyny wyszedł, powiedzmy, dziwny. Ale chleb ma smak prawdziwego chleba na zakwasie. Jak zrobić domowy chleb aby był odpowiednio upieczony, aromatyczny.


Codziennie piekę chlebki z maszyny korzystając ze sprawdzonych przepisów, które już zamieszczałam. Tym razem zmodyfikowałam odrobinę przepis na chleb pełnoziarnisty dodając do niego mąkę razową i ciut więcej wody. Chleb na zakwasie w automacie do pieczenia – tak, to możliwe!


Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. To jeszcze nie był idealny chleb! Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie. Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne.


Przenoszę chleb bardzo delikatnie, wstawiam do piernika nagrzanego do 2stopni, piekę minut a następnie zmniejszam temperaturę do 1i piekę kolejne minut. Chleb wyjmuję z blaszki i papieru i studzę na kratce. A ty – jaki chleb lubisz najbardziej? Dla mnie pieczywo to smak, to zdrowie, to przyjemność jedzenia. Do formy maszyny wlewamy maślankę z wodą i dodajemy olej.


Mąki mieszamy z płatkami, wsypujemy je na płyny (chyba, że w Waszej maszynie producent podaje inną kolejność, wówczas sypiecie tak, jak macie w instrukcji), robimy małe dołeczki.

To najlepszy przepis na chleb z automatu, jaki udało. Pierwszy raz zrobilam chleb z maszyny na dosyć świeżym zakwasie. Zrobiłam wg własnych proporcji utrzymując stosunek wody do mąki 1:1.


Program Wiele przepisów przeczytałam i przetestowałam by wyciągnąć coś ze wszystkich i by chlebek nie opadał, a z tym miałam problem. Teraz to przeszłość i nie pamiętam kiedy kupiłam chleb w sklepie. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami.


Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Wsyp wszystkie składniki do pojemnika maszyny do wypieku chleba (można, oczywiście wyrobić ciasto ręcznie).


Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut. Upieczony chleb od razu wyjmuję z formy i studzę go na kratce.


Jak na razie piekę z mąki z Lidla lub innych sklepów gdzie są specjalne mąki do chleba pieczonego w automacie. Na opakowaniach mąki zazwyczaj jest przepis na chleb o wadze 7g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty