wtorek, 16 maja 2017

Chleb na zakwasie prosty przepis

Czasem najprostsze jest najlepsze, reguła ta potwierdza się często w temacie chleba. Uwielbiam eksperymentować z chrupiącymi wypiekami, a niektóre szaleństwa chętnie powtarzam, ale czasem lubię upiec najzwyklejszy chleb bez dodatków. Tak jak ten prosty chleb żytni na zakwasie.


Jego składniki stanowią jedynie: mąka, woda i sól. Przepis jest stosunkowo prosty, ale przygotowanie takiego chleba zajmuje dość sporo czasu. Sam zaczyn to nawet godzin czekania, ale WARTO!

Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny.

Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły.


Chciałabym upiec prosty chleb pszenny na zakwasie żytnim. W przepisach, które znalazłam używa się mąki typ 650. Czy może mi Pani coś doradzić. Jak zmodyfikować przepis np. Wiele razy na blogu pisałyśmy, że pieczenie chleba jest niezwykle proste.


Prosty chleb na zakwasie”? Trochę pracochłonny, ale warty zachodu. Przepis na prosty w wykonaniu i zdrowy chlebek na naturalnym zakwasie.


Przepis dostałam od Cioci, która już od jakiegoś czasu piecze go dla. Mój przepis na chleb jest bardzo prosty i szybki, wychodzi zawsze, gdy mamy aktywny, bąbelkujący zakwas! Jest wilgotny w środku i bardzo smaczny. Długo utrzymuje świeżość - nawet po dniach jest dobry.


Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu.

Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę. Zagniatać (ręką albo mikserem z końcówkami haki) aż uzyskamy klejące ale nielejące się ciasto. Dodać sól i cukier, cebulę i słonecznik i wyrabiać jeszcze chwilę.


Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny.


Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Nie wymaga pracochłonnego robienia tradycyjnego zakwasu. Najprostszy przepis na chleb pszenny na drożdżach suchych. To super szybki przepis na chleb, który zawsze się udaje. Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie.


Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny. Chleb się udał wyśmienicie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty