piątek, 9 sierpnia 2019

Przepis na placki z jabłkami

Jeśli obiad na słodko, to tylko takie placki z jabłkami. Ciasto bez dodatku drożdży, składające się z mleka, mąki i jajka, z odrobiną sody. Pamiętam to dobrze, wracałam ze szkoły, a wieczorem tata lub mama stali przy kuchence i smażyli jedne za drugimi placki z jabłkami. Nazywane też często racuchami z jabłkami, stanowią jedno z klasycznych i popularnych dań. Przyrządza się je z zaledwie kilku składników, m. Danie mojego dzieciństwa: placki z jabłkami!


Dzisiaj przepis prosty, który na pewno Was nie zawiedzie i każdy zrobi te placki z łatwością. Nie trzeba ubijać piany, szukać maślanki, wystarczą podstawowe składniki niemal, jak na naleśniki. Za to placki z jabłkami wychodzą najlepsze pod słońcem! Serdecznie zapraszam po więcej inspiracji i przepisów na domowe placki i naleśniki.


A jeśli wolisz placki na drożdżach, to koniecznie zobacz przepis na racuchy drożdżowe z jabłkami. Zapraszam po przepis rewelacyjny - szybka szarlotka. Na podane składniki najlepiej jest wsypać od 1do maksymalnie 1gramów mąki pszennej tortowej. Placuszki z jabłkami przepis na proszku do pieczenia.


Przepis na placki z jabłkami

I tu uprzedzę pytania i rozwieję wątpliwości. Puszyste placuszki - pancakes - z jabłkami i cynamonem, na jogurcie naturalnym, smażone beztłuszczowo na j patelni. Na szybki podwieczorek dla całej rodziny lub na weekendowe śniadanie.


Możemy użyć jogurtu naturalnego lub waniliowego. Ostatnio przedstawiłam Wam kilka nowych przepisów z wykorzystaniem jabłek. Smak mojego dzieciństwa.


Delikatnie chrupiące a zarazem miękkie i puszyste w środku. Posypane dużą ilością cukru pudru, z ogromną ilością jabłek, pachnące. Najsmaczniejsze jeszcze ciepłe z kubkiem gorącej herbaty z cytryną. Przepis mojej mamy, babci i mój. Szukałam przepis na idealne polskie racuchy drożdżowe z jabłkami.


To był trzeci przepis, który wypróbowałam, więcej nie szukam. Na nasz gust są idealne, także w sensie konsystencji. Delikatne racuchy z pysznym jabłkowym nadzieniem, które rozpływa się w ustach! Kliknij, aby zobaczyć przepis. Bardzo dziękuję za ten przepis!


Przepis na placki z jabłkami

Od dziecka uwielbiałam smak placków z jabłkiem. Na samą myśl o ciepłych placuszkach posypanych cukrem pudrem cieknie mi ślinka! Też lubicie takie placuchy? Bezpośrednio do mieszanki przesiać mąkę pszenną z proszkiem do pieczenia i wymieszać rózgą kuchenną.


Smażyć natychmiast na średniej mocy palnika, na minimalnej ilości oleju, z obu stron, na złoty kolor. Dodać plasterki jabłek i wymieszać. Na każdego placka nabierać pełną łyżkę ciasta z jabłkami. I tak sobie myślę, że chyba istotne jest polewać je miodem albo tym syropem bo chyba to nadaje im dobry smak.


No bo nie mam innego pomysłu dlaczego tak mogło się stać , wszystko zgodnie z przepisem. Tym razem przygotowałam placki z dodatkiem kefiru z przepisu Leny (Magdaleny?) z bloga Rhubarb Baby #128578;. Najbardziej smakowały mi od razu po przygotowaniu, na ciepło.


Polecam wypróbowanie przepisu. Papryka marynowana według mojego przepisu. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Placki owsiane - prosty przepis.


Murzynek z jabłkami Dzisiaj u mnie prosto i smacznie, murzynek z jabłkami, cudowne ciasto! Każdy miał w rodzinie jakiś swój, własny przepis na ulubione ciasto. Jabłka umyć, obrać, pokroić na cienkie półplasterki.


Z jajek, mąki pszennej i mleka zamiksować gęste ciasto, dodać proszek, cukier i cukier wanilinowy. Smażyć na oleju średniej wielkości placki, odsączyć je z nadmiaru tłuszczu na papierowym. Puszyste racuchy z jabłkami to przysmak który królował u wielu mam, cioć i babć, dlatego dla wielu osób jest to smak, jaki pamiętają z dzieciństwa. Drożdżowe racuchy to proste placki wykonane z mąki, drożdży, jajek i mleka.


Idealne powinny być puszyste i pulchne. Najpierw ścieramy jabłka na tarce o większych oczkach. Następnie w misce mieszamy wszystkie pozostałe składniki do jednolitej konsystencji. Dopiero wtedy dodajemy starte przez nas jabłka. Na rozgrzaną patelnię z olejem, nakładamy łyżką powstałą masę.


Poznaj przepis na racuchy z jabłkami, w wersji z drożdżami i bez drożdży. Możesz też nieco poeksperymentować i przygotować racuchy z bananami, z dynią lub z innymi dodatkami. Wystarczy oprószyć je cukrem pudrem i gotowe!


Takie puszyste placki z jabłkami będą doskonałe na śniadanie, ale i na podwieczorek. Z reguły do podwojenia objętości wystarczy godzina lub półtorej, ale pamiętajmy żeby odstawić rozczyn w ciepłe miejsce. Jeżeli posmakują ci takie placki drożdżowe z jabłkami to spróbuj również mój przepis na placki jogurtowe z truskawkami. Mój przepis na placki z jabłkami można modyfikować zależnie od potrzeb. Używać proszku do pieczenia zwykłego lub bezglutenowego, sody, winnego kamienia.


Oczywiście takie modyfikacje dotyczą też mąk, zamiany mleka roślinnego na zwierzęce i odwrotnie. Czy zwyczajnie, kiedy nachodzi na ich smak ochota i już. Można je zrobić na maślance, kefirze, zsiadłym mleku czy jogurcie, a w przypadku ich braku – na zwykłej wodzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty