piątek, 23 sierpnia 2019

Szybki chleb

Szybki i prosty przepis na chleb. Podpatrzony u teściowej, więc siłą rzeczy – musi być dobry :) Całe wykonanie jest naprawdę łatwe i nie wymaga od nas posiadania żadnych zaawansowanych sprzętów kuchennych. Do jego wyrobienia wystarczy tylko miska i łyżka, więc jak się człowiek uprze, to nie zabrudzi nawet paluszka. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie.


Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Dodatek mąki pełnoziarnistej w proporcji pół na pół z mąką pszenną sprawia, że chleb jest bardziej zdrowy, ale nie traci nic ze swojej puszystości i miękkości. Poza tym, zwykły chleb codzienny :-). To jest chleb doskonały – nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności, zakwasu, talentu, ani nawet idealnych proporcji składników. Wychodzi na mniej więcej, na słowo honoru oraz na oko.


Do tego ma genialnie chrupiącą skórkę. I nie pytajcie jak długo można go przechowywać, bo nigdy nie dotrwał nawet do wieczora. Oraz nie pytajcie ile to jest „filiżanka”. Oto przepis na chleb, który robi się niemal sam. Nawet można zrobić na wakacjach!


Szybki chleb

Nie planowałam piec chlebów podczas naszej miesięcznej podróży, ale gdy dojechaliśmy wieczorem do Splitu to po prostu w piekarni już nie było pieczywa. Jeśli wahacie się czy taki chlebuś zrobić, powinno Was przekonać, że rośnie tylko minut! Przepis na szybki chleb pszenny, bardzo przypominający pieczywo, jakie na co dzień kupujemy w sklepie – oczywiście tylko z wyglądu, bo w smaku chleb jest o niebo lepszy i dłużej zachowuje świeżość. Jest bardzo smaczny i wyjątkowo prosty. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach.


Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A dzisiaj chciałam podzielić się Wami przepisem na chleb bez mąki, bez drożdży i bez zakwasu – bardzo łatwy, szybki i zdrowy. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Nazwałam go Chlebem życia, ponieważ w głównej mierze składa się z pestek, nasion, orzechów i migdałów, a więc „nasionami”, które zawierają z sobie życiodajną pranę – potencjał nowego.


Bardzo szybki do przygotowania chleb. W minuty go nie zrobiłam, ale w niewiele więcej ;). Oryginalna jego nazwa to: „Drei Minuten Brot”. Najlepszy w pierwszy dzień, ma wtedy chrupiącą skórkę. Chleb jest z tych dość ciężkich chlebów.


Najprostszy przepis na chleb pszenny na drożdżach suchych. To super szybki przepis na chleb, który zawsze się udaje. Jest to doskonała propozycja na te dni, gdy sklepy są zamknięte, pieczywa w domu nie ma, a do drzwi pukają niespodziewani goście. Chlebek jest prosty do zrobienia i smakuje jak wiejski chleb z pieca. Dwie Formy do ciasta (keksówki) wykładamy papierem do pieczenia lub smarujemy masłem i obsypujemy otrębami.


Ciasto nakładamy do forem i wyrównujemy wierzch. Prosty i szybki domowy chleb bez zakwasu. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Ciasto wyrabiamy ręcznie aż do połączenia się ze sobą wszystkich produktów. Do dużej misy wsypujemy kolejno wszystkie składniki.


Przygotowanie dania szybki chleb 1. Do naczynia nr przesiewamy mąkę, dodajemy ziarna oraz sól. W naczyniu nr wlewamy wodę (ja daję ciepłą kranówkę), dodajemy cukier oraz drożdże, mieszamy aż do całkowitego rozpuszczenia drożdży. Już od dawna chodziłam i mówiła“Upiekę własny chleb”.


Szybki chleb

Mówiłam i mówiłam, ale jak dotąd mi się to nie udawało. Byłam nieco zniechęcona, bo zakodowało mi się w głowie, że na. Cu że ci ten chleb rośnie, temperatura powyżej kilku stopni zabija drożdże i chleb nie wyrośnie. Wiem też, że sporo czytelników poszukuje najłatwiejszych przepisów i taki też jest dzisiejszy przepis na prosty chleb razowy. Czas na szybki i prosty chleb razowy.


Jeśli marzycie o domowym wypieku chleba, to z powodzeniem możecie zacząć swoją przygodę od tego przepisu. Chrupiący, świeży, domowy chleb… marzenie, prawda? A gdyby tak można było upiec przepyszne bochenki i mieć go zawsze pod ręką? Nie chciałbym tu raczej publikować przepisów, ale dla tego zrobię wyjątek, bo jest wyjątkowo przydatny i bardzo ułatwia zdrowe odżywianie.


Szybki chleb

Zanim upiekłem pierwszy chleb, myślałem, że to trudne i czasochłonne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty