czwartek, 18 maja 2017

Chleb z mąki pełnoziarnistej żytniej

Chce się więcej i więcej. Często pytacie jak zrobić aby chleb z takiej mąki wyrósł i był dobry. Ja wypracowałam swój sposób na to, ale trochę to trwało. Więc mogę powiedzieć, że trzeba tu po pierwsze cierpliwości i nie zrażania się pierwszymi niepowodzeniami. Jeśli chodzi o przechowywanie takiego.


Ten wspaniały, pełnoziarnisty chleb nie wymaga ani minuty zagniatania.

Składniki wystarczy pomieszać łyżką a natura zrobi swoje. Do tego brak zagniatania świetnie wpływa na jego konsystencję. Mąka pełnoziarnista bywa ciężka na etapie zagniatania, a chleb zwykle jest bardzo zbity i ciężki. W tym wypadku wprost przeciwnie! Ją częściej stosuje się jako dodatek, a nie podstawową mąkę.


Przepis na chleb pełnoziarnisty ze słonecznikiem. Upieczenie chleba na bazie mąki żytniej jedynie na drożdżach nie jest łatwe. Na mące żytniej piecze się głównie na zakwasie.


Oczywiście jest to możliwe, ale raczej z mąką o niższym typie, czyli 720.

Dodane przez LenaMS w: Tylko o kuchni. Ostatnio szukałam mąki pszennej razowej na jeden chleb. Szukałam w Tesco, Carrefurze i nic. Przypadkiem (niestety już po czasie) trafiłam w Intermarche.


Rodzaj pieczywa i jego nazwa zależą od użytej do wypieku typu mąki. Chrupiące i rumiane gofry z mąki żytnie razowej min łatwe tanie. Dania główne Pierogi ruskie z mąki żytniej pełnoziarnistej. Jest szybki w wykonaniu i do tego bardzo smaczny.


Polecam używanie mąki żytniej w kuchni gdyż pomaga obniżyć c Zobacz więcej. Magdalenka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Słodka Kraina Wypieków. Jego składniki można łatwo kupić na rynku lub w sklepie ze zdrową żywnością, a kroki, które trzeba wykonać, nie sprawią nikomu trudności.


Rewelacyjny chleb, w dodatku z samej mąki żytniej pełnoziarnistej. Upiekłam go z wykorzystaniem wyjątkowo grubej mąki prosto z młyna. Rodzina pałaszowała ze smakiem… zresztą ja też! W dodatku był tak długo świeży!


Super, dziękuję za przepis! U mnie ze słonecznikiem i siemieniem lnianym, ale ziarna można wybrać w zasadzie dowolne i wszystko, co pasuje do chleba tutaj także się odnajdzie. Domowy i pyszny pełnoziarnisty chleb razowy.


Testowałam mnóstwo przepisów ale według tego przepisu na chleb pełoziarnisty mojego autorstwa, pieczywo wychodzi pyszne i zawsze się udaje.

Jeżeli chodzi o mąkę proponuję użyć pełnoziarnistej mąki pszennej lub orkiszowej. Nie testowałam z mąką żytnią więc nie odpowiadam za ewentualne niepowodzenia. I na zakwasie, również żytnim. Robiąc i następnie jedząc ten wilgotny , żytni chleb pełnoziarnisty na zakwasie , zawsze zastanawiam się jak bardzo w przeciągu zaledwie 1-pokoleń uległy zmianie gusta statystycznego konsumenta pieczywa , jak delikatne stały się nasze podniebienia.


Zaraz po upieczeniu konsystencja chleba jest lepka, ale już po dniu jest bardziej sucha, a wypiek zaskakuje smakiem i aromatem. Piekę podobny, nieco inne proporcje – na 5ml wody 5g mąki. Chleb na samej mące żytniej. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Pieczenie chleba żytniego powoduje redukcję zawartości witaminy Bo i Bo w stosunku do mąki.


Przygotowany specjalnie dla tych, którzy cenią czysty smak chleba razowego lub ze względów zdrowotnych poszukują chleba zrobionej tylko z mąki z pełnego przemiału, bogatej w błonnik pokarmowy. Mąki orkiszowe ogólnie są dość drogie. Ja zwykle mąki kupuję na targu, mam już swoje sprawdzone.


Z firmy Melvit mam żytnią. Razowa mąka z tej firmy jest taka ciężka bardzo, coś jak bułka tarta. Ja bym dodała trochę jasnej mąki (typ 72 orkiszowej lub żytniej) – chleb wyjdzie wtedy lżejszy, taki mniej razowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty