piątek, 17 listopada 2017

Prosty chleb na zakwasie

Prosty chleb na zakwasie

Czasem najprostsze jest najlepsze, reguła ta potwierdza się często w temacie chleba. Sam zaczyn to nawet godzin czekania, ale WARTO! Uwielbiam eksperymentować z chrupiącymi wypiekami, a niektóre szaleństwa chętnie powtarzam, ale czasem lubię upiec najzwyklejszy chleb bez dodatków. Tak jak ten prosty chleb żytni na zakwasie. Jego składniki stanowią jedynie: mąka, woda i sól.


Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Przepis na prosty chleb na zakwasie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Prosty chleb na zakwasie

Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Nie twierdzę, że to najlepsza receptura na blogu, bo są znacznie ciekawsze przepisy, ale da się jak najbardziej taki chleb upiec. Zresztą na pszenno-żytnie chleby na zakwasie też są receptury. Chleb wychodził gliniasty, bo może był źle wyrabiany, albo zakwas rozleniwiony.


Prosty chleb żytni na zakwasie – mąką i woda. Każdy, nawet zapracowany człowiek może taki zakwas wyhodować w ciągu siedmiu dni. Podczas tego tygodnia zakwas sfermentuje i powstaną tzw. Tutaj szczegółowo opisałam jak zrobić zakwas na chleb.


Teraz o samym przepisie. Chleb możemy upiec na samym zakwasie, jeśli jednak nie jesteśmy pewni jego mocy, możemy dodać lub łyżeczki suchych drożdży lub też jeśli mamy mocny zakwas, to pieczemy chleb na samym zakwasie. Z pszennym chlebem pieczonym na drożdżach jest jeden zasadniczy problem. Najlepszy chleb razowy jaki do tej pory udało mi się upiec. Zarazem najprostszy do wykonania samemu.


Polecam zwłaszcza osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z zakwasem. Nie wymaga wyrabiania, wszystkie składniki wystarczy wymieszać łyżką. Jeżeli opanujesz dobrze ten przepis, to dużo łatwiej będzie spróbować zrobić np. A do tego jeszcze prostszy w wykonaniu niż pokazywany wcześniej pierwszy chleb nawet na młodym zakwasie;) Ten także wyjdzie na młodym, a co więcej zdecydowanie krócej się na niego czeka, bo znacząco przyczyniają się do tego zarówno sposób robienia ciasta, jaki technika wyrastania. Super prosty przepis na chleb własnej roboty.


Kliknij tu, aby subskrybować mój. Jest w 1 żytni, na zakwasie, wilgotny w środku i bardzo smaczny. Chleb żytni na zakwasie - codzienny, prosty To mój ulubiony, codzienny chlebek. Przygotowuję go na dwa sposoby - pierwszy, gdy nie chcę długo czekać, np. Długo utrzymuje świeżość - nawet po dniach jest dobry.


A oto filmik jak przygotowałam ten prosty chleb na zakwasie. Zapraszam do obejrzenia! Pierwszy chleb (nawet na młodym) zakwasie. Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu.


Domowe pieczywo na zakwasie. Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. Wiele razy na blogu pisałyśmy, że pieczenie chleba jest niezwykle proste.


Każdy kto postępował według zasad i upiekł już kilka chlebów może to potwierdzić. Jeśli upieczenie bochenka na drożdżach nie sprawa Ci trudności, przychodzi czas na zrobienie kroku w przód i rozpoczęcia przygody z zakwasem. Nie robię zaczynu tylko właśnie tak jak Pani, dodaję od razu zakwasu, po kilku godzinach wyrasta, wtedy piekę.


To mój pierwszy chleb pieczony na zakwasie i jest to najlepszy chleb, jaki upiekłam:) Ja piekłam na zakwasie pszenno-żytnim i miąższ jest miękki i lekko klejący. Ciasto przy wyrabianiu faktycznie jest luźne i bardzo klejące, ale spokojnie da się je wyrobić ręcznie metodą slap and fold. Chleb pszenny z mąki typu 7różni się nieco od chleba, który jadam na co dzień czyli orkiszowego, pełnoziarnistego na zakwasie żytnim lub orkiszowym czy mieszanym. Bardzo prosty chleb pszenny na zakwasie, z niewielkim dodatkiem drożdży. Jest to najmniej kłopotliwy chleb jaki do tej pory robiłam i nie wymaga praktycznie żadnych umiejętności, więc nawet początku Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Smacznie Mi. Moje ulubione sklepowe chleby poszły w odstawkę, bo mój zrobię szybciej, niż wybiorę się do sklepu, jest smaczniejszy i przede wszystkim - WIEM CO JEM! Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu.


Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Nie wiem czy istnieją lepsze ciasta, ale jest ono tak niewiarygodnie świetne, że nie potrzebuję lepszego.


Jestem facetem i od lat robię tylko to ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty