środa, 14 września 2016

Sernik z borówkami

Sernik z borówkami

Dodaje się do niej połowę borówek jeszcze przed pieczeniem. Po wyjęciu z piekarnika i ostygnięciu posypuje się ciasto pozostałymi owocami. Jako aromatu do sernika użyłam domowej skórki pomarańczowej, możecie dodać skórkę otarta z cytryny czy limonki, wanilię lub inny ulubiony aromat cukierniczy. Dodane przez dora3w: Tylko o kuchni.


Nie zaliczam sie do amatorów pieczenia ,ale dlaczego mój sernik z rosą po upieczeniu nie jest puszysty tylko taki zbity? Najpierw podpiekamy sam spó później dodajemy masę serową i owoce i pieczemy już razem do ścięcia się masy. Pyszny i łatwy do zrobienia. Polecam na właśnie trwający sezon jagodowy, jestem pewna, że nie zawiedziecie się na tym przepisie! Fantastyczny sernik na zimno z borówkami amerykańskimi na kruchym spodzie herbatnikowym przygotowany na bazie serków homogenizowanych , może stanowić świetny deser lub podwieczorek.


Prostota wykonani Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga kuchniazjadalnia. Kremowy sernik z dużą ilością owoców, na delikatnym kruchym spodzie. Od dawna marzył mi się sernik z borówkami. Wykorzystałam przepis na sernik z budyniem Ewy Wachowicz, który lekko zmodyfikowałam wg swoich potrzeb #128578; Wyszedł bardzo dobry, wilgotny, rozpływający się w ustach.


Sernik z borówkami

CIASTO: Mąkę przesiewamy na stolnicę. Dodajemy do niej pozostałe składniki ciasta. Gotowe ciasto dzielimy na dwie części.


Postanowiłam więc upiec pyszny, puszysty sernik z dodatkiem borówek, które wg mnie smakują lepiej niż jagody. Drugą część delikatnie schładzamy. Na wyłożony spód wylewamy masę serową na przemiennie. Mogą być to bakalie jak i różnego rodzaju owoce.


W sezonie letnim polecam borówki. W zimie można do tego celu wykorzystać mrożone owoce! Pierwszą część wykładamy na spód przygotowanej blaszki. Duża familijna blaszka sernika na domowej roboty kruchym cieście, z dużą ilością świeżych jagód (u mnie w tej roli borówka amerykańska) i z kratką z kruchego ciasta.


Serniki to ciasta które lubią dodatki. W ostatnim czasie w sklepach pojawiło się bardzo dużo borówek amerykańskich. Ja osobiście uwielbiam te owoce, dlatego od razu kupiłam ich całą torbę i wzięłam się do pracy #128578; Z tej okazji powstała ostatnio Tarta z malinami i borówkami oraz Ciasto z borówkami amerykańskimi. Delikatny i orzeźwiający sernik na zimno z borówkami i galaretką o smaku owoców leśnych, na biszkoptach.


Ser twarogowy i jagody to znakomite połączenie. Połączenie serka i borówek to rewelacyjne zestawienie. Najlepszy z polskimi leśnymi jagodami, ale możecie je zastąpić borówkami amerykańskimi. Zapraszam dziś na pyszny sernik z borówkami amerykańskimi.


Jest to najprostszy sernik pieczony, jaki robiłam. Wszystkie składniki miksujemy razem, przelewamy do formy i pieczemy ? Po minutach otrzymujemy pyszny i równy jak stół sernik, który możemy podać z różnymi dodatkami. Bardzo kremowy, kwaskowaty od owoców, delikatnie waniliowy. Wygląda fantastycznie z borówkową, błyszczącą masą.


Do przygotowania sernika radzę użyć składników w temperaturze pokojowej, wtedy będzie się równiej piekł. Przepis na sernik z borówkami znalazłam w książce z przepisami Siostry Anastazji (moja Babcia ma ich kilka na swojej półce), to takie typowo babciowe ciasto – tradycyjne, domowe i pyszne :) U mnie w nieco innej formie – jako małe serowe tarteletki (te śliczne foremki dostałam na urodziny i dotąd nie miałam okazji, żeby coś w nich upiec). Magiczny, cudny i przepyszny sernik na zimno bez pieczenia. Zamiast sera ricotta można użyć sera z wiaderka lub sera mascarpone.


Wyglądały tak zachęcająco, że szkoda by było ich nie wykorzystać, z drugiej strony włączanie piekarnika przy taki Zobacz więcej. Oba serniki możecie upiec wykorzystując jedno wiaderko sera :) Te serniki to w chwili obecnej nasze ulubione ciasta. Robi się je szybciutko, smakują wybornie, no i są w miarę lekkie w. Super z borówkami jest też moja tarta z owocami. Do zrobienia sernik użyłam serka ricotta.


W odstepie dni sernik przygotowałam w dwóch odsłonach - taką zrobił furrorę za pierwszym razem, że po kilku dniach musiałam to powtórzyć. Wsypać borówki i jeszcze raz wymieszać. Na zdjęciach poniżej w pierwszym rzędzie wersja dokładnie z przepisu jak wyżej a drugi rząd to sernik na czekoladowej podstawie z pozostałego ciasta po Babce czekoladowej z czekoladową. Przelać do formy – najlepiej z ceramicznym spodem i silikonową obręczą (tradycyjną formę trzeba wyłożyć papierem do pieczenia, wypuszczając papier poza obręcz).


Wstawić do lodówki, by sernik stężał. Mascarpone wymieszać z cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty